وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتخاب و تأثیر آن در زندگی افراد

انتخاب و تأثیر آن در زندگی افراد
آیا تاكنون فكر كرده‌اید كه تاچه‌حد، دامنه‌ی انتخاب ما وسیع است؟!

– این ما هستیم كه می‌توانیم دوست‌بداریم یا متنفر باشیم.

– این ما هستیم كه می‌توانیم ببخشیم یا انتقام بگیریم.

– این ما هستیم كه می‌توانیم با حسرت «گذشته» زندگی‌كنیم یا گذشته‌ها را فراموش‌كرده و دوباره از ابتدا آغاز کنیم.

رعایت نکات زیر، می‌تواند به انتخاب درست شما، کمک نماید تا همواره زندگی شاد و موفقی داشته باشید:

– با انتخاب «عشق» می‌توانیم به خود و دیگران در جهت رشد معنوی و حتی رشد مادی كمك نماییم. رشد معنویات، موجب می‌شود كه ما بیدار شویم و به كسی كه درواقع هستیم، اطمینان پیدا كنیم. كسی كه راه رشد را انتخاب می‌كند، چیزهایی می‌بیند كه قبلاً از دیدن آن‌ها عاجز بوده است؛ امكانات بالقوه‌اش نا‌محدود می‌شود و همه‌چیز در نظرش، ناگهان «شدنی» می‌آید.

– در میان انسان‌ها كسی را انتخاب كنید كه بتواند شما را در كشف خود كمك نماید و اگر كسی را در اطراف خود نیافتید، به‌طور حتم در كتاب‌ها می‌یابند. وقتی‌ می‌آموزیم درباره‌ی خود، قضاوت بدی نكنیم و خطاهای‌مان را درك می‌كنیم، بهتر می‌توانیم برخی از رفتارهای دیگران را درك كنیم‌ چراکه كسی كه خود را می‌بخشد، دیگران را نیز خواهد بخشید.
اگر عشق به خویشتن را انتخاب كنیم، دیگر انتظار كامل‌بودن از خود را كنار می‌گذاریم؛ بنابراین نباید از دیگران انتظار داشته باشید شما را مجاب‌كنند كه انسانی دوست‌داشتنی هستید. برای عشقی كه به آن نیاز دارید، به درون خود مراجعه كنید، زیرا درون شما همان‌جایی‌ست كه عشق از آن نشأت می‌گیرد.
– تنها با پذیرفتن احساس (منفی و مثبت) و درك این كه احساس از كجا نشأت گرفته، می‌توانیم از واكنش‌های منفی و خشم و ترس دست بكشیم و به آزادی و رهایی برسیم. از احساسات خود، نه‌ باید گریخت و نه باید انكارشان نمود، بلكه باید با آن‌ها روبه‌رو شده و درك‌شان ‌كرد. میل به فهمیدن علت خشم دیگران به‌جای میل به جنگیدن با آنان، نشانه‌ی رشد معنوی ماست.
– انسان باید دوستانی برای خود انتخاب نماید که به او و خواسته‌هایش احترام بگذارند و درصدد سلطه‌جویی بر او نباشند؛ بنابراین تعلق به یك جمع، نباید نیاز ما باشد، بلكه باید انتخابی باشد كه خود ما درباره‌اش تصمیم‌می‌گیریم.

– اگر اجازه دهیم كسی كه دوستش‌داریم، به‌اندازه‌ی كافی فضای حركت داشته باشد و مطابق میل‌اش رفتار كند، او هم متقابلاً ما را دوست خواهد داشت. دوست‌داشتن فردی به این معنا نیست كه ما شخصی را یافته‌ایم تا تمامی نیازهای ما را برآورده سازد؛ هیچ‌كس نیست كه بتواند نیازهای ما را به‌طوركامل برآورده سازد؛ اگر چنین انتظاری داشته باشیم، بسیار ناامید می‌شویم.

عشق بدان معناست كه بگذاریم طرف مقابل به خواسته‌های خود برسد و او را در رسیدن به این مهم، تشویق كنیم و دست از تملك طرف مقابل برداریم.

– خلوت و سكوت را به‌عنوان فرصتی برای تجربه‌های خلاق برگزینید؛ این کار، به رشد و تعالی شما كمك می‌كند. تجربه‌ی تنهایی، بخشی از انسان‌بودن است زیرا در‌نهایت، همه‌ی ما تنها هستیم. اگر این موضوع را به‌درستی تجربه كنیم، می‌توانیم رشد نماییم.

وقتی سكوت می‌كنیم، گویی به خداوند گوش فرا‌می‌دهیم و لحظاتی از خود می‌گذریم تا چیزی بزرگ‌تر از خود را تجربه كنیم.

بنابراین نباید بگذاریم معنویت در ما بمیرد. باید راه‌های جدید بودن را تجربه‌کرده و هدف‌های جدیدی برای زندگی خود تدبیر كنیم، به جست‌وجوی معنا برویم، هویت‌های تازه‌ای پیدا كنیم و در روابط خود با دیگران، بدعت جدیدی بگذاریم. به خود اعتماد كنیم تا به استقبال امكانات جدید و پیشرفت‌های روزافزون در زندگی برویم.

منابع:

– «انتخاب» «بانی پارزلی» ترجمه‌ی «مهدی قراچه‌داغی»

– «نمی‌دانستم حق انتخاب دارم» «جرالدكوری و ماریان كوری» ترجمه‌ی «مهدی قراچه‌داغی»