وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سونامی ژاپن به واشنگتن هم رسید

سونامی ژاپن به واشنگتن هم رسید
مقامات این دپارتمان در این باره به رسانه‌های رسمی آمریکا عنوان کردند که وقوع این سونامی با امواج بیش از یک متر در ساعت ۷:۳۰ به وقت محلی باعث شد تا دو شهر ساحلی «آبردین» و «هوکیام» بطور کامل از سکنه تخلیه شوند.

همچنین اهالی چهار شهر ساحلی دیگر هم برای حفاظت از جان خود پشت پنجره‌ها و درها کیسه‌های شن قرار داده و تمامی نکات ایمنی را برای مقابله با سونامی انجام دادند.

«اسکات جانسون» یکی از مقامات پلیس جنوب‌غرب واشنگتن در این باره به خبرگزاری آسوشیتدپرس خاطر نشان کرد: زمین‌لرزه‌ها و پس لرزه‌های شدیدی که در ژاپن رخ داده است، باعث وقوع سونامی با امواج بسیار بلند در اقیانوس آرام شده است، بطوری که این امواج بلند در اکثر مناطق ساحلی آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی به وقوع پیوسته‌اند. همچنین وقوع چنین سونامی با امواج بیشتر از یک‌متر در سواحل ایالات متحده آمریکا در ۲۵ تا ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه‌ بوده است.

این مقام مسئول پلیس در ادامه یادآور شد: ما برای ۱۲ ساعت آینده هم وضعیت فوق‌العاده و اضطراری اعلام کرده‌ایم. همچنین در اکثر سواحل کشورهای آمریکای لاتین همچون شیلی، اکوادور، مکزیک، هندوراس، جزایر گالاپاگوس، پرو و جزیره ایستر هم سونامی با ارتفاع تقریبی دو متر مشاهده شده است،‌به طوری که ده‌ها هزار تن از سکنه این مناطق را تخلیه و به نقاط امن پناه بردند. مقامات مربوط در جزایر واقع در اقیانوس آرام نظیر «هاوایی» هم از تمامی سکنه و گردشگران درخواست کردند تا برای حفظ امنیت جانی خود سواحل را ترک کنند.