وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لزوم استفاده از بهترین ترمومتر لیزری در محیط آشپزخانه و شیرینی پزی

لزوم استفاده از بهترین ترمومتر لیزری در محیط آشپزخانه و شیرینی پزی

لزوم استفاده از بهترین ترمومتر لیزری در محیط آشپزخانه و شیرینی پزی

 

از سال های بسیار دور تاکنون دماسنج‌ها (ترمومترها) در زمینه ها و موارد گوناگونی مانند کاربردهای پزشکی و صنعتی غذایی و… مورد استفاده بوده و حتی امروزه با صنعتی تر شدن تولیدات و پیشرفت‌های فراوان درحوزۀ پزشکی و صنعتی نیازی بیش از پیش برای خرید ترمومتر صنعتی احساس می‌شود.

 

اما نکته‌ای که باید مد نظر داشت کاربرد این دستگاه ها در کارکردهای روزانه و معمولی تر آن یعنی استفاده در منازل است.

 

استفاده از دماسنج‌های مرسوم وحتی نوع لیزری آن در محیط زندگی نیز می تواند دارای کاربرد‌هایی در آشپزی و تهیۀ غذا باشد.

 

ما در این مطلب قصد داریم به بررسی مواردی مانند دلایل استفاده از ترمومترهای لیزری در محیط آشپزخانه، برند دماسنج های مورد استفاده، رنج اندازه گیری آن ها و… بپردازیم پس با ما در ادامه همراه باشید.

 

دلیل و نیاز استفاده از دماسنج در محیط آشپزخانه

استفاده از دماسنج از مهم ترین روش های قابل اتکا برای ایجاد ایمنی و تعیین میزان پختگی انواع غذاها مانند غذاهای گوشتی، کیک و… است.

 

چرا که از نظر بهداشتی باید این غذاها در یک حداقل دمای درونی مشخص به منظور از بین بردن میکروب های موجود در غذا قرار بگیرند.

 

آیا استفاده از ترمومترهای لیزری برای آشپزی لازم است؟

در پاسخ به این سوال باید گفت، از آن جایی که دماسنج مادون قرمز می‌تواند دمای اجاق گاز را از فاصلۀ دورتری اندازه گیری کند، راهی دقیق تر، مطمئن تر و ایمن تر از استفاده از انواع لیزری ترمومترها  وجود ندارد.

 

مثال دیگر از کاربرد دماسنج‌های لیزری این است که می‌تواند در صورت لزوم دمای سطح برخی از غذاها مانند زمانی که در حای تهیۀ یک پیتزا هستید را اندازه گیری کند.

 

کدام شرکت ها بهترین دماسنج را برای استفاده در محیط آشپزخانه تولید می‌کند؟

 

• مناسب ترین جهت استفاده در محیط آشپزخانه: ترمومتر لیزری dt-811 برند cem

• مناسب ترین از نظر صرفه اقتصادی : دماسنج مادون قرمز تفنگی 861 برند cem

• مناسب ترین از منظر کلی: مدل دماسنج مادون قرمز تفنگی(Inferared temperature (gun محصول شرکت Thermoworks

 

میزان دقت دماسنج های لیزری برای اندازه گیری دمای غذا

به دلیل استفاده از این ترمومترها به خاطر شرایط محیطی که در آن استفاده می‌شود ما انتظار مقداری از خطا را داریم ولی نیاز به دستگاهی که دقیق تر باشد هنوز احساس می‌شود.

 

بهترین برند برار خرید دماسنج لیزری (www.kalasanati.com) با دقت 3.1 درجه، دمای حقیقی تحت شرایط قابل کنترل را اندازه گیری می‌کنند.

 

مواردی که دمای آنها در محیط آشپزخانه توسط ترمومتر لیزری قابل اندازه گیری می‌باشد

همین طور که مشاهده نمودید در ابتدای مطلب در زمینۀ کاربرد ترمومترهای لیزری در آشپزخانه به طور اجمالی به این نکته اشاره شده است، اما در این قسمت ما برای اطلاع بیشتر شما  می‌خواهیم با بیان مثال هایی از موارد کاربرد آن در اندازه گیری  دمای لوازم مختلف در محیط آشپزخانه به شما عزیزان آگاهی بیشتر بدهیم:

 

تابه ها و قابلمه ها

بیشتر اجاق گازها  این امکان را به شما می‌دهند که بدانید آیا به دمای مورد نیاز و تنظیم شده رسیده اند یا نه. اما دمای قابلمه ها و تابه ها را چطور می‌خواهید متوجه می‌شوید؟

 

چگونه متوجه می‌شوید آیا غذای شما در حال پختن در دمای ایده آل است یا نه؟

 

در پاسخ باید گفت که با فشار دادن دکمۀ دماسنج شما متوجه خواهید شد که استیک یا برش های گوشتی به صورت ایده آل در حال پختن است.

 

لزوم استفاده از بهترین ترمومتر لیزری در محیط آشپزخانه و شیرینی پزی

 

اجاق گازها

بیشتر اجاق گازها در یک دمای نزدیک به مقداری که از روی آن خوانش می‌شوند، عمل می‌کنند. ولی این دقت با گذر زمان کاهش میابد.

 

کنترل کردن دمای اجاق گاز به وسیله یک ترمومتر لیزری بهترین روش برای کسب اطمینان از عملکرد اجاق گاز در حد مورد انتظار است.

 

سرخ کردن روغن

ترمومتر های لیزری وسیله‌ای ایده آل برای اندازه گیری روغن های سرخ کردنی در هنگام پختن می‌باشد.

 

مهم‌تر این که اگر دمای روغن در حد بالایی باشد، غذای شما را به خوبی مغزپخت نخواهد کرد و همچنین اگر دمای روغن پایین باشد، غذا روغن زیادی را به خود جذب کرده و بیش از اندازه چرب خواهد شد.

 

نکاتی که در هنگام تهیۀ یک ترمومتر مناسب باید در نظر داشت

 

چک کردن سریع

دما سنج‌های لیزری برای خواندن سریع دمای غذاهایی که در حال پختن هستند گزینه ای عالی می باشند.

 

به خصوص برای غذاهایی که قابلیت جوشیدن دارند، مانند:سوپ، شیر، سس.

 

آن ها همچنین برای اطمینان از این که غذاهایی مانند شیر و کره به طور مناسب در حال سرد شدن هستند گزینه‌ای مناسب هستند.

 

کیک

اگر به پختن کیک در خانه علاقه مند هستید باید بدانید که دمای خمیر در حال پختن باید در یک میزان  دمای خاصی نگه داشته می‌شود.

 

یک ترمومتر لیزری بهترین گزینه برای اندازه گیری دمای خمیر کیک در حال آماده شدن است.

 

فرآورده های لبنی

یک ترمومتر لیزری به منظور اطمینان از این که دمای شیر سرد شده یا در حال جوش در یک مقدار مناسب قرار دارد، در مواقع لزوم به طور مناسب عمل کند.

 

نکاتی که در هنگام تهیۀ یک ترمومتر مناسب باید در نظر داشت

 

• رنج اندازه گیری: محدودۀ کاری یک ترمومتر لیزری یک دستگاه برای اطمینان از دقت اندازه گیری انجام شده، حائز اهمیت می‌باشد.

 

• دقت: میزان نزدیک بودن یک مقدار اندازه گیری شده به مقدار واقعی است. عدد بیان کنندۀ دقت یک وسیله به شکل مثبت یا منفیِ یک مقدار تنظیم شده می‌باشد.

 

• میزان انتشار قابل تنظیم: میزان انتشار را اندازه گیری می‌کند که تا چه حد می‌تواند یک میزان از انرژی مادون قرمز را در مقیاس 0 تا 1 اندازه گیری کند.

 

لازم به ذکر است میزان انتشار بسیاری از وسایل معمولی و روزمره یک مقداری در حدود 0.95 است. بنابراین شما این عدد را به عنوان تنظیمات پیش فرض برای ترمومتر لیزری مشاهده خواهید کرد.

 

به عنوان مثال به یک ترمومتر لیزری همراه بت یک میزان انتشار قابل تنظیم برای اندازه گیری سطوح با انتشار پایین مانند ظرف های استیل براق، احتیاج خواهید داشت.

 

نتیجه گیری

همانطور که ملاحظه نمودید، ترمومتر لیزری از وسایل دارای کاربری بالاست که برای پخت و پز و محیط آشپزخانه مناسب بوده اما برای تهیۀ یک ترمومتر مناسب، آگاهی از نکاتی مانند دقت، رنج و… برای استفاده در محیط آشپزخانه مورد نیاز است.

 

ما در فروشگاه اینترنتی کالا صنعتی با ارائه این مطلب به شما بازدیدکنندگان محترم، سعی بر این داشتیم که شما را در انتخاب بهترین ترمومتر لیزری یاری نماییم و همچنین از شما عزیزان خواهشمندیم که در صورت امکان تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره