وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

 

 

گرایش های جنسی به چند دسته تقسیم میشوند مانند ازدگرجنسگرا (هتروسکشوال) و یا همجنسگرا (هوموسکشوال) و….آسکشوال یا بی تمایلی و عدم گرایش جنسی ! .به گزارش ایران ناز  جذابیت جنسی و تمایل دو نفر به یکدیگر برای داشتن رابطه جنسی از قوی ترین نیروهای زندگی است. اما برخی از مردم آن را به این شیوه تجربه نمی کنند. در واقع، آنها تمایل جنسی را تجربه نمی کنند.

 

برای اکثر مردم، جذابیت جنسی و تمایل دو نفر به یکدیگر برای داشتن رابطه جنسی از قوی ترین نیروهای زندگی است. اما برخی از مردم آن را به این شیوه تجربه نمی کنند.

 

آسکشوالیتی با «دوری از سکس» و «تجرد» که رفتارهایی ناشی از انتخاب افراد هستند فرق دارد.

 

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

 

در واقع، آنها تمایل جنسی را تجربه نمی کنند. طبق یک مطالعه در سال 2004، حدود 1٪ از جمعیت بی جنس گرا یا آمیزش ناخواه هستند.بی جنس گرایی یا آسکشوال یک “گرایش جنسیتی است که به دلیل عدم وجود جاذبه جنسی در هر جنسیتی مشخص است، مردم آسکشوال نه جذابیت جنسی را تجربه می کنند و نه می توانند انتخاب کنند؛ آنها به سادگی بدون میل جنسی زندگی می کنند.انجام مشاوره جنسی برای تشخیص این موضوع بسیار موثر است.

 

از نظر سکسولوژی آسکشوال به این معنی است که فرد احساسات جنسی را نسبت به افراد دیگر احساس نمی کند. با این حال، فردی که به عنوان یک آسکشوال شناسایی می شود، هنوز هم می تواند انتخاب جنسی داشته باشد، ممکن است هنوز هم با یک شریک عاشقانه ازدواج کند، هنوز هم می تواند عاشق باشد و هنوز هم می تواند در روابط عادی دخالت کند. افراد آسکشوال دارای نیازهای عاطفی هستند، ممکن است احساس غیر جنسی را به دیگران احساس کنند و حتی ممکن است احساس آرامش داشته باشند. آنها فقط جذابیت جنسی را احساس نمی کنند.

 

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

 

آسکشوالیتی انتخابی نیست و فرد انتخاب نمی کند که که عمل جنسی نداشته باشد بلکه هیچ علاقه ای به عمل جنسی ندارد.

 

در اواسط قرن بیستم آلفرد کینزی افراد را بر اساس گرایش جنسی شان ازدگرجنسگرا (هتروسکشوال) تا همجنسگرا (هوموسکشوال) از ۰ تا ۶ دسته‌بندی کرد، این دسته‌بندی به مقیاس کینزی معروف است. در این مقیاس کینزی یک گروهی را هم اضافه کرد به نام «ایکس» این گروه متعلق به افرادی بود که هیچ وابسته سکسی اجتماعی و کشش جنسی نداشتند. او ۱٫۵ درصد مردان را جزو گروه «ایکس» می‌دانست. در کتاب دوم کینزی «رفتارهای جنسی در زنان» او افرادی را که به گروه «ایکس» تعلق داشتند را با این ویژگی‌ها برشمرد: زنانی که هیچگاه ازدواج نکرده‌اند=۱۴–۱۹٪، زنانی که ازدواج کرده‌اند=۱–۳٪، زنانی که قبلاً ازدواج کرده بودند =۵–۸٪، مردانی که هیچگاه ازدواج نکرده‌اند=۳–۴٪، مردانی که ازدواج کرده‌اند=۰٪ و مردانی که قبلاً ازدواج کرده بودند=۱–۲٪

 

جاذبه، نه عمل

 

بی جنس گرایی یا آسکشوال یک گرایش جنسی است، مانند همجنسگرایی. این مربوط به چیزی است که کسی احساس می کند، نه چیزی که کسی انجام می دهد. دوستیابی، داشتن رابطه جنسی، خودارضایی، عشق ورزیدن، ازدواج یا داشتن فرزند به هیچ وجه با بی جنس گرایی یا آسکشوال در تضاد نیست. دلایل متعددی وجود دارد که ممکن است یک فرد آسکشوال این کارها را انجام دهد که نیازی به جاذبه جنسی ندارند.

 

بعضی ها انجام می دهند، بعضی انجام نمی دهند.

 

بسیاری از سوالاتی که مردم در رابطه با بی جنس گرایی یا آسکشوال انجام میدهند را میتوان با همان عبارت پاسخ داد: “برخی انجام میدهند، بعضیها نمیتوانند انجام بدهند.”

 

آیا افراد آسکشوال سر قرارهای عاشقانه می روند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند

آیا آسکشوال ها عاشق می شوند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند

آیا آسکشوال ها رابطه جنسی دارند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند

 

آیا آسکشوال ها خود ارضایی می کنند؟ برخی انجام می دهند، بعضی نمی کنند ما همه افرادی هستیم، با ترجیحات و شخصیت های فردی خودمان، و عموما غیرممکن است که همه چیز در موردمان یکسان باشد.

 

تصورات اشتباه درباره بی جنس گرایی یا آسکشوال

 

بی جنس گرایی یک هویت جنسیتی نیست. (هرچند ممکن است وجود داشته باشد مانند ترانس ها و غیره.)

 

بی جنس گرایی یک اختلال نیست (گرچه ممکن است در شرایط فیزیکی یا روحی آسیب دیده باشد.)

 

یک انتخاب نیست.

 

یک عدم تعادل هورمون نیست. (گرچه ممکن است مشکلات هورمونی وجود داشته باشد).

 

ترس از رابطه جنسی یا روابط نیست. (هرچند ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که از رابطه جنسی و روابط نگرانند یا از آنها متنفرند).

 

یک بیماری نیست.

 

افرادِ آمیزش‌ناخواه مبتلا به یک ویروس، باکتری، تومور و یا بیماریِ مسری نیستند. بعضی‌ها نسبت به رابطه جنسی کشش دارند. بعضی‌ها این کشش را ندارند. در هیچ یک از این دو مورد، بیماری‌ای وجود ندارد که بخواهد درمان شود.

 

چطور می توانید بفهمید آسکشوال هستید یا خیر ؟

 

اگر می خواهید بدانید که آیا شما آسکشوال هستید، اگر هنوز مطمئن نیستید، در اینجا یک لیست از سوالات برای کمک به راهنمایی افکار شما است. آنها به عنوان چک لیست برای “تشخیص” بی جنس گرایی نیستند، زیرا شما برای تشخیص این مساله حتما به سکس تراپی نیاز دارید. این سوالات احساساتی را که بسیاری از افراد آسکشوال داشته اند توصیف می کنند.

 

آیا شما به طور کلی به رابطه جنسی علاقه مند هستید؟

 

آیا علاقه شما به رابطه جنسی بیشتر علمی است تا عاطفی؟

 

وقتی دیگران در رابطه با رابطه جنسی صحبت می کنند، شما احساس می کنید که بی قرار یا گیج شده اید؟

 

اگر رابطه جنسی داشتید، آیا فکر می کنید که خسته کننده است یا خسته کننده می شد، و نه تجربه ای شگفت انگیز؟ همانطور که دیگران آن را داشته اند؟

 

آیا تا به حال وانمود کرده اید که علاقه مند به کسی هستید تا بتوانید در آن جا بمانید؟

 

آیا تا به حال احساس “شکست” داشته اید، زیرا احساسات جنسی مانند افراد اطراف خود را تجربه نمی کنید؟

 

آیا تا به حال با کسی بوده اید یا رابطه جنسی داشته اید، زیرا احساس می کنید “این چیزی است که شما باید انجام دهید؟”

 

آسکشوال ها در رابطه

 

اگر می خواهید بدانید که آیا فرد دیگری آسکشوال است، باید با آنها در مورد آن صحبت کنید. هیچ علامت بیرونی از بی جنس گرایی وجود ندارد و نباید سعی کنید شخص دیگری را با قضاوت خود برچسب گذاری کنید.

 

درک کنید که یک فردآسکشوال می تواند صمیمی باشد. افراد آسکشوال اغلب می توانند در روابط عاشقانه حضور داشته باشند، اما این که آیا این فرد برای روابط فیزیکی یا جنسی آماده است یا نه، بستگی به خودش دارد. اما دوستیابی لزوما نیازمند تعامل جسمی یا جنسی نیست و دو نفر می توانند روابط عاطفی یا عشقی قوی با یا بدون عنصر جنسی ایجاد کنند: صمیمیت بسیار بیشتر از لمس جسمانی یا فعالیت جنسی است.

 

یک شریک آسکشوال ممکن است برای فعالیت جنسی آماده باشد یا خیر، بنابراین ارتباط در رابطه مهم است تا همه افراد در همان شرایط قرار بگیرند. احساس لذت جنسی از احساس جذب جنسی متفاوت است و برخی از افراد آسکشوال می توانند از رابطه جنسی لذت ببرند.

 

آسکشوال تست گرایش جنسیتی درمان آسکشوال

 

آسکشوالیتی انتخابی نیست و فرد انتخاب نمی‌کند که عمل جنسی نداشته باشد بلکه هیچ علاقه‌ای به انجام اعمال جنسی ندارد. (برای مثال افراد سکشوال-افرادی که جزو دسته‌های دیگر گرایش جنسی قرار می‌گیرند- که در رابطه با افراد آسکشوال هستند منجر به ارتباطی فاقد سکس می‌شود) البته بعضی آسکشوال‌ها هم سکس دارند هر چند که اشتیاقی به آن ندارند. (مثلاً در صورت داشتن پارتنری که خواهان سکس است).

 

توضیح: در نوشتار فارسی سه صورت از لغت Asexual ثبت شده‌است؛ آسکشوال، آسکسوال و آسکچوال. در برگردان به فارسی سه معادل بکار رفته‌است؛ بی جنس گرا، بی گرایش جنسی و آمیزش ناخواه.

 

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)

 

در سال ۲۰۱۰ پرچمی برای افراد آسکشوال انتخاب شد. رنگ های این پرچم از بالا به پایین به ترتیب:

سیاه نماد بی میلی جنسی

خاکستری نماد مرز بین امیال جنسی و بی میلی به آنها

سفید نماد میل جنسی

بنفش نماد جامعه پیرامون

 

همه چیز درباره آسکشوال ها یا بی جنس گرایی (عکس)