وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

فروش تابلوی سهراب سپهری به مبلغ 70 میلیون

فروش تابلوی سهراب سپهری به مبلغ 70 میلیون
چهارمین فروش هفت نگاه که از چهارم آذر در پنج گالری خانه هنرمندان برپا شده؛ از مرز 200 میلیون تومان گذشت. گرانترین تابلوی هفت نگاه چهارم، اثری از سهراب سپهری بود كه به قیمت 70 میلیون تومان به فروش رسید.
 
فروش تابلوی سهراب سپهری به مبلغ 70 میلیون
چهارمین فروش بزرگ سال هنرهای تجسمی، هفت نگاه که از چهارم آذر در پنج گالری خانه هنرمندان برپا شده است، عصر دیروز(15 آذر) از مرز 200 میلیون تومان گذشت.
گران ترین تابلوی هفت نگاه چهارم، اثری از شاعر نقاش برجسته، زنده یاد سهراب سپهری به قیمت 70 میلیون تومان به فروش رسید. این نقاشی آبستره که با تکنیک رنگ و روغن روی بوم خلق شده است در مساحت 75×115 فرم قلم های شاعر صدای پای آب را بر خود ثبت دارد.
استقبال اقشار مختلف مردم و تعطیلات پیاپی موجب شده هفت نگاه چهارم تا دوشنبه 22 آذرماه تمدید شود و علاقمندان سه روز فرصت بیشتری برای تماشا و خرید از این رویداد سالانه تجسمی خواهند داشت.
در چهارمین هفت نگاه تا این لحظه 43 نقاشی و مجسمه از 43 هنرمند به فروش رسیده است که پس از سهراب سپهری، فروش 35 میلیون تومانی اثر سیدمحمد احصایی، مجسمه ای از مجموعه «تاها، پرنده، قفل رهایی »اثری از تاها بهبهانی 14 میلیون تومان، اثر زنده یاد جعفر روح بخش و نیز نقاشی از بیتا وکیلی هریک 12 میلیون تومان و تابلویی از صادق تبریزی 10 میلیون تومان جزو گران بهاترین آثار به فروش رسیده‌اند.
 
این درحالی ست که فرح اصولی، تنها بانوی نگارگر نوگرای ایرانی که در حراجی های معتبر بین المللی صاحب جایگاه ویژه ای ست با ارائه آثار تازه یی به هفت نگاه چهارم که ابعاد کوچکی دارند با فروش دو اثر یکی چهار میلیون و دیگری پنج میلیون تومان درهمین صف قرار گرفته است.
از نظر تعداد اثر به فروش رسیده از یک هنرمند مجسمه ساز جوان مونا پاد که از شاگردان پیشرو «پرویز تناولی» ست با فروش شش ادیشن از یک مجسمه که هریک 500 هزارتومان قیمت داشت حائز رتبه نخست است. «احمد نادعلیان» هنرمند برجسته هنرمحیطی که ارزان ترین آثار هفت نگاه چهارم به او تعلق دارد با فروش سه سنگ 50 هزارتومانی در رتبه دوم است «ندا معین افشاری» نقاش جوان که این روزها به سبب کسب جایزه ششم مسابقه بین المللی Human habitation نقاشی هایش در لندن به تماشا گذاشته شده است با فروش دو اثر هریک به قیمت 300 هزار تومان حائز رتبه سوم است.
شایان ذکر است پس از گذشت 12 روز از هفت نگاه چهارم یاسمین سینایی، علیرضا سعادتمند، ساناز دزفولیان، ناصر اویسی، سهراب هادی، احمد امین نظر، سینا قاسمی، ناهید داور پناه، سارا خلفی، هدیه خواجه زاده، سهراب مرزبان، پری ملک زاده، ژاله طالب پور، مرجان رضوی، عبدالناصر گیو، زهرا صفی آبادی، امیرحسین حسین پور، سعید دوانی، محسن عزیزی، محسن فولادپور، مهتا مشایخی، شهرزاد غفاری، کیانا غیایی و حسین چراغچی هریک، یک اثر در هفت نگاه چهارم به فروش رسانده اند.
چهارمین فروش سال هنرهای تجسمی ایران، هفت نگاه تا دوشنبه 22 آذر 89 در خانه هنرمندان واقع در خیابان ایرانشهر ـ پارک دایر است و علاقه مندان می توانند یكشنبه تا چهارشنبه 10 صبح تا 8 شب و پنج شنبه و جمعه دو تا هشت بعد از ظهر از این آثار دیدن و خرید نمایند.