وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انرژی مثبت با شمع

شمع از آن دسته كالاهایی است كه همانند گل، هم در مراسم شادی و هم عزاداری به كار می‌رود و این در حالی است كه تاریخ بسیار كهنی در زندگی بشر دارد.
در واقع پیش از اختراع برق این شمع‌ها بودند كه تاریكی شب را برای انسان‌ها روشن می‌كردند. بسیاری از ما، ‌شمع را تنها به عنوان یكی از عناصر تزیینی خانه به حساب می‌آوریم.

اما باید گفت كه شمع‌ها جدا از كارایی خود كه ایجاد روشنایی است، منبع انرژی مثبت هستند و محیط خانه را گرم و دلپذیر می‌كنند.

برای آنكه شمع‌های شما مدت زمان طولانی‌تری بسوزند و همچنین اشك كمتری در اثر سوختن آنها حاصل شود، آنها را چند ساعت قبل از روشن كردن، در فریزر یا جایخی یخچال قرار دهید؛

این كار به لحاظ اقتصادی نیز برای شما بسیار به‌صرفه‌ خواهد بود. اگرچه این روزها شمع‌های بدون اشكی به بازار آمده‌اند كه به دلیل ایجاد تغییرات در مواد سازنده اشك نمی‌ریزند، ولی بعضی‌ها عقیده دارند شمع‌های معمولی را نیز می‌توان به شمع‌های كم‌اشك یا حتی بدون اشك تبدیل كرد.

برای این منظور، شمع را برای چند‌ساعت در محلول آب نمك خیس كنید. حتما شما هم می دانید كه می توان از تكه شمع‌های باقیمانده پس از سوختن یك شمع استفاده و آن را به یك شمع جدید تبدیل كرد.

به این منظور خرده‌های شمع را جمع‌آوری كنید و در یك ظرف فلزی حرارت دهید تا آب شود. سپس مایع را داخل قالب شمع ریخته و داخل آن یك فتیله بگذارید.

همچنین برای اینكه شمع‌ها در هوای آزاد و در معرض باد خاموش نشوند، می‌توان از لیوان یا بطری‌های پلاستیكی استفاده كرد و شمع را درون آن قرار داد. برای تمیز‌كردن شمع‌ها بهترین روش به كار بردن الكل صنعتی است.

با توجه به اینكه شمع‌ها چرب هستند به سرعت گرد و خاك را به خود جذب كرده و تیره می‌شوند.

اگر شمع شما خیلی كثیف شده است، ابتدا آن را با آب و صابون شسته و خشك كنید و سپس یك پنبه آغشته به الكل صنعتی روی آن بكشید.

در هنگام استفاده از شمع باید برخی نكات ایمنی را هم رعایت كرد. برای مثال هیچ گاه شمع را بدون جاشمعی روشن نكنید و از قرار دادن شمع‌ها در دسترس كودكان بپرهیزید.

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز