وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چندین جای ممنوعه بدن که نباید لمس شود

چندین جای ممنوعه بدن که نباید لمس شود

چندین جای ممنوعه بدن که نباید لمس شود

 

خواندن این مطلب بسیار ضروری میباشد دستان ما همه جا را لمس می کنند و بنابراین سطحشان پر از باکتری و میکروب های مختلف می شود و اگر با قسمت های حساس بدن تماس داشته باشد می تواند منجر به منتقل شدن باکتری ها شود . این عادت باعث ایجاد آسیب به سلامتی شما و اطرافیان خواهد شد.

 

صورت

تصور کنیدبه کافی شاپ رفته اید، اگر نگاهی به اطرافتان بیندازید مسلما خواهید دید که بسیاری از افراد در حال لمس صورتشان هستند. ولی اگر دستتان را نشسته باشید یا نخواهید به صورتتان مرطوب کننده بزنید نباید صورت را لمس کنید.

 

به گفته متخصص میکروبیولوژی متیو لی Matthew Lee، دستان شما حاوی روغن هایی است که می تواند منافذ روی پوست صورتتان را بسته و آکنه را بدتر کند. میکروب هایی که روی انگشتانتان تجمع کرده اند این اثر را تشدید می کنند.

 

چشم

چشمان شما بسیار حساس هستند و با لمس کردن آن ها نه تنها باعث ورود میکروب به داخل چشم می شوید بلکه احتمال انتقال میکرو ذرات خاک و کثیفی به چشم وجود دارد که می تواند باعث تحریک و حتی خراش افتادن روی قرنیه شوند.

 

اگر می خواهید چشمتان را لمس کنید حتما باید قبل از آن دستانتان را کاملا بشویید. ایران ناز در مقابل وسوسه مالیدن چشم مقاومت کنید چون در طول زمان باعث ایجاد چین و چروک و ایجاد دایره های تیره دور چشم می شود.

 

گوش

بافت پوشش دهنده درون گوش بسیار ضعیف و مستعد آسیب است به همین دلیل بایددر مقابل میل به وارد کردن اجسام مختلف در گوش برای بیرون آوردن موم آن مقاومت کنید. به هیچ عنوان نباید انگشتتان را در گوش فرو ببرید. پوست کانال گوش بسیار نازک است و به راحتی دچار پارگی می شود.

 

بینی

داخل بینی شما حاوی باکتریهای سالم است. با وارد کردن انگشت به بینی شما باعث ورود باکتری های مختلفی به داخل بینی می شوید که می توانند عامل ایجاد عفونت باشند.

 

ضمن این که باکتری های داخل بینی به انگشت شما چسبیده و به فضای بیرونی منتقل می شوند که این مساله اگر آنفولانزا داشته باشید مشکل ساز خواهد شد.

 

دهان

دهان به طور متوسط حاوی 34 تا 72 گونه باکتری مختلف است که اکثر آن ها بی ضرر بوده و حتی برای سلامت دهان و دندان مفید هستند اما دست شما که به دستیگره ها، شیر ، مبل، دکمه های مایکروفر و خیلی جاهای دیگر را لمس کرده است

 

می تواند باکتری هایی را وارد دهان کند که تعادل داخل دهان را به هم بزند و در واقع یک بلیط یک طرفه برای بیمار شدن شماست. حتما قبل از دست زدن به دهان خود باید آن ها را تمیز بشویید.

 

باسن

علت توصیه به شستن دست ها بعد از دستشویی رفتن فقط به خاطر ترس از میکروب ها نیست. تماس دست با ناحیه مقعد باعث انتشار میکروب ها حتی میکروب خطرناک اشرشیاکلای میشود.

 

شما باید دستتان را از مقعد دور نگه دارید. لمس ناحیه مقعد می تواند منجر به انتقال ارگانیزم های مضر به دست و سپس مستفیم یا غیر مستقیم به دهان یا چشم یا بخش های دیگر بدن شده و باعث تسهیل انتقال عامل عفنونت می شود.

 

ناف

آیا می دانستید که بنا به گفته کتابخانه عمومی علوم، ناف شما کثیف ترین قسمت بدنتان است؟ ناف شما دارای مقدار بسیار زیاد باکتری است و از آنجا که معمولا ناف غیرقابل دسترسی است حتی پس از حمام هم کثیف می ماند. لمس ناف با انگشتان پر از باکتری می توانند حتی منجر به عفونت های جدی شود.

 

ناخن

زیر ناخن های انگشتان دست و پا مقدار باورنکردنی کثیفی و باکتری وجود دارد. حتی شستن دست ها هم به طور کامل میکروب ها را از بین نمی برد، به همین دلیل است که پزشکان و پرستاران دستکش می پوشند.

 

افرادی که ناخواسته تمایل به لمس زیر ناخن ها دارند مقدار زیادی باکتری را به سایر بخش های دستشان منتقل می کنند که بعدا به جاهای دیگر سرایت می کند.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره