وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

توصیه های غذایی برای کاهش کلسترول و چربی خون

توصیه های غذایی برای کاهش کلسترول و چربی خون
مسوول واحد بهبود تغذیه مرکز بهداشت استان خراسان رضوی گفت: مصرف بیش از حد آجیل، چربی خون را افزایش می‌دهد.

دکتر زهرا اباصلتی  در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: بهتر است به جای طبخ غذا با روغن‌های جامد و کره حیوانی و مارگارین از روغن‌های مایع مخصوصا روغن زیتون و کانولا (کلزا) در برنامه غذایی خود استفاده کنید.

وی با اشاره به مزیت مصرف لبنیات خیلی کم چرب تصریح کرد: لازم است مصرف غذاهای چرب و آغشته به روغن را کاهش داده و از خوردن سوسیس و کالباس، شیرینی‌های پرچربی و پرخامه، سس‌ها و کباب‌های کوبیده که پر از چربی است و همچنین آبگوشت پرچربی پرهیز کرد.

وی با تاکید بر اینکه باید در پخت غذاهای خانگی از حداقل روغن استفاده کرده و به هیچ عنوان از روغن‌های جامد استفاده نکنیم، افزود: میزان چربی خون خود را به طور مرتب کنترل کنید، قبل از پخت، چربی‌های قابل رویت گوشت و مرغ را جدا نموده و از سرخ کردن مواد غذایی خودداری کنید. حتی الامکان بهتر است از غذاهای آب پز، بخارپز و کبابی استفاده شود.

اباصلتی عنوان کرد: افرادی که دارای چربی خون هستند گوشت قرمز را فقط 3 بار در هفته به میزان کم، مصرف نمایند. همچنین مصرف ماهی به دلیل داشتن چربی مفید امگا 3 به صورت دو بار در هفته توصیه می‌شود.

وی ادامه داد: مصرف میگو به دلیل داشتن مقداری کلسترول به صورت مداوم چندان مطلوب نیست و بهتر است مصرف تخم مرغ به 3 عدد در هفته محدود شود.

وی بیان کرد: انواع مربا، کره، خامه و سرشیر را کمتر مصرف کنید، مصرف مواد غذایی حیوانی که دارای کلسترول بالا می‌باشند مانند مغز گوسفند، جگر مرغ، کلیه گوسفند، قلب، امحاء و احشاء و میگو را باید محدود کنید، قندهای ساده مثل شکر، قند و شیرینی را کمتر مصرف کنید و با انجام آزمایش خون دوره‌ای میزان کلسترول خون خود را کنترل کرده و از میزان کلسترول بد و کلسترول خوب خود آگاه شوید.