وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مزایا و معایب انتقال استارتاپ به کانادا

مزایا و معایب انتقال استارتاپ به کانادا

مزایا و معایب انتقال استارتاپ به کانادا

 

استارتاپ‌ها موتور اصلی رشد اقتصادی در دنیای کسب وکارها محسوب‌ می‌شوند. به همین دلیل خیلی از دولت‌ها از آن حمایت‌ می‌کنند و برنامه‌ها و سیاست‌های خاصی برای اجرای آن‌ها دارند.

 

کشور کانادا نیز از جمله کشورهایی است که از استارتاپ‌ها و برنامه‌های کارآفرینی استقبال بی‌نظیری‌ می‌کند و یکی از روش‌های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق اخذ ویزای استارتاپ است.

 

از این رو پیشنهاد‌ می‌کنیم که اگر به فکر راه اندازی یک استارتاپ در کشورهای خارجی هستید کانادا را انتخاب کنید تا از مزایا و حمایت‌های دولت آن بهره مند شوید.

 

اگر‌ می‌خواهید در مورد مزایا و معایب انتقال استارتاپ به کانادا اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

 

مزایا و معایب انتقال استارتاپ به کانادا

 

چرا کانادا را برای راه اندازی استارتاپ انتخاب کنیم؟

سرمایه گذاری در کانادا و راه اندازی استارتاپ در این کشور‌ می‌تواند مزایای بسیاری برای فرد به دنبال داشته باشد.

 

به همین دلیل انتقال استارتاپ به کانادا‌ می‌تواند انتخابی کاملا منطقی و هوشمندانه باشد. از جمله مزایای ایجاد استارتاپ در کانادا‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

هزینه‌های زندگی در کانادا نسبت به دیگر کشورهای توسعه یافته نسبتا کمتر است

خرج و مخارج زندگی در کانادا در مقایسه با سایر کشورهای توسعه یافته به دلیل دلار کانادایی قوی، مالیات کم و تورم پایین نسبتا کمتر است.

 

تحقیقات صورت گرفته نشان‌ می‌دهد که هزینه‌های زندگی در کانادا در طی یک دهه گذشته تقریبا ثابت بوده، اما در اکثر کشورهای توسعه یافته شاهد تورم و افزایش هزینه‌های زندگی در طی چندین سال گذشته هستیم.

 

لازم به ذکر است که علاوه بر هزینه‌های زندگی قیمت مسکن نیز در این کشور بسیار مناسب بوده و کیفیت زندگی خیلی بالا است.

 

کانادا نیروی کار با تحصیلات عالی دارد و تعدادی از مشهورترین دانشگاه‌های جهان در این کشور قرار گرفته است

نیروهای کار کانادا از تحصیل کرده‌‌ترین نیروهای کار در جهان هستند و بر اساس آمار سازمان همکاری و توسعه اقتصادی کانادا از نظر جمعیت 25 الی 64 ساله با تحصیلات عالی که دارد دارای رتبه سوم در میان کشورهای OECD است.

 

همچنین تعدادی از دانشگاه‌های معروف جهان نیز در این کشور وجود دارد. به طوری که طبق رتبه‌های دانشگاه جهانی آموزش عالی تایمز در سال 2019، نام 26 موسسه کانادایی در فهرست بهترین دانشگاه‌های جهان قرار دارد.

 

علاوه بر این سطح بالای آموزش نیروی کار کانادایی موجب پرورش نیروهای کار مولدتر و هدایت آن‌ها به سمت نوآوری‌ می‌شود.

 

لازم به ذکر است که نیروی کار تحصیلکرده عامل موفقیت اقتصادی هر جامعه‌ای است و‌ می‌توان گفت یکی از عللی که موجب جذب مهاجران و سرمایه گذاران به کانادا شده همین عامل و فرصت‌های عالی بازار کسب وکار کانادا است.

 

مزایا و معایب انتقال استارتاپ به کانادا

 

دولت کانادا برای استارتاپ‌ها و کارآفرینان برنامه‌های مختلف و مشوق هایی را ارائه‌ می‌دهد

دولت کانادا برای افرادی که با ویزای استارتاپ کانادا اقامت این کشور را دریافت‌ می‌کنند برنامه‌ها و مشوق‌هایی را در نظر گرفته است تا بتوانند راحت‌تر کسب وکار خود را راه اندازی نمایند.

 

از جمله این برنامه‌ها‌ می‌توان به برنامه تشویقی تحقیقاتی علمی و توسعه تجربی اشاره نمود که اعتبار مالیاتی را برای مشاغل واجد شرایط فراهم‌ می‌نماید.

 

از دیگر برنامه‌ها‌ می‌توان به برنامه تامین مالی مشاغل کوچک اشاره کرد که دولت کانادا از طریق وام هایی به کسب وکارهای کوچک کمک‌ می‌کند که به منابع مالی مورد نیاز دسترسی داشته باشند.

 

علاوه بر موارد ذکر شده تعدادی اعتبار مالیاتی غیر قابل استرداد نیز در اختیار مشاغل قرار‌ می‌گیرد تا بتوانند هزینه‌های اشتغال خود را تامین کنند.

 

از جمله معروف‌‌ترین برنامه‌های بودجه و کمک مالی کانادا‌ می‌توان به برنامه بنیاد تجارت جوانان کانادا اشاره نمود که به کارآفرینان 18 الی 34 ساله تعلق‌ می‌گیرد.

 

افرادی که‌ می‌خواهند یک استارتاپ راه اندازی کنند با استفاده از این برنامه‌ها و مشوق‌ها‌ می‌توانند به راحتی در مسیر موفقیت قرار بگیرند.

 

کشور کانادا محیط سیاسی با ثباتی دارد و مکان امنی برای زندگی و کار است

از دوره کنفدراسیون 1867 کانادا سنت طولانی حکومت صلح آمیز و دموکراتیک داشت و یک کشور پادشاهی با سیستم فدرال دموکراسی پارلمانی محسوب‌ می‌شد.

 

کانادا دارای یک قانون اساسی کتبی است که اختیارات دولت فدرال را مشخص‌ می‌کند. پارلمان کانادا این قوانین را وضع‌ می‌کند و دولت کانادا مسئول اجرای این قوانین است.

 

در واقع دولت کانادا مسئولیت بسیاری از امور مانند امور خارجی، دفاع ملی، بانکداری، تجارت، حمل و نقل، ارتباطات، مهاجرت، امور بومیان، برنامه‌های اجتماعی، مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی را بر عهده دارد.

 

این کشور دارای اقتصاد بسیار قوی است و کشوری ثروتمند با استاندارد بالای زندگی محسوب‌ می‌شود. کانادا عضو بسیاری از سازمان‌های بین المللی است و ارتباطات گسترده‌ای دارد و نرخ جرم نیز در آن پایین است.

 

از این رو‌ می‌توان گفت کانادا یکی از امن‌‌ترین کشورها برای زندگی و کار است و سرمایه گذاری در کانادا‌ می‌تواند سودآوری بسیاری به دنبال داشته باشد.

 

دریافت ویزای تضمینی کانادا با نیلاگشت الهیه

 

کیفیت زندگی در کانادا بسیار بالا است و شهروندان کانادایی از مراقبت‌های بهداشتی رایگانی بهره مند‌ می‌شوند

همانطور که اشاره شد کیفیت زندگی در بالا خیلی بالا است و شهروندان کانادایی از مراقبت‌های بهداشتی رایگانی بهره مند‌ می‌شوند. در واقع کانادا دارای یک سیستم مراقبت‌های بهداشتی عمومی است که دولت تامین کننده آن است.

 

به این ترتیب تمامی افراد‌ می‌توانند به مراقبت‌های پزشکی اولیه مثل ویزیت پزشک، اقامت در بیمارستان و داروهای تجویز شده به طور رایگان دسترسی داشته باشند.

 

از دیگر علل کیفیت بالای زندگی در کانادا‌ می‌توان به رفاه اجتماعی آن و مزایایی مانند بیمه بیکاری، حقوق بازنشستگی، مراقبت از کودکان و … اشاره نمود. بنابراین افرادی که مهاجرت به کانادا را انتخاب‌ می‌کنند‌ می‌توانند در این کشور زندگی راحتی داشته باشند.

 

معایب انتقال استارتاپ به کانادا

سرمایه گذاری به کانادا و مهاجرت به این کشور از طریق استارتاپ در کنار تمامی مزایایی که دارد دارای معایبی است که نباید از آن‌ها غافل شد. از جمله این معایب‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

 

• هزینه‌های زندگی در کانادا نسبتا گران است، به ویژه اگر بخواهید شهرهای بزرگی مثل تورنتو و ونکوور را برای زندگی انتخاب کنید.

 

• با توجه به اینکه کدام منطقه و شهر کانادا را برای راه اندازی استارتاپ بخواهید انتخاب کنید، احتمال دارد مجبور شوید زمستان‌های خیلی سردی را بگذرانید.

 

• کانادا از لحاظ جغرافیایی دارای فاصله بسیار زیادی از دره سیلیکون است، از این رو دسترسی به بازارها و یا سرمایه گذاران خاص برای شما دشوار خواهد بود.

 

اخذ ویزای استارتاپ کانادا در سال 2023 | هزینه‌ها و شرایط

 

چگونه برای انتقال استارت آپ به کانادا اقدام کنیم؟

سرمایه گذاری و راه اندازی استارتاپ در کانادا‌ می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای مهاجرت به این کشور است.

 

اما این روش مهاجرت نیز همانند سایر روش‌ها دارای مراحل و شرایطی خاصی است و اگر متقاضی از روال قانونی آن اطلاعات چندانی نداشته باشد نمی‌توان این مسیر را به درستی طی کند و به اهداف خود دست یابد.

 

از این رو پیشنهاد‌ می‌کنیم برای دریافت مشاوره و یافتن بهترین راه‌های مهاجرت به کانادا به گروه مشاوره مهاجرتی آتلانتیک 724 مراجعه کنید.

 

این مجموعه با تیم متخصص و مجرب خود سابقه درخشانی در زمینه مهاجرت دارد و‌ می‌تواند به شما کمک کند تا این مسیر را در کوتاه‌‌ترین زمان ممکن طی کنید و با دریافت ویزای استارت آپ کانادا به زندگی و کار در این کشور ادامه دهید.