وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دستگیری مردی که بینی عروسش را برید!!

دستگیری مردی که بینی عروسش را برید!!
پدر شوهر عایشه دختر ۱۸ ساله افغان که بینی و گوش هایش در پی گریز از خانه شوهری بریده شده بود توسط پلیس بازداشت شده و اکنون تحت بازجویی قرار دارد.

حاجی سلیمان هفته گذشته در ناحیه چورا در مرکز ولایت ارزگان دستگیر شد. عکس عایشه در ماه ژوئیه گذشته روی جلد مجله تایم چاپ شد و پس از آن او در آمریکا تحت عمل جراحی قرار گرفت و صاحب یک بینی مصنوعی شد. او همچنان برای ادامه معالجه در کالیفرنیا به سر می برد.

این دختر 18 ساله که در ماه اوت به آمریکا رفت گفت که به خاطر گریز از خانه شوهری مجازات شده بود. رئیس پلیس ارزگان در این باره گفت: «می توانم تایید کنم که حاجی سلیمان پدر شوهر عایشه را هفته گذشته طی عملیاتی در ناحیه چورا دستگیر کرده ایم.»

سلیمان گفت که به هیچ جرمی اقرار نکرده است.
او گفت: «من بیگناهم. پدر عایشه مرا متهم می کند. او پیشنهاد کرده بود که عایشه را بکشم چون با فرار از خانه باعث سرافکندگی او شده بود.» محمدزی، پدر عایشه گفت که او به دولت محلی برای رسیدگی به پرونده اعتماد ندارد، و افزود که خواهان بازگشت دخترش است. نام خانوادگی او مشخص نیست.

پدر عایشه گفت: «او به دست خارجی ها از خانه من ربوده شده. می خواهم برگردد. دیگر نمی توانم در ارزگان زندگی کنم. وقتی دخترم برگشت اینجا را ترک می کنم تا در جای دیگری زندگی کنم.» سرپرست کمیسیون حقوق بشر مستقل افغانستان در ارزگان گفت گزارش های مربوط به تایید حمله طالبان به عایشه درست نبوده است.

قبلا گزارش شده بود که حکم بریدن گوش و بینی عایشه توسط یک دادگاه طالبان صادر و توسط شوهرش اجرا شده بود. بنابه گزارش ها عایشه در کودکی توسط خانواده اش برای پرداخت خون بها به اصطلاح به “بد” داده شد و بعد در اثر بدرفتاری خانواده شوهرش از خانه گریخت.

خشونت علیه زنان در افغانستان یکی از مشکلات جدی اجتماعی در این کشور است. گزارشهای سالانه سازمان ملل متحد نشان می دهد که هنوز زنان زیادی در این کشور قربانی خشونت می شوند.