وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستگیری مغز متفکر بزرگترین وب سایت تبهکاری دنیا

دستگیری مغز متفکر بزرگترین وب سایت تبهکاری دنیا
پلیس بریتانیا موفق شد بزرگترین تبهکار سایبری که تا به حال موفق به شناسایی آن شده است را کشف کند. او سازنده وب سایتی است که هکرهای سرتاسر جهان در آن عضویت داشته و به فعالیتهای متعدد غیر قانونی مشغول بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر، این وب سایت در واقع فروشگاهی بزرگ و آنلاین بوده است که هکرها از سرتاسر جهان وارد آن شده و برای دستیابی به جزئیات اطلاعات کارتهای اعتباری و بانکی به سرقت رفته، آموختن شیوه های مختلف تولید داروهای تقلبی یا مواد مخدر و حتی نحوه ساختن بمب، پولهای کلانی پرداخت می کردند.

در بالاترین حد، وب سایت GhostMarket.net در حدود هشت هزار و 500 عضو داشت که در ازای دریافت میلیونها پوند پول، اطلاعات بانکی افراد را به فروش می رساند و یا راهکارهایی را برای ارتکاب جرم و سپس فرار از آن در اختیار کاربرانش قرار می داد.

اطلاعات به فروش رسیده برای انجام کلاهبرداری های بزرگ از بانکها و فروشگاه های معتبر در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار می گرفتند. خریداران بی گناه که برای خریداری اقلام مختلف به اینترنت رو می آوردند اطلاعات کارتهای اعتباری خود را که با استفاده از نرم افزارهای ویژه از رایانه های شخصی آنها به سرقت رفته بود را در اینترنت می دیدند و این اطلاعات در نهایت در GhostMarket به فروش می رسید.

اما آنچه موجب شگفتی پلیس بریتانیا شد، این بود که مغز متفکر تمامی این تبهکاری ها و جرائم خلافکاری خطرناک و شناخته شده نبود، بلکه یک پسربچه خجالتی مدرسه ای بود که در زمان دستگیری تازه 18 سالگی را پشت سر گذاشته بود. هفته گذشته "نیک وبر" که پدرش یکی از سیاستمداران ارشد "گرنزی" به شمار می رفت به خاطر کلاهبرداری های متعدد متهم اعلام شده و به احتمال زیاد با مجازات زندان طولانی مدت مواجه خواهد شد.

در اصل 29 اکتبر سال گذشته بود که وبر نوجوان به دام قانون افتاد، وی به واسطه فعالیتهای تبهکارانه ای که در پیش گرفته بود در گرانترین هتلها اقامت داشته و صورتحسابهای هنگفت خود را با استفاده از کارتهای اعتباری متعدد پرداخت می کرد. وی لباسهای طراحان مشهور جهان را به تن می کرد، در عکسهایی دیده می شد که در آنها بر روی هزاران پوند اسکناس دراز کشیده بود و یا خودروهای گرانقیمت سوار می شد در حالی که هنوز نتوانسته بود گواهینامه رانندگی اش را دریافت کند.

اما در یکی از اقامتهای این هکر نوجوان در پنت هاوس هتل "آتنیوم" که هزینه اقامت در آن شبی هزار و 600 پوند است، پذیرش هتل به وی و کارتهای اعتباری متعددش مشکوک شده و پلیس را در جریان قرار داد و پلیس نیز توانست در لپ تاپ وبر اطلاعات و جزئیات دقیقی از 100 هزار کارت اعتباری که منجر به وارد آمدن خسارت 12 میلیون پوندی به شرکتهای مختلف شده بود را بیابد.

واحد جنایتهای سایبری پلیس بریتانیا که مدتها بود در جستجوی بنیانگذار وب سایت تبهکارانه GhostMarket بود سرانجام توانست بر خلاف انتظار و ذهنیتی که از این فرد داشت، یک نوجوان 18 ساله را به اتهام کلاهبرداری دستگیر کند. پلیس وب سایتی که وبر با سواستفاده از نبوغ رایانه ای خود آن را بنا کرده بود به عنوان یکی از بزرگترین انجمنهای تبه کاری یاد می کند که تا به حال در جهان مجازی اینترنت مشاهده شده است.

پس از این رویداد، وبر به قید کفالت آزاد شد و به مایورکای اسپانیا رفت و با استفاده از یک لپ تاپ و یک خط تلفن همراه به فالیتهای غیر قانونی خود در وب سایت GhostMarket ادامه داد و حتی یکی از افسران پلیس واحد جنایتهای سایبری را تهدید به مرگ کرد. در نهایت وی در ژانویه سال جاری به بریتانیا بازگشت و توسط پلیس فرودگاه دستگیر شد.

پس زمینه خانوادگی "وبر" انگیزه اصلی وی را برای تبدیل شدن به یک تبهکار سایبری به یک پازل پیچیده تبدیل کرده است، زیرا پدر وی به مدت 13 سال از اعضای ثابت مجلس گرنزی بوده و مادر وی نیز از مقامات ارشد کمیسیون خدمات اقتصادی گرنزی به شمار می رفته است.

بر اساس گزارش تلگراف، وب سایت GhostMarket وب سایت بسیار پیچیده ای بوده و از پنج انجمن مختلف برخوردار بوده است. انجمنی برای هک کردن معمولی رایانه ها، انجمنی برای کارتهای اعتباری به سرقت رفته یا هک شده، انجمنی برای کلاهبرداری های بانکی و انجمنی برای دیگر انواع فعالیتهای تبهکارانه از قبیل تولید انواع داروهای خطرناک و به شدت اعتیاد آور. اما انجمن پنجم قلمرو داد و ستدهای خصوصی بود که تبهکاران از سرتاسر جهان می توانستند در آن به داد و ستد اطلاعات کارتهای اعتباری و اطلاعات شخصی افراد بپردازند.