وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

محبوب‌ترین شخصیت دهه گذشته سینمای جهان؟!

محبوب‌ترین شخصیت دهه گذشته سینمای جهان؟!
«هری پاتر» به‌عنوان محبوب‌ترین شخصیت سینمایی دهه گذشته انتخاب شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نشریه هالیوود ریپورتر به مناسبت پایان اولین دهه از سده بیست‌ویكم بهترین شخصیت‌های سینمایی 10 سال اخیر دنیا را با نظرسنجی از منتقدین سینما معرفی كرد.
در این نظرسنجی، نقش «هری پاتر» كه در سال 2001 توسط «دانیل رادكلیف» ایفا شد، محبوب‌ترین شخصیت سینمایی انتاب شده است. اولین قسمت از این مجموعه در سال ‌2001 با نام «هری پاتر و سنگ جادو» با بودجه ‌125 میلیون دلاری به كارگردانی «كریس كولومبوس» ساخته شد. این فیلم به فروش ‌975 میلیون دلاری دست یافت و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفت و نامزد سه جایزه اسكار شد.
سری فیلم‌های «هری پاتر» با مجموع فروش جهانی ‌5 میلیارد و ‌417 میلیون دلار پرفروش‌ترین فیلم‌ چندگانه تاریخ سینمای جهان است كه بالاتر از «جیمز باند» و «جنگ ستارگان» شش‌قسمتی قرار دارد؛ هرچند برای ساخت قسمت‌های قبلی «هری پاتر» بودجه چشم‌گیر یك میلیارد و ‌280 میلیون دلار هزینه شده است.
اولین قسمت از این مجموعه در سال ‌2001 با نام «هری پاتر و سنگ جادو» با بودجه ‌125 میلیون دلاری به كارگردانی «كریس كولومبوس» ساخته شد. این فیلم به فروش ‌975 میلیون دلاری دست یافت و هفتمین فیلم پرفروش تاریخ سینما نام گرفت و نامزد سه جایزه اسكار شد.
قسمت دوم این فیلم نوامبر ‌2002 با عنوان «هری پاتر و تالار اسرار» به كارگردانی «كریس كولومبوس» با بودجه ‌100 میلیون دلاری به سینمای جهان آمد و فروشی بالغ بر ‌878 میلیون دلار به‌دست‌ آورد و در جوایز بافتا جایزه بهترین فیلم كودك را كسب كرد.
سومین قسمت این فیلم در ژوئن ‌2004 با بودجه ‌130 میلیون دلاری با نام «هری پاتر و زندانی آزكابان» اكران شد و فروش جهانی ‌795 میلیون دلار را به ثبت رساند. این فیلم به كارگردانی «آلفونسو كوارون» نامزد دو جایزه اسكار بود و در جوایز بافتا فیلم منتخب تماشاگران نام گرفت.
«هری پاتر و جام آتش» چهارمین قسمت از این سری فیلم‌های پرطرفدار بود كه به كارگردانی «مایك نویل» در نوامبر ‌2005 با بودجه ‌150 میلیون دلاری ساخته شد و فروش ‌895 میلیون دلار را ‌به دست آورد. این فیلم نامزد جایزه اسكار بهترین كارگردان هنری بود.
پنجمین قسمت از این فیلم با نام «هری پاتر و محفل ققنوس» در جولای ‌2007 با بودجه ‌150 میلیون دلار به كارگردانی «دیوید یتس» به روی پرده سینماهای جهان رفت و توانست فروش جهانی ‌938 میلیون دلار را كسب كند. این فیلم در جوایز فیلم اروپا بهترین فیلم از نگاه تماشاگران شد.
به گزارش خبرگزاری رویتر، شخصیت كاپیتان «جك اسپارو» كه «جانی دپ» ایفاگر نقش آن بوده است، در سال 2003 در فیلم «دزدان دریایی كارائیب؛ نفرین الماس سیاه» در مكان بعدی بهترین كاراكترهای سینما در دهه گذشته بوده است.
«انیس» در فیلم «كوهستان بروك‌بك» محصول 2005 كه «هیث لجر» فقید آن را بازی كرد دیگر شخصیت محبوب انتخاب شده است.
«بورات» با نقش‌آفرینی «ساشا بارون كوهن» در سال 2006 به سینماهای جهان آمد كه توانست نگاه منتقدین و اهالی سینما را به خود جلب كند.
«هیث لجر» فقید در سال 2008 در نقش «ژوكر» در فیلم «شوالیه تاریكی» ایفای نقش داشت كه آخرین حضور او برپرده سینماهای جهان بود. این شخصیت نیز ازسوی منتقدین سینما در فهرست برترین‌های دهه گذشته قرار گرفته است.
«شوالیه تاریكی» به كارگردانی «كریستوفر نولان» در سال 2008 فروش داخلی 533 میلیون دلار را به‌دست آورد. این فیلم كه «هیث لجر»، بازیگر فقید آمریكایی آخرین نقش‌آفرینی خود را در آن بازی كرد، در روز اول اكران 158 میلیون دلار فروش داشت. این فیلم پرفروش‌ترین فیلم سینمای جهان در دهه گذشته بود.