وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چرا به ازمیر سفر کنیم؟

چرا به ازمیر سفر کنیم؟

چرا به ازمیر سفر کنیم؟

 

ازمیر سومین شهر پرجمعیت ترکیه و دومین مجموعه شهری بزرگ در حوزه دریای اژه (پس از آتن) است.

 

شهری که در سواحل دریای اژه آرمیده است و به عنوان نگین دریای اژه شناخته می‌شود؛ بنابراین عجیب نیست که ازمیر و سواحل بی‌نظیرش هرساله میزبان هزاران توریست و گردشگران از اقصی نقاط جهان باشد.

 

چرا به ازمیر ترکیه سفر کنیم؟

 

اگر شما هم می‌خواهید بدانید چه چیزی گردشگران را به ازمیر می‌کشاند و چرا باید بازدید از ازمیر را در برنامه‌های سفرتان به ترکیه بگنجانید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 

1. وجود عجایب هفتگانه در ازمیر

اگر دوست دارید تور ازمیر نوروز 1403 را بخرید، باید این موضوع را بدانید که کشور ترکیه میزبان دو شگفتی از عجایب هفتگانه جهان است که یکی از آن‌ها در ازمیر و در شهر باستانی افسوس قرار دارد.

 

معبد آرتمیس ۵۵۰ سال پیش از میلاد مسیح در شهر یونانی‌نشین افسوس ساخته شد. این معبد افسانه‌ای به دلیل معماری بی‌نظیر خود در فهرست عجایب هفت‌گانه جهان قرار دارد و به معبد بزرگ مرمرین معروف است.

 

معمار بزرگ یونانی، کرسیفون، ساخت این بنا را به دستور قارون (شاه لیدیه) برعهده داشت. این معبد چهارگوش تماماً با استفاده از سنگ مرمر ساخته شد و در طراحی و ساخت آن سبک معماری اصیل یونانی به همراه رگه‌های از معماری شرقی به چشم می‌خورد.

 

ستون‌های ۲۰ متری این بنا عامل استحکام و شکوه این بنا بوده‌اند که تعداد آن‌ها بیش از ۱۲۰ ستون بوده است. در حال حاضر بخش‌های وسیعی از این سازه تاریخی باشکوه از میان رفته و تعدادی از ستون‌ها به جا مانده است.

 

سراسر این معبد با مجسمه‌های زیبای برنزی تزیین شده بود و این معبد به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و مقدس‌ترین معابد یونان باستان شناخته می‌شد.

 

2. آفتاب همیشه درخشان

ازمیر شهر نور و گرما و روشنی است؛ چراکه در بیشتر ایام سال خورشید در آسمان خودنمایی می‌کند. ازمیر با داشتن آب‌وهوایی مدیترانه‌ای، تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های معتدل و خوش‌‌آب‌وهوا پذیرای خیل عظیم مسافران در روزهای بهار و تابستان است.

 

بهترین زمان سفر به این شهر با تور ازمیر را می‌توان ابتدای بهار تا انتهای تابستان دانست، زمانی که هوا گرم، احتمال بارش بسیار کم و تفریحات آبی و ساحلی بسیار فعال و پررونق هستند. در این روزها شما می‌توانید بیشترین بهره را از سفر به ازمیر ببرید.

 

3. تفریحات دریایی و آبی

کمتر کسی می‌تواند به ازمیر برود و در برابر تفریحات متعدد و متنوع ساحل بی‌نظیر دریای اژه مقاومت کند. در سفر به ازمیر، به‌ویژه در فصل تابستان، انواع تفریحات آبی و ساحلی را می‌توانید تجربه کنید.

 

سواحلی همچون سواحل چشمه، ایلیجا، پیرلانتا و ساحل آلتین کوم از جمله سواحل ازمیر هستند که شما می‌توانید در آن‌ها قایق‌سواری، موج‌سواری، شنا، ماهی‌گیری و … را در آن‌ها تجربه کنید.

 

ازمیر پارک‌های آبی بسیاری دارد که از مراکز تفریحی ازمیر هستند و امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی در این پارک‌های آبی وجود دارد.

 

می‌توانید با رفتن به این پارک‌های آبی اوقات خوشی داشته باشید. از آنجایی که پارک‌های آبی برای همه سنین مناسب است؛ در بیشتر روزها به‌ویژه فصل تابستان شلوغ و پرازدحام هستند.

 

تفریحات دریایی و آبی ، چرا به ازمیر ترکیه سفر کنیم؟

 

4. تاریخچه غنی

ازمیر شهری است که از ۸۵۰۰ سال پیش محل سکونت انسان‌ها بوده و بیش از ۳۰۰۰ سال سابقه شهری برای آن به ثبت رسیده است؛ بنابراین سرگذشتی پرفرازونشیب و تاریخچه‌ای غنی دارد. ازمیر در گذشته به عنوان شهری از شهرهای یونان باستان و با نام اسمیرنا شناخته می‌شد.

 

این شهر دوران طلایی حکومت یونان، امپراتوری روم، امپراتوری بیزانس و امپراتوری عثمانی را تجربه کرده و بناها و آثار مختلفی از هر دوران را در دل خود جای داده است که از جمله آن‌ها می‌توان به میدان ساعت ازمیر (به‌جامانده از دوران عثمانی)، کادیفه قلعه یا پاگوس (یادگاری از قرن چهارم میلاد)، معبد آرتمیس، آسانسور تاریخی ازمیر و … اشاره کرد.

 

5. جاذبه های طبیعی جذاب

طبیعت زیبای ازمیر از مهم‌ترین عواملی ا‌ست که باعث جذب گردشگران به این منطقه می‌شود. موقعیت جغرافیایی ازمیر باعث شده است این منطقه طبیعتی گسترده شامل کوه‌ها، سواحل، رودها و جنگل‌های مختلف با پوشش گیاهی و جانوری متنوعی داشته باشد که در نوع خود بی‌نظیرند.

 

پارک حیات وحش ازمیر با بیش از ۱۰۰۰ گونه جانوری، جاده زیتون با درختان انبوه زیتون ۲۰۰۰ ساله، جنگل مدیترانه‌ای یلکی، پارک طبیعی کاراگول، دریاچه آیریس و کوهستان تاریخی سیپیلوس از جمله شگفتی‌های طبیعت در شهر ازمیر به شمار می‌آيند.

 

جاذبه های طبیعی جذاب

 

الفبای سفر؛ بهترین آژانس مسافرتی برای خرید تور ازمیر

ازمیر به عنوان یکی از مراکز گردشگری ترکیه، همه آنچه را از یک مقصد گردشگری ایده‌آل می‌خواهید در خود دارد؛ بناها و شهرهای باستانی بی‌نظیر، یکی از عجایب هفتگانه جهان با قدمت بیش ۲۵۰۰ سال، سواحل بی‌نظیر و زیبا با تفریحات متعدد، جاذبه‌های طبیعی شگفت‌انگیز و آب‌وهوایی آفتابی و مطبوع.

 

اگر شما هم با خواندن این مقاله به این نتیجه رسیده‌اید که دیگر نمی‌توانید سفر به ازمیر را به تأخیر بیندازید، پس چمدانتان را ببنیدید و با تور ازمیر آژانس مسافرتی الفبای سفر همراه شوید.

 

آژانس مسافرتی الفبای سفر مجری مستقیم تورهای گردشگری به بهترین و زیباترین شهرها و کشورهای جهان است و سفر به ازمیر را با بهترین امکانات و مناسب‌ترین قیمت برای شما به ارمغان می‌آورد.

 

برای خرید تور ازمیر و مشاهده‌ قیمت تورهای آن همراه با هتل، تاریخ و پروازهای مختلف به سایت www.alefbatour.com مراجعه کنید یا با کارشناسان الفبای سفر با شماره تلفن 0214935 تماس بگیرید.