وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سفر به آبشارهای مازندران؛ فرصتی برای داشتن یک روز پر خاطره

سفر به آبشارهای مازندران؛ فرصتی برای داشتن یک روز پر خاطره

سفر به آبشارهای مازندران؛ فرصتی برای داشتن یک روز پر خاطره

 

استان مازندران به داشتن طبیعت بی‌نظیر شهرت دارد. گذراندن یک روز در دل طبیعت بکر مازندران، خستگی روزمرگی‌ها را از بین می‌برد و آرامش می‌آفریند. به همین دلیل استان مازندران همواره در زمره مقاصد گردشگری قرار دارد.

 

آبشارها یکی از زیبایی‌های طبیعتند. آبشارهایی که از دل کوه‌ها جاری می‌شود و صحنه‌ای زیبا و بی‌نظیر از خلقت خداوند را به تصویر می‌کشد.

 

سفر به آبشارهای مازندران؛ فرصتی برای داشتن یک روز پر خاطره

 

حضور در کنار یک آبشار با صدای دل‌انگیزش اگر با آرامش جنگل‌های مازندران تلفیق شود؛ طبیعت‌گردان بسیاری را شیفته و مجذوب خود ‌می‌کند.

 

شما سفر به چه آبشاری را ترجیح می‌دهید؟ آبشارهای بسیاری در این استان زیبا وجود دارد. آبشارهایی که برخی از آن‌ها کوتاه و آرام و برخی بلند و پرخروش هستند. در ادامه به چند نمونه از این آبشارها اشاره خواهیم داشت.

 

آبشار آب پری با پیشینه‌ای افسانه‌ای

آبشار آب‌پری در پنج کیلومتری شهر نور، با فاصله کمی از شهر نویان واقع شده است. آبشار آب‌پری در پارک جنگلی نویان قرار دارد. در این پارک امکاناتی همچون آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، آلاچیق و زمین بازی برای کودکان فراهم شده‌ است.

 

در منطقه آب‌پری پوشش گیاهی متراکم و بکر است. در جاده منتهی به آبشار، انبوه درختان شما را احاطه می‌کند. جاده‌ای مارپیچ که در هر فصلی رنگ خاصی دارد و در بیشتر مواقع وجود مه شما را غافلگیر خواهد کرد.

 

مهم‌ترین ویژگی آبشار آب‌پری وجود سنگ‌هایی است که در اثر رانش زمین در شیب تند کوه فرار گرفته و آب در لابه‌لای آن‌ها جریان دارد. آبی بسیار زلال که از چشمه‌ای در کوه‌های مازندران سرازیر می‌شود و به دره‌ای در طرف دیگر جاده روانه می‌شود.

 

در مجموع، طبیعت اطراف آب‌پری محلی مناسب برای داشتن یک روز پرخاطره با خانواده یا دوستان را فراهم می‌کند. این منطقه هوایی نسبتا خنک دارد. بهترین زمان برای سفر به آبشار آب‌‌پری، اواخر فصل بهار و فصل تابستان است.

 

اما اگر به عکاسی علاقه‌مند هستید؛ فصل پاییز هم با رنگ‌های زیبایش سوژه‌های عکاسی بسیاری برای شما خواهد داشت. بازدید زمستانی به دلیل مشکلات دسترسی و برودت هوا توصیه نمی‌شود.

 

آبشار اوبن؛ آبشاری در دل جنگل‌های ساری

آبشار اوبن در جنگل دودانگه ساری، مرز بین استان‌های مازندران و سمنان واقع شده است. این منطقه پناهگاه حیات وحش دودانگه و چهاردانگه ساری است.

 

این آبشار در مسیر جاده فیروزکوه و در نزدیکی روستایی به نام سنگ‌ده و در میان درختان بلند قامت جنگل واقع شده است. امکان کوه‌نوردی و صخره‌نوردی، در کنار رسیدن به آبشار یک سفر هیجان‌انگیزترین را برای طبیعت‌گردان فراهم می‌کند.

 

حدفاصل روستای سنگ‌ده تا آبشار اوبن با مسیری خاکی و جنگلی طی می‌شود. مناسب‌ترین فصل برای بازدید از این منطقه فصل بهار و اوایل تابستان است.

 

در بقیه فصول به دلیل سردی هوا دسترسی به آبشار بسیار دشوار است. اگر قصد طبیعت‌گردی به همراه خانواده را دارید؛ همراه داشتن افراد مسن یا کودکان توصیه نمی‌شود.

 

آبشار شاهاندشت؛ بلندترین آبشار مازندران

شاهاندشت یکی از ییلاقات شهرستان آمل واقع در استان مازندران است. این روستا با قدمت 3500 ساله و آثار تاریخی همچون قلعه ملک بهمن به یک روستای تاریخی گردشگری تبدیل شده است.

 

آبشار دائمی شاهاندشت در 96  کیلومتری تهران در جاده هراز و 65  کیلومتری شهر آمل در روستای شاهاندشت واقع شده است. آبشار شاهاندشت بلندترین آبشار مازندران است که از صخره‌ای مشرف به جاده جاری شده است.

 

منظره زیبای این آبشار از سمت جاده به خوبی نمایان است. نزدیکی آبشار شاهاندشت به تهران، عدم نیاز به پیاده‌روی و کوهنوردی و همچنین هوای مطبوع اطراف آبشار باعث شده بومیان و تهرانی‌ها علاقه زیادی به این آبشار نشان دهند.

 

بهترین زمان برای رفتن به شاهاندشت بهار و تابستان است. در ضمن لذت آب‌تنی و آب‌بازی را از دست ندهید. نکته مهم این‌که در اطراف آبشار امکانات خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید مایحتاج خود را از مغازه‌های داخل روستا تهیه کنید.

 

آبشار سواسره

نور یکی از شهرهای زیبای شمال است. آبشارها، جنگل‌ها و رودهای بسیاری در این منطقه وجود دارد. آبشار سواسره در شهرستان نور در نزدیکی روستای بلده واقع شده است.

 

آب این آبشار با شدت زیادی به پایین می‌ریزد و چشم‌اندازی زیبا خلق می‌کند. خوش‌بختانه این آبشار بکر باقی مانده و همه چیز در اطراف آن کاملا طبیعی است. به دلیل بلندی آبشار هوا در اطراف آن بسیار خنک است و همیشه باید یک دست لباس گرم همراه داشته باشید.

 

برای بازدید از آبشار سواسره با راهنمای تور یا راهنمای محلی همراه شوید تا از مسیر مطمئن به آبشار برسید. در طی مسیر از روستای بلده عبور می‌کنید. دیدن خانه‌های محلی و باصفای روستا بسیار دل‌انگیز است.

 

برای اقامت در نزدیکی آبشار هتل یا ویلای خاصی وجود ندارد. شما می‌توانید از محلی‌های روستا خانه چوبی کرایه کنید. اما اگر قصد سفر چند روزه به شمال را دارید؛ و اجاره ویلا و هتل در چالوس می‌تواند گزینه بهتری برای شما باشد.

 

از مازندران و زیبایی‌هایش هرچه بگوییم کم گفته‌ایم. هر زمان که قصد سفر یا طبیعت‌گردی داشته باشید با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید محلی را انتخاب کرده و برای سفر آماده شوید. همواره سفر به شمال زیبا با جنگل‌ها و سواحل بی‌نظیرش یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری هر ایرانی است.

 

سفر به آبشارهای مازندران؛ فرصتی برای داشتن یک روز پر خاطره

 

در سفر کردن اولین دغدغه شما چیست؟ مخصوصا اگر با خانواده و اقوام سفر می‌کنید مهم‌ترین موضوع در سفر داشتن محلی برای اقامت است. هر زمان که تصمیم به سفر داشتید برای یافتن بهترین اقامتگاه نگران نباشید.

 

تنها کافی‌ست با یک جستجوی ساده، در سایت میهمان شو بهترین هتل، ویلا یا اجاره سوئیت را پیدا کنید. این سایت یکی از معتبرترین سایت‌هایی است که در زمینه اجاره هتل و ویلا خدمات ارائه می‌دهد.

 

جستجو در این سایت به شما این امکان را می‌دهد تا با وارد کردن زمان و محل سفر تمامی گزینه‌ها را مقایسه کنید. مثلا اگر می‌خواهید به یکی از شهر‌های شمالی بروید مهم‌ترین نکته در انتخاب ویلا می‌تواند نزدیکی ویلا به دریا یا مراکز خرید باشد.

 

بنابراین شما می‌توانید با یک جستجو ساده تمامی گزینه‌های موجود را مشاهده کرده و با هم مقایسه کنید. همچنین امکانات ویلاها و هتل‌ها به همراه عکس در سایت موجود است. بنابراین شما می‌توانید در این روش با صرف کم‌ترین زمان ممکن محل اقامت خود را رزرو کرده و با خیال راحت سفر خود را آغاز نمایید.