وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف شهر گمشده «مدینه الزهرا» اسپانیا

کشف شهر گمشده «مدینه الزهرا» اسپانیا
شهر مدینة الزهرا، منسوب به مقر یکی خلیفای اموی به نام عبدالرحمن سوم در نزدیکی شهر کوردوبای اسپانیا کشف شد.
به گزارش خبرگزاری انتخاب، بقایای این شهر اکنون در دست مرمت و بازسازی است و اشیائی که از حفاری این محل کشف خواهند شد به موزه‌ای در نزدیکی این شهر منتقل و برای بازدید در معرض بازدید عموم قرار خواهد گرفت.
این موزه شامل مجموعه‌ قابل توجهی از فلز، سنگ، عاج، سنگ مرمر، سفال و اشیا شیشه‌ای است که در این شهر پیدا شده‌اند.
با انقراض حکومت 90 ساله بنی‎امیه و فروپاشی آن‎ها در سال 132 هـ ق، عبدالرحمان بن معاویه، معروف به عبدالرحمان الداخل، از نوادگان هشام بن عبدالملک از چنگ عباسیان فرار کرد و به مغرب شمال آفریقا رفت و بعد از مدت‌ها سرگردانی از اغتشاش اسپانیا و اختلاف بربرها و قبایل عرب استفاده کرده با یاری هواداران بنی امیه و قبایل یمنی سپاهی فراهم آورد و در سال 138 هجری قمری (755 ) میلادی وارد آندلس، اسپانیای فعلی شد و با تصرف شهر "قرطبه" حکومت و دولت نیرومندی را در برابر حکومت عباسیان به نام حکومت امویان اندلس تاسیس کرد.
عبدالرحمان سوم پس از آن که خود را خلیفه خواند، در راستای بخشی از ایدئولوژی و برنامه سیاسی خود دستور بنای شهر مدینةالزهرا را صادر کرد.
وی با این کار پیام سیاسی مهمی به مردم و رقبای خود همچون خلفای دیگر مانند فاطمیون یا عباسیون فرستاد و به آن‌ها نشان داد به اندازه‎ای قدرت‌مند است که می‌تواند شهری بزرگ بسازد.
تاکنون فقط یازده درصد از این شهر حفاری شده است و مجموعه بزرگی از اشیا در زیرزمین موزه نگهداری می‌شوند.