وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

راز موهای خود و نحوه مراقبت از مو های خود را بدانید

راز موهای خود و نحوه مراقبت از مو های خود را بدانید

راز موهای خود و نحوه مراقبت از مو های خود را بدانید

 نحوه مراقبت از مو برای اینکه انواع مو و پوست مو سرتان را بشناسید ، باید چند تار از موهایتان را که حالت طبیعی خود را داشته باشند ، (یعنی به آن تغییر حالتی نظیر فر کردن و یا صاف کردن و غیره انجام نداده باشید) از روی شانه یا برس سرتان بردارید و روی یک کاغذ بگذارید و آن را مورد بررسی قرار دهید.تشخیص انواع مو و مراقبت از آن در ایرناک

 

راز موهای خود و نحوه مراقبت از مو های خود را بدانید

انواع مو

1-موهای چرب

2-مو های طبیعی

3-موهای خشک

4-مو های مختلط

5-مو های صاف

6-مو های مجعد

 

مو های چرب : افرادی که پوست چربی دارند از این نوع مو برخوردارند . ترشح غدد چربی در این افراد زیاد است و تشخیص این نوع مو راحت میباشد مشکل اینجاست که مو های چرب ذرات زیر گرد و غبار موجود در هوا را به خود جذب میکنند و این باعث میشود که مو ها چرب بمانند . اینجاست که فرد حتی پس از یکبار شستن مو های خود با شامپو باز هم احساس چربی ناخوشایند و بدی را همراه خود دارد و مجبور میشود که مجددا شستشو را تکرار کند بهتر است پس از شامپو زدن ، سر خود را با آب یک عدد لیمو ترش تازه آغشته و سپس آبکشی نمایید .

 

 

روش مراقبت از موی چرب

این نوع افراد باید مصرف میوه و سبزیجات خود را افزایش و میزان چربی مصرفی شان را کاهش دهند وگرنه از شر این چرب بودن سر خلاص نخواهند شد.

 

 

مو های خشک : هنگامی که غدد ترشح چربی غیر فعال یا تنبل میشوند مو ها خشک میشوند با این حال دلایل دیگری نیز وجود دارد که سبب ایجاد موی خشک میشوند .عوامل بالا و عوامل بسیار دیگر سبب خشکی پوست سر میشوند. برای کمتر شدن خشکی پوست سر خود مو های خود را قبل از استحمام به مقداری روغن زیتون آغشته کنید و سپس مو های خود را با شامپو های فاقد پارابن و ph مناسب بشویید سعی کنید مقدار روی مصرفی خود را افزایش دهید.

 

 

روش مراقبت از موی خشک

1-استفاده از شامپو های بسیار تند

2-انجام شیمی درمانی های متعدد سبب خشکی پوست سر میشود.

3- قرار گیری بیش از حد در معرض نور خورشید شدید

 

راز موهای خود و نحوه مراقبت از مو های خود را بدانید

 

نحوه مراقبت از مو مو های طبیعی : این نوع مو بهترین نوع مو میباشد و افرادی که این نوع موی معمولی را دارند پوست سرشان نه زیاد چرب است و نه زیاد خشک است.

 

 

مو های مختلط : این نوع مو به مو هایی گفته میشود که بخشی از آن خشک و بخشی از آن چرب است به عنوان مثال فردی که این نوع مو را دارد قسمتی ازپوست سر و مو هایش چرب و قسمتی دیگر از پوست سرش خشک است .

 

نحوه مراقبت از مو مو های صاف و مو های مجعد : یا همان مو های لخت و فر به صورت وراثتی از نسل های گذشته به ما ارث میرسد حتی ممکن است که شما مادر و یا مادر بزرگتان نیز موی لخت داشته باشند ولی مو های شما مجعد باشد واین ژن موی فر از نسل های قبل تر به شما منتقل شده باشد.