وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

تعطیلی مدارس کره جنوبی به خاطر انفجاراتمی ژاپن

تعطیلی مدارس کره جنوبی به خاطر انفجاراتمی ژاپن
پس از آن که دانش آموزان ژاپنی در منطقه فوکوشیما نیز سرکلاس های درس حاضر شدند، مقام های کره جنوبی به علت نگرانی از وجود مواد رادیو اکتیو در فضای باز هرگونه حضور و فعالیت دانش آموزان در حیاط مدرسه را ممنوع اعلام کردند.

هیأت مدیره مدارس سراسر کره جنوبی با اعلام این خبر به مدیران مدارس تأکید کردند برای کاهش نگرانی والدین و رعایت نکات امنیتی، دانش آموزان را تنها در محیط های سربسته نگه داشته و جلوی فعالیت آنها در فضای باز را بگیرند.

به این ترتیب، برخی مدارس کره جنوبی در استان گیئونگ گی که نزدیک‌ترین استان به مرز ژاپن است، تعطیل شد.

به گزارش سرویس بین الملل برنا به نقل از خبرگزاری کره جنوبی، این تصمیم به دنبال گزارش سازمان امنیت هسته ای کره جنوبی درباره مشاهده مواد رادیواکتیو پس از بارندگی در جزیره جیجو در جنوب این کشور گرفته شده است.

بر اساس این گزارش در آب باران مقادیر کمی از مواد سمی آیودین و سزیوم دیده شده است.

لازم به ذکر است بسیاری از مردم کره جنوبی در خیابان ها از ماسک استفاده می کنند و پس از وقوع زلزله، سونامی و بحران اتمی در ژاپن والدین ترجیح می دهند فرزندانشان را با خودرو به مدرسه برسانند.

گفتنی است؛ "لی میونگ باک" رییس جمهور کره جنوبی نیز بر لزوم احتیاط بیشتر در این کشور به عنوان نزدیک‌ترین همسایه ژاپن تأکید کرد و دستور بازرسی کامل مواد غذایی وارداتی از توکیو را صادر کرده است.