وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی در خصوص کاشت ناخن مصنوعی در خانه

نکاتی در خصوص کاشت ناخن مصنوعی در خانه

اغلب خانم‌ها و دختر خانم‌ها داشتن ناخن زیبا و مرتب را دوست دارند اما نمی‌خواهند اقدام به کاشت ناخن کنند زیرا در این صورت باید مرتب به آرایشگاه بروند و آنها را ترمیم کنند.

 

در واقع کاشت ناخن نیاز به مراقبت بسیاری هم دارد. هزینه کاشت ناخن را هم باید به موارد فوق اضافه کنیم.  بنابراین یکی از راه‌های سریع، آسان و بی‌دردسر استفاده از ناخن مصنوعی است.

 

نکاتی در خصوص کاشت ناخن مصنوعی در خانه

 

روش کار با ناخن مصنوعی بسیار راحت بوده و نیاز به زمان زیادی هم ندارد. برای آنکه بتوانید خودتان در خانه با ناخن مصنوعی کار کنید به نکات زیر توجه داشته باشید.

 

لوازم مورد نیاز هنگام استفاده از ناخن مصنوعی

 

. لاک پاک کن بدون استون

. مقداری پنبه یا تعدادی پد کتانی

. گوش پاک کن

. چوب مخصوصی که از ابزار مانیکور است

. یک بسته ناخن مصنوعی با طرح دلخواه

. بافر ناخن

. چسب مخصوص چسباندن ناخن

. قیچی

. ناخن گیر

. سوهان ناخن

 

مراحل و نکات مهم کاشت ناخن مصنوعی

 

نکاتی در خصوص کاشت ناخن مصنوعی در خانه

 

1. انتخاب ناخن با اندازه مناسب

بهتر است ناخن مصنوعی را انتخاب کنید که با اندازه ناخن شما مطابقت داشته باشد. اگر ناخن مصنوعی بلند یا پهن باشد می‌توانید آن را با کمک سوهان اندازه کنید.

 

اما اگر ناخنی کوتاه انتخاب کنید در این صورت نمی‌توانید آن را به درستی تغییر دهید. زمانی که اندازه صحیح ناخن مصنوعی خود را پیدا کردید، پشت ناخن مصنوعی را نگاه کنید، در قسمت پشتی همه ناخن‌های مصنوعی عددی نوشته شده است که با فهمیدن آن در آینده به راحتی می‌توانید اندازه ناخن خود را انتخاب کنید.

 

شما می‌توانید از ناخن مصنوعی بی ‌رنگ و ژله ای استفاده کنید و سپس آنها را لاک بزنید. ناخن را به صورتی که می‌خواهید قرار داده و چسب بزنید. بهتر است این کار از دو ناخن کوچک تر شروع شود و به سمت انگشت شست بروید. در این صورت می‌توانید از انگشت اشاره و شست برای چسباندن ناخن‌ها کمک بگیرید.

 

2. آماده کردن ناخن‌ها

قبل از هر کاری بهتر است روی ناخن طبیعی خود را پاک  و تمیز کنید زیرا ناخن‌ها برای چسباندن بهتر است تمیز و مرتب باشند تا طبیعی‌تر جلوه کنند. برای این کار می‌توانید تکه پنبه‌ای را با لاک پاک کن آغشته کرده و روی ناخن قرار دهید.

 

3. خشک کردن ناخن

شما باید به آرامی روی قسمتی از ناخن طبیعی خود که ناخن مصنوعی روی آن قرار می‌گیرد، سوهان کشیده و هر گونه رطوبت را از روی آن پاک کنید.

 

زمانی که روی ناخن رنگ سفید شد، آن را با کمک برس پاک کرده تا آلودگی به زیر ناخن مصنوعی نرود. اگر این قسمت آلوده باشد احتمال کنده شدن ناخن مصنوعی هم علاوه بر ایجاد آلودگی وجود دارد.

 

این کار کمک می‌کند ناخن مصنوعی مدت زمان بیشتری هم روی ناخن شما باقی بماند. برای این کار بهتر است به ترتیب ناخن‌ها را سوهان کشیده و ناخن را بچسبانید زیرا در این صورت از جمع شدن رطوبت روی ناخن جلوگیری می‌شود.

 

برای یادگیری سوهان کشیدن ناخن به روش اصولی و بدون آسیب رساندن به ناخن این مطلب را بخوانید.

 

4. چسباندن ناخن مصنوعی

برای چسباندن ناخن مصنوعی چسب را بر روی ناخن طبیعی خود زده و تمام قسمتی را که می‌خواهید ناخن مصنوعی قرار دهید را با چسب بپوشانید یا آنکه می‌توانید قسمتی از ناخن مصنوعی را که با ناخن طبیعی شما در ارتباط است، چسب بزنید.

 

اغلب افراد ترجیح می‌دهند چسب ر ا به ناخن مصنوعی بزنند. پس از استفاده از چسب ناخن را به مدت 20 تا 25 ثانیه نگه دارید.

 

بهتر است ناخن را خیلی آرام یا خیلی محکم فشار ندهید زیرا در صورت آرام چسباندن احتمال دارد ناخن مصنوعی نچسبد و در صورت محکم فشار دادن احتمال دارد که چسب از زیر ناخن مصنوعی بیرون بزند.

 

اگر ناخن مصنوعی به درستی به ناخن شما نچسبد، رطوبت به راحتی به زیر آنها رفته و آن را به سرعت جدا خواهد کرد. حتی این رطوبت موجود در زیر ناخن می‌تواند موجب ایجاد قارچ روی ناخن شما شود.

 

سپس می‌توانید از یک گوش پاک کن برای تمیز کردن اطراف ناخن استفاده کنید تا اگر چسبی باقی مانده باشد، پاک شود.

 

5. چیدن ناخن مصنوعی

اگر کاتر ناخن اکرلیکی داشته باشید، می‌توانید خیلی راحت ناخن مصنوعی را به اندازه دلخواه کوتاه  کنید. اگر نداشتید هم می‌توانید از ناخن گیرهای معمولی استفاده کنید.

 

برای نتیجه بهتر می‌توانید از قیچی کوچک برای کناره‌های ناخن هم استفاده کنید. پس از پایان کار از سوهان برای صاف کردن دور ناخن استفاده کرده و در صورت بی‌رنگ بودن ناخن مصنوعی می‌توانید متناسب با استایل دخترانه خود و از لاک ناخن در انواع مات، براق و اکلیلی استفاده کنید.

 

نکات تکمیلی و مهم

 

نکاتی در خصوص کاشت ناخن مصنوعی در خانه

 

. بهتر است از ناخن مصنوعی در طولانی مدت استفاده نکنید.

. استفاده مرتب و طولانی از ناخن مصنوعی موجب خشک و شکننده شدن ناخن طبیعی می‌شود.

. استفاده نادرست از ناخن مصنوعی موجب ابتلای شما به عفونت قارچی می‌شود.

. درهنگام جدا کردن و کندن ناخن مصنوعی بیشترین دقت را داشته باشید تا فشار زیادی به ناخن شما وارد نشود.

. پس از جدا کردن ناخن مصنوعی حتما ناخن‌ها را با مرطوب کننده، مرطوب کنید.

. برای جدا کردن ناخن مصنوعی می‌توانید از پنبه، آب گرم، استون و فویل آلومینیومی استفاده کنید.

. برای جدا کردن ناخن مصنوعی در خانه به هیچ عنوان از لوازم تیز و برنده استفاده نکنید.

. برای کندن ناخن مصنوعی از روی ناخن‌های خود می‌توانید از ریموور‌های موجود در بازار استفاده کنید که چسب ناخن را در خودشان حل می‌کنند.

. استفاده از کرم‌های آبرسان پس از استفاده از ناخن مصنوعی و برداشتن آنها را فراموش نکنید.

 

در نهایت هم باید اضافه کنیم که برندهای معتبر زیادی در زمینه طراحی و تولید ناخن مصنوعی در بازار وجود دارند که برای خرید آنها بهتر است به تعداد ناخن مصنوعی موجود در جعبه توجه کنید و از قابلیت ضد آب بودن آنها پرس و جو کنید.

 

شرکت سازنده ناخن مصنوعی هم بسیار مهم است. مواد به کار رفته در ناخن هم اهمیت دارند و بهتر است به سراغ قیمت‌های خیلی ارزان و بی‌کیفیت نروید تا سلامت ناخن‌های طبیعی شما به خطر نیفتد.