وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا

تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا

تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا موضوعی است که امروزه زیاد به آن پرداخته می شود.

 

استفاده از درب و پنجره دوجداره upvc یکی از راه های موثر در جلوگیری از ورود آلودگی هوا و آلاینده ها به فضای داخلی ساختمان می باشد که علاوه بر عایق بندی منزل و محل کار، سلامتی شما را نیز تضمین می کند.

 

پنجره های دوجداره با توجه به نوع ساخت با پوشاندن کامل سطح و با استفاده از لاستیک های مخصوص، چسب سیلیکون و شیشه دوجداره مانع از نفوذ هر گونه آلودگی و آلاینده به داخل ساختمان می شود.

 

اما باید دقت کنید که درب و پنجره upvc زمانی این کارایی را دارند که کاملا تنظیم و رگلاژ شده و درزگیری و عایق بندی آن کاملا اصولی انجام شده باشد.

پنجره های دوجداره با توجه به نوع ساخت با پوشاندن کامل سطح و با استفاده از لاستیک های مخصوص، چسب سیلیکون و شیشه دوجداره مانع از نفوذ هر گونه آلودگی و آلاینده به داخل ساختمان می شود.

 

تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا

 

تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا

 

ورود هوای آلوده به فضای داخلی ساختمان به خصوص در کلانشهرها مشکلات بیشماری را علاوه بر بیماری های تنفسی و … به وجود آورده است.

 

آلودگی هوا در فصل زمستان به علت پدیده وارونگی هوا افزایش می یابد و گاهی به حد هشدار نیز می رسد، این امر گاهی موجب اتخاذ برخی سیاست های مدیریتی می شود.

 

در واقع اینکه بتوانیم محیطی را از منظر آلودگی های محیطی به خصوص آلودگی هوا مصون بداریم نقش مهمی در سلامتی ما ایفا خواهد کرد.

 

فضاهای ساختمانی مانند محیط کار و منزل که ما بیشتر وقت خود را در آن ها می گذرانیم از اهمیت قابل توجهی برخوردارند. باید بدانید که مرگ و میرهای ناشی از آلودگی هوا مانند آسیب های مغزی، سرطان ریه ، سکته های قلبی و … غالبا در محیط های بسته اتفاق می افتد.

 

بنابراین برای سالم نگه داشتن این فضاها بهتر است تمامی عوامل مورد نیاز را رعایت کنیم. یکی از این عوامل که بسیار مهم نیز می باشد استفاده از پنجره دوجداره، چند جداره و به طور کلی عایق است. چرا که پنجره دوجداره با استفاده از درزگیرهای مناسب و استاندارد از ورود هوای آلوده جلوگیری می کند.

 

عوامل موثر بر کاهش اثرات آلودگی هوا در پنجره دوجداره

 

تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا

 

متریال و مواد اولیه استاندارد
برای بدست آوردن یک تولید با کیفیت بالا، باید از مواد اولیه مناسب استفاده کرد. علاوه بر برند، کیفیت واقعی و تقلبی نبودن مواد اولیه بسیار مهم است.

 

متاسفانه در قسمت پروفیل، لیبل پروفیل معروف را روی پروفیل ضعیف قرار می دهند و یا یراق آلات بی کیفیت چینی را به جای یراق ترک و آلمان می فروشند و همچنین از گالوانیزه ضعیف استفاده کرده و یا حتی گالوانیزه را حذف می کنند.

 

باید بدانید که همه ی این عوامل از تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا می کاهد.

 

شیشه دوجداره
شیشه دوجداره انواع مختلفی دارد که هر کدام با توجه به نوع آلودگی هوا و میزان آن، می توانند تا درصدی از ورود آلودگی جلوگیری کنند.

 

با توجه به اینکه ۸۰ درصد یک پنجره دوجداره را شیشه آن تشکیل می دهد، بهتر است جهت بالا بردن میزان عایق بودن پنجره خود در برابر آلودگی هوا، حتما از شیشه های دوجداره استاندارد با ترکیب های مناسب استفاده نمایید. شیشه دوجداره در عایق صوتی و حرارتی پنجره نیز نقش بسیار مهمی دارد.

 

تولید استاندارد
اگر تولید پنجره دوجداره به خوبی انجام نگیرد، حتی اگر بهترین متریال هم استفاده شده باشد، پنجره شما عایق نخواهد بود.

 

به عنوان مثال اگر در هنگام نصب یراق و لولاها ، جاسازی لولاها به خوبی روی پروفیل انجام نپذیرد، از پشت لولاهای پنجره، سرما، صدا و گرد و خاک وارد می شود. این یکی از هزاران موارد از تولید استاندارد بود.

 

ابعاد برداری دقیق
بدین معناست که اگر ابعاد برداری شما دقیق نباشد، پنجره شما یا بزرگ ساخته می شود و یا کوچک، در حالتی که پنجره شما بزرگ ساخته شود، پنجره تحت فشار نصب می گردد و وقتی به پنجره و بازشو فشار وارد شود از رگلاژ خارج شده و خوب باز و بسته نمی شود و عملکرد عایقی خود را از دست می دهد.

 

یراق دوحالته
یکی از مواردی که باعث افزایش تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا می شود، استفاده از یراق دو حالته است.

 

یراق دوحالته در پنجره دوجداره باعث می شود تا لاستیک های دور تا دور بازشو و فریم در هنگام بسته شدن کامل به یکدیگر فشرده شوند و پنجره کاملا عایق شود، البته به شرطی که از لاستیک های استاندارد در تولید پنجره استفاده شده باشد.

 

یراق دوحالته در پنجره دوجداره باعث می شود تا لاستیک های دور تا دور بازشو و فریم در هنگام بسته شدن کامل به یکدیگر فشرده شوند و پنجره کاملا عایق شود.

 

امروزه آلودگی هوا چندان جدی گرفته نمی شود، ولی آنطور که تحقیقات نشان می دهد دیری نمی پاید که بزرگترین معضل بشر بیماری های ناشی از آلودگی هوا خواهد بود.

 

همانطور که مشخص است درب و پنجره ساختمان ها محل عبور و مرور جریان هوای بیرون به داخل می باشد. یکی از مهمترین کاربرد آنها، جلوگیری از عبور گرد و غبار، آلودگی ها و ذرات معلق موجود در محیط بیرون است.

 

نوارهای درزگیر و مکانیزم قفل ها و یراق آلات و کلیه نوارهای آب بند و چسب ضد آب بکار برده شده در پنجره های دو جداره این قابلیت را به این محصول داده است. لذا با تاثیر پنجره های دوجداره بر کاهش اثرات آلودگی هوا، می توان محیطی بسیار سالم تر، آرام تر و زیباتر داشت.

 

مجموعه مانا پنجره یکی از تولیدکنندگان برتر پنجره دوجداره در ایران است که محصولات خود را با کیفیت و قیمت مناسب در اختیار مصرف کنندگان عزیز قرار می دهد، اگر قصد خرید این نوع از پنجره ها را دارید می توانید با شماره تماس های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.