وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تجاوز به حریم هوایی ایران توسط جنگنده های ناشناس

تجاوز به حریم هوایی ایران توسط جنگنده های ناشناس
توان نظامی ایران به طرز عجیبی مورد توجه همسایگان این کشور است. علاوه بر این احتمال جنگ با امریکا و اسرائیل که تهران از ان نگران است به طرز قابل توجی کاهش یافته است.چرا که راه حل نظامی مانع تصمیم تهران برای ساخت سلاح هسته ای نخواهد شد ودرعوض روشهای اقتصادی و دیپلماتیک بهترین روش است .

به گزارش اخرین نیوز منابع روسی به نقل از مقامات ایرانی مدعی شدند که در زمان برگزاری رزمایش مدافعان آسمان ولایت شش مورد تجاوز هواپیما های جنگی خارجی به اسمان ایران ثبت شده است.

به نوشته روزنامه اینترنتی روسی کامرسانت این مساله با مانور گسترده نیروی هوایی و سامانه ضد هوایی ایران در ارتباط است بطوری که طی یک شبانه روزسامانه ضد هوایی شش هواپیمای جنگی خارجی را در اسمان کشور مشاهده کرده و درتمامی موارد جنگنده های ایرانی به هوا برخاسته و متجاوزان را مجبور به ترک کشور کرده اند. البته هنوز مشخص نشده این هواپیماها به چه کشوری تعلق داشته اند.

هدف برگزاری این تمرینات که در سراسر ایران برگزار شده اند و طی انها توجه خاصی به تامین امنیت تاسیسات هسته ای نطنز و قم و نیروگاه اتمی بوشهر معطوف شده است نمایش امادگی ایران برای دفع حملات امریکا و اسرائیل بوده ولی بر اساس شواهد موجود فعلا جنگی درکار نیست .

به نوشته این روزنامه توان نظامی ایران به طرز عجیبی مورد توجه همسایگان این کشور است. علاوه بر این احتمال جنگ با امریکا و اسرائیل که تهران از ان نگران است به طرز قابل توجی کاهش یافته است. رابرت گیتس وزیر دفاع امریکا به تازگی اعلام کرده حمله موشکی به تاسیسات هسته ای ایران به منزله راه حل موثری نخواهد بود. به عقیده وی راه حل نظامی مانع تصمیم تهران برای ساخت سلاح هسته ای نخواهد شد ودرعوض روشهای اقتصادی و دیپلماتیک بهترین روش است .

ولی برخی کارشناسان نظر دیگری دارند. به عنوان نمونه رجب صفرف مدیر کل مرکز مطالعات ایران معاصر در گفتگو با روزنامه کامرسانت در این زمینه گفت رابرت گیتس ارزوهای خود را به جای واقعیت بیان می کند. به عقیده وی بدون شک تحریمها تاثیر منفی بر اقتصاد ایران دارند ولی در مورد مقیاس تاثیر گذاری انها خیلی غلو شده است.

 
از سوی دیگر فشار بین المللی به عاملی برای توسعه تولید محصولات مشمول تحریم توسط ایران تبدیل شده و این کشور بخصوص درحال گسترش زیربناهای پالایش نفت است. درنتیجه اگر سه سال قبل تهران فقط سی و سه درصد بنزین و سایر محصولات نفتی مورد نیاز خود را تامین می کرد حالا این رقم به هفتاد درصد رسیده است و ایران تا دو سال دیگر امکان صادرات این محصولات را هم به دست خواهد اورد