وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

موهای زائد ناحیه تناسلی چه فایده ای دارند + لیزر و عوارض آن

موهای زائد ناحیه تناسلی چه فایده ای دارند + لیزر و عوارض آن

موهای زائد ناحیه تناسلی چه فایده ای دارند + لیزر و عوارض آن

 

موهای زائد بدن و ناحیه تناسلی همواره دغدغه خیلی ها بوده است و به همین علت برای از بین بردن آنها راه های گوناگونی ایجاد شده است.

 

بسیاری از مردم بر این باورند که موهای زائد در این ناحیه نقش مؤثری در جلوگیری از ابتلا به بیماری های مقاربتی دارد. اما باید گفت که این باور کاملا نادرست است.

 

موهای زائد واژن محل بسیار مطلوبی برای رشد و گسترش باکتری هاست. ناحیه تناسلی بدون مو بدون شک تمیز تر است. چون موهای زائد خود عامل ایجاد شرایط مناسب برای پرورش باکتری هاست.

 

در قسمت ریشه موهای زائد ناحیه تناسلی مقدار زیادی باکتری وجود دارد. با تراشیدن و تمیز کردن این ناحیه تا حد زیادی از گسترش و رشد آن ها جلوگیری می شود.

 

با این حال بسیاری از زنان معتقدند که موهای زائد در این ناحیه از ابتلا به زگیل تناسلی و سایر بیماری هایی که از راه مقاربت منتقل می شود جلوگیری می کنند.وجود موهای زائد در ناحیه تناسلی می تواند به رشد ویروس ها کمک کند.

 

بر اساس مطالعات چینی مشخص شد مردانی که ویروس پاپیلوم انسانی یا HPV را روی موها ناحیه تناسلی خود داشتند به شریک جنسی خود منتقل کردند.

موهای زائد ناحیه تناسلی چه فایده ای دارند + لیزر و عوارض آن

 

*رشد موهای زائد تا چه حد است؟

موهای زائد این ناحیه و به طور کلی تمام انواع موهای زائد برای همیشه از بین نمی روند. این موها توسط روش هایی قابل از بین رفتن موقتی هستند.

 

موهای زائد تا اندازه محدودی قابل رشد هستند و بعد از اینکه طول آنها تا یک حد خاصی رشد کرد رشد آنها متوقف می شود و در همان اندازه باقی می مانند و سپس ریخته و موهای جدیدی جایگزین آن ها می شود. طول موهای زائد در افراد مختلف است. اما اکثرا طول آنها از یک تا پنج سانتیمتر متغیر است.

 

در طول زمان این موهای زائد ضخامت خود را به مرور از دست داده و نازک تر می شوند. نازک شدن موهای زائد ناحیه تناسلی در زنان یائسه و یا زنانی که کمبود هورمون دارند بیشتر دیده می شود.

 

بیشتر این زنان نه تنها ضخامت موهایشان را از دست می دهند بلکه ممکن است این موهای زائد در آن ها کاملا بریزد و یا در برخی موارد نازکتر و پراکنده تر و کوتاه تر شود.

*موهای زائد تناسلی در حس جنسی چه نقشی دارند؟

موهای زائد ناحیه تناسلی سرشار از فرومون هستند. فرومون ها می توانند باعث تحریک حس جنسی شوند.پوست های مودار دارای غده های چربی هستند که این غده های چربی ماده ای بدون بو ترشح می کنند.

 

این ماده های ترشح شده با باکتری های روی سطح پوست مخلوط شده و بویی به نام فرومون در هوا منتشر می کنند. هر چه طول موهای زاید بلند تر باشد فرومون بیشتری خواهید داشت زیرا جمعیت باکتری ها در این ناحیه بیشتر می شود. افرادی که دارای حساسیت بیشتری هستند ممکن است به این بو جذب شوند.

 

موهای زائد ناحیه تناسلی چه فایده ای دارند + لیزر و عوارض آن

*تراشیدن موهای زائد ناحیه تناسلی

تراشیدن موهای زائد در این ناحیه سبب می شود تا پوست دچار آسیب و خراشیدگی شود و همین امر باعث می شود تا باکتری ها از طریق این خراش های ایجاد شده وارد پوست شده و ایجاد عفونت و جوش کنند.

 

برای جلوگیری از ایجاد این مشکل بهتر است به جای استفاده از تیغ و یا ژیلت از کرم ها و یا پودرهای موبر استفاده کنید که بسیاری از آن ها ضد باکتری نیز هستند و یا می توانید از سایر روش ها استفاده کنید.

*تیغ زدن موهای زائد ناحیه تناسلی چه عوارض و مضراتی دارد؟

طبق تحقیقات انجام شده 87 درصد زنان امریکایی موهای زائد خود را به وسیله تیغ زدن یا موم انداختن از بین می برند. اما نکته شگفت آور اینکه تقریبا 60 درصد این زنان به خاطر از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی دچار حداقل یک عارضه بهداشتی می شوند.

 

از آنجایی که پوست ناحیه تناسلی بسیار لطیف و حساس می باشد موم انداختن و تیغ زدن این ناحیه سبب ایجاد حساسیت های پوستی شامل موارد زیر می شود:

1- سوختگی پوست

2- آلرژی

3- کهیر

4- خراش پوست

5- سایش اپیدرم

6- افزایش موهای زیر پوستی

7- رشد آبسه

8- کیست های عفونی

9- عفونت قارچی

10- انتقال و گسترش امراض مقاربتی

 

زنانی که موهای زائد این ناحیه را تیغ می زنند یا موم می اندازند بیشتر در معرض خطر ابتلا به زگیل تناسلی هستند.این عوارض که عنوان شد در زنان چاق بیشتر دیده می شود این امر به دلیل جمع شدن لایه های پوست روی هم بوده که سبب ایجاد مکان مناسبی برای رشد قارچ ها و باکتری ها می شود.

 

به طور ویژه، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که زنانی که موهای تناسلی خود را می‌کنند یا می‌بُرند، در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به زگیل تناسلی قرار دارند.

 

لیزر موهای بکینی یکی از روش های مؤثر در از بین بردن موهای ناحیه تناسلی می باشد. در این روش موها تا مدت زمان طولانی تری رشدشان کند می شود اما به طور کامل رشد آن ها متوقف نمی شود.

 

از بین بردن موهای زائد بکینی به دو روش انجام می شود. یک روش لیزر موها تا خط بکینی است و روش دیگر به سبک برزیلی است. در روش دوم تمام موهای زائد ناحیه تناسلی به طور کامل رفع می شود.

موهای زائد ناحیه تناسلی چه فایده ای دارند + لیزر و عوارض آن

 

*با اقدامات لازم قبل از لیزر آشنا شوید:

-10 تا 14 روز از آفتاب گرفتن زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

-10 تا 4 روز قبل از لیزر بکینی از آنتی بیوتیک های تتراسایکلین و فلوروکینولون نباید استفاده شود.

-دو تا سه هفته قبل از لیزر بکینی از انجام روش های رفع موهای زائد خودداری کنید. تنها استفاده از تیغ موها را اصلاح کنید. از مصرف کرم و خوشبو کننده ها در این ناحیه خودداری کنید.

-سه روز قبل و سه روز بعد از لیزر نباید از لوسیون و تونیک های حاوی الکل استفاده کنید.

-مطابق برنامه تنظیم شده طبق دستور پزشک برای جلسات لیزر مراجعه کنید.

*با اقدامات لازم بعد از لیزر آشنا شوید:

بعد از انجام لیزر بکینی تا مدت سه روز از اعمال تونیک و لوسیون حاوی الکل خودداری کنید. بهتر است در این مدت از کرم های مرطوب کننده و تقویتی استفاده کنید.

 

تا 14 روز پس از جلسات لیزر از آفتاب گرفتن زیر نور مستقیم خورشید و یا استفاده از سولاریوم خودداری کنید. تا 48 ساعت پس از لیزر نیز از حمام کردن با آب گرم ، سونا یا شنا خودداری کنید.

*اثر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی تا چه مت هست؟

لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی یک روش نیمه دائمی است. تنها روش دائمی رفع موهای زائد این ناحیه الکترولیز می باشد. اگر چه رفع موهای زائد با روش لیزر نیمه دائمی است اما روش مناسبی برای از بین بردن موهای زائد این ناحیه است و بعد از جلسات لیزر پوست این ناحیه بسیار لطیف می شود و اثری از موهای زائد نخواهد بود.

 

توجه داشته باشید که لیزر ناحیه بکینی باید توسط یک فرد با تجربه انجام شود. در غیر این صورت باعث بروز عوارضی مانند تاول، جای زخم و تیره یا روشن شدن پوست می شود.

*با عوارض لیزر موهای ناحیه تناسلی آشنا شوید:

استفاده از لیزر بیکینی در برخی موارد باعث ایجاد قرمزی پوست خواهد شد. در برخی موارد نادر نیز ممکن است سبب سوختگی پوست شود که اگر این کار توسط اشخاص با تجربه صورت گیرد این عوارض به حداقل می رسد.

 

برای خیلی از افراد این سوال مطرح می شود که آیا استفاده از لیزر باعث آسیب رساندن به اندام داخلی و یا ناباروری می شود، برای جواب به این سوال باید بدانید که پرتوهایی که در این روش انتشار می یابند نمی توانند به اندام داخلی نفوذ کنند و هیچ آسیبی به این قسمت ها نمی رسانند.