وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

همیشه شنا کنید و سالم بمانید!!

همیشه شنا کنید و سالم بمانید!!

اکثر افراد وقتی به استخر میروند دچار بیماری های زیادی میشوند و مشکلات زیادی برایشان پیش می آید. قبل از ثبت نام در هرمجموعه ورزشی‌ به قصد شنا، از سلامت و نظافت محیط اطراف و درون استخر مطمئن شوید. از نحوه استریل کردن آب استخر، تعداد دفعات تعویض آب استخر در هفته و وجود مواد ضدعفونی کننده،

 

شوینده و حوضچه‌های ویژه ضدعفونی کردن پاها، قبل از ورود به استخر مطلع و مطمئن شوید. در استخر مجتمع‌های مسکونی حتما از تمیز بودن آب استخر، ضدعفونی شدن آن، حرارت مناسب و شرایط نظافت اطراف استخرها مطمئن شده و پس از آن، از استخر استفاده کنید. استخر محیطی عمومی‌و متعلق به همه کسانی است

 

که از آن استفاده می‌کنند. بنابراین اگر به بیماری پوستی قابل سرایتی از قبیل عفونت سطحی پوست مانند زرد زخم، کورک یا کفگیرک مبتلا هستید یا علائمی‌از سرماخوردگی، آنفلوآنزا، اسهال و استفراغ  در خود مشاهده می‌کنید، استخر نروید. اگر روی دست و پا یا بخش‌های دیگر بدن‌تان علائمی‌از بیماری‌های قارچی یا زگیل می‌بینید، استخر نروید.

 

پس از درمان کامل این مشکلات می‌توانید دوباره استخر بروید. آب ولرم استخرباعث شل شدن عضله‌های مثانه و تراوش بی‌اختیار ادرار می‌شود. مشکل شلی مثانه به‌ویژه در خانم‌ها شایع بوده و توصیه می‌شود قبل از ورود به استخر، حتما دستشویی رفته و از خالی بودن مثانه مطمئن شوید.

 

همیشه شنا کنید و سالم بمانید!!

 

کمی‌پیش از شروع عادت ماهانه، علائم آن مشخص می‌شود. بهتر است به این علائم دقت کنید. طبیعی است عادت ماهانه دوره‌ای است که نباید در آن دوره استخر بروید. قبل از ورود به استخر مواد آرایشی صورت و گردن را باید به‌خوبی پاک کنید.  زیورآلاتی مانند انگشتر،

 

حلقه و گردنبند را هم باید از دست و گردن درآورید. مواد آرایشی و مواد به کار رفته در زیورآلات ممکن است در آب استخر حل شده و برای خود شما و دیگران حساسیت‌زا و مشکل ساز شود. حتما قبل از ورود به استخر هم  دوش گرفته و بدن را بشویید. پاها و دمپایی‌های‌تان را در حوضچه‌های حاوی مواد ضدعفونی کننده که در آستانه استخرها تعبیه شده،

 

وارد کنید و بعد وارد محوطه استخر شوید. یکی از راه‌های انتقال قارچ یا زگیل پا، پابرهنه راه رفتن اطراف استخر و استفاده از دمپایی مشترک با سایر افراد است.از حوله، صابون و مایوی خودتان استفاده کنید.پس از شنا، حتما دوش گرفته و بدن‌تان را با صابون یا شامپوی بدن بشویید.

 

در استخرهای روباز نیم ساعت قبل از ورود به استخر حتما از لوسیون‌ها و محلول‌های ضدآفتاب با شاخص محافظتی 30 یا بیشتر استفاده کنید. درصورت تمایل به گرفتن حمام آفتاب، هر دو الی سه ساعت  یک بار باید استفاده از این محلول‌ها را تکرار کنید. استفاده از سایبان‌ها و چترهای محافظ نیز ضروری است.

 

همیشه شنا کنید و سالم بمانید!!

 

در استخرهای روباز احتمال  ورود ذرات گرد و غبار، گرده گیاهان موجود در محوطه یا کودهای شیمیائی باغچه به آب استخر وجود دارد. قبل از ورود به استخر از تمیز بودن آب مطمئن شوید. در صورت مشاهده این ذرات به مسئولین اطلاع دهید تا نسبت به ازبین بردن آنها اقدام کنند.  از در آغوش گرفتن،دست دادن یا روبوسی افراد اجتناب کنید. این کارها می‌توانند زمینه‌ساز انتقال انواع بیماری‌ها باشند.

 

گیره‌های مخصوص بینی یا دماغ‌گیر، راه ورود آب به بینی، نای و مسیر تنفسی را در شناگرها و کسانی که با شیرجه وارد استخر می‌شوند، می‌بندد. احتمال رنگ‌پذیری موها از کلر موجود در آب استخر و سبزرنگ شدن موها وجود دارد. استفاده از کلاه‌های مخصوص شنا در پیشگیری از این حالت و جلوگیری از انتقال بیماری‌هایی مانند قارچ‌های مولد کچلی یا شپش کاهش می‌یابد.

 

موهای کسانی که به‌طور منظم و به مدت طولانی در استخرها شنا می‌کنند، در اثر تماس با کلر، خشک، شکننده و آسیب دیده می‌شود. به غیر از استفاده از کلاه در حین شنا، بهتر است موها کوتاه شود. بلافاصله پس از اتمام شنا موها را با شامپوی متناسب با جنس آنها (خشک، معمولی یا چرب)

 

به خوبی بشویید. از انجام آرایش‌هایی مانند دکلره و رنگ کردن، سشوار کشیدن افراطی یا برس کشیدن خشن و شدید موها به‌ویژه در دوره‌ای که استخر می‌روید، خودداری کنید.پس از خروج از استخر و شست‌و شوی بدن، از مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب‌های مناسب استفاده کنید تا پوست لطافتش را بازیابد.