وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جزئیات انتخاب دختر شایسته ایران

جزئیات انتخاب دختر شایسته ایران
مدیركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش هدف از اجرای طرح «ستاره دخت ایرانی» را معرفی الگوی ایرانی اسلامی از میان همسالان به دختران جوان عنوان كرد.

مهری سویزی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری مسابقه «ستاره دخت ایرانی» در بین دختران دبیرستانی كشور و انتخاب برترین‌های این مسابقه، افزود: بر اساس این طرح ملی، "ستاره‌های علمی و اخلاقی" از بین جامعه دانش‌آموزی در مدارس، مناطق و استان‌ها شناسایی شده و در نهایت از هر استان سه نفر در سطح كشور انتخاب می‌شوند كه از 93 برگزیده ستاره‌ای كه به مرحله نهایی می‌رسند، شش نفر به عنوان رتبه‌های برتر و ستاره‌های ایرانی و اسلامی معرفی خواهند شد.

مدیركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش با تاكید بر این كه ستاره دخت‌های ایران از بین دانش‌آموزان دبیرستانی انتخاب خواهند شد، عنوان كرد: بر اساس طرح نهایی شده برای ستاره دخت ایرانی اسلامی، دانش‌آموزان در حوزه‌های علمی، دینی، اخلاقی، اجتماعی و خانوادگی بر اساس رتبه‌بندی و امتیازیابی كه كسب می‌كنند، انتخاب می‌شوند.

به گفته وی در بخش علمی، حداقل معدل 17 برای ستاره‌ها ملاك است و دانش‌آموزان با معدل‌های زیر 17 نمی‌توانند در این طرح شركت كنند كه دارندگان معدل 17 بر اساس امتیاز بندی 70 و دارندگان معدل 20 از بالاترین رتبه یعنی امتیاز 200 برخوردار می‌شوند.

سویزی ادامه داد: همچنین در این بخش به دانش‌آموزانی كه اختراع و اكتشاف داشتند 100 امتیاز، دانش‌آموزانی كه تالیفی انجام داده باشند، 50 امتیاز تعلق می‌گیرد. همچنین شركت و حضور در المپیادها نیز از دیگر ملاك‌هاست كه در این حوزه نیز 100 امتیاز به دانش‌آموزان واجد شرایط تعلق می‌گیرد و كل رتبه بخش علمی دانش‌آموزان 450 امتیاز است.

مدیركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش همچنین ملاك‌های «دینی» را شامل موضوع قرآن، نماز و حجاب و عفاف عنوان كرد و افزود: حافظان قرآن كریم كه به تایید كمیته اجرایی برسند، قرائت صحیح نماز و حجاب و عفافی كه دانش‌آموز برای پوشش خود با اعتقاد انتخاب كرده باشد، جز ملاك‌های دینی برای انتخاب آن‌ها خواهد بود.

به گفته وی در معیار «اخلاقی» نیز دانش‌آموزانی كه بالاترین انضباط یعنی نمره 20 داشته باشند، ملاك‌هایی همچون متانت و اشتها در حسن خلق در رفتار با همكلاسی، معلمان و اولیای مدارس در انتخاب آنها خواهد بود.

سویزی داشتن ارتباطات سازنده، روحیه مسوولیت پذیری و نوع دوستی و وجدان جمعی و عضویت در تشكل‌های دانش‌آموز را از معیارهای اجتماعی برای انتخاب ستاره دخت ایرانی برشمرد.

مدیركل دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش در بخش معیارهای خانوادگی میزان رضایتمندی والدین، مهارت‌های خانه‌داری، ایثار در خانواده‌ را از جمله ملاك‌های انتخاب دختران برتر در حوزه خانوادگی، عنوان كرد.

سویزی در پایان با بیان اینكه با اجرای این طرح ملی، ستاره دخت‌های ایرانی اسلامی از بین دانش‌آموزان دبیرستانی انتخاب و در سطح كشور معرفی خواهند شد، خاطر نشان كرد: مرحله كشوری این مسابقه در اردیبهشت سال 1390 برگزار خواهد شد و پوستر این طرح نیز در حال آماده شدن است كه بزودی به تمامی دبیرستان‌های دخترانه ارسال خواهد شد.