وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

برترین سریال های درام تلویزیونی آمریكا

برترین سریال های درام تلویزیونی آمریكا
روزنامه‌ی «گاردین» فهرستی از 50 سریال درام تلویزیونی آمریكایی را ارائه كرده است.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه‌ی «گاردین» فهرستی 50 عنوانی از برترین‌ سریال‌های درام و كلاسیك تلویزیونی ارائه كرده است كه در آن نام سریال‌های پرطرفداری چون «مردان دیوانه»، «خانه‌ی پوشالی»، «سوپرانو» و «24» به چشم می‌خورد.
در این فهرست، سریال «سوپرانو» مقام اول را كسب كرده است. «دیوید چیس» كارگردان این اثر پرطرفدار بوده است كه در سال 1999 از شبكه‌ی «اچ.بی.او» پخش می‌شد و پخش آن پس از 86 قسمت در سال 2007 به پایان رسید. داستان این درام تلویزیونی درباره‌ی «تونی سوپرانو» رییس یك گروه مافیایی بود. «سوپرانو» جوایز متعددی را از آن خود كرد: در سال‌های 2004 و 2007 جایزه‌ی بهترین سریال درام تلویزیونی و در سال 2004 عنوان بهترین كارگردانی جایزه‌ی امی را از آن خود كرد و بازیگران آن در پنج دوره برنده‌ی جوایز گلدن گلوب بودند.
«مردان دیوانه» در چهارمین رتبه‌ی این فهرست قرار دارد. این سریال پربیننده یكی از پرطرفدارترین درام‌های تلویزیونی است كه پخش آن به پایان نرسیده است. «مردان دیوانه» یك سریال درام آمریكایی به کارگردانی «متیو وینر» است.
 
تاکنون چهار فصل از این مجموعه ساخته‌ شده است. هر فصل از این مجموعه‌ی تلویزیونی 13 قسمت است. داستان سریال مربوط به یك بنگاه تبلیغاتی در دهه‌ی 1960 در شهر نیویورك است. فصل‌های پنجم و ششم این سریال در حال ساخت است. این سریال سه بار موفق به کسب عنوان بهترین سریال درام جایزه‌ی امی در سال‌های 2008، 2009 و 2010 شد.
«توین پیكس» (Twin Peaks) هم از دیگر سریال‌های محبوب آمریكایی بود كه در سال‌های 1990 تا 1991 از شبكه‌ی «ای.بی.سی» پخش می‌شد. این اثر تلویزیونی ساخته‌ی کارگردان بزرگ سورئالیست «دیوید لینج» بوده است.
مجله‌ی «تایم» این مجموعه را در فهرست 100 مجموعه تلویزیونی برتر تاریخ قرار داده‌ است.
خط اصلی داستان در مورد یک مامور ویژه‌ی «اف.بی.آی» به نام «دیل كوپر» است كه در پی انجام تحقیقات در مورد قتل دختری به‌نام «لورا پالمر» است که جسد بی جان او در کنار ساحل پیدا شده است.
از دیگر سریال‌های برتر از دیدگاه روزنامه‌ی «گاردین»، «خانه‌ی پوشالی» است كه در زمان بخشش مخاطبان بسیاری را به خود جذب كرده بود.
هم‌چنین «بازرس مورس» كه از صدا و سیمای جمهوری اسلامی نیز پخش شد، در این فهرست 50 عنوانی جایی برای خود باز كرد و در رتبه‌ی سی‌ام نشست.
نام سریال پربیننده‌ی «24» هم به‌عنوان یكی از برجسته‌ترین سریال‌های آمریكایی اعلام شد. سریال تلویزیونی «24» محصول شبکه تلویزیونی «فاکس» آمریکاست، ساخت این سریال از نوامبر 2001 آغاز شد و پس از ساخت 192 قسمت در 24 می 2010 سرانجام به پایان رسید. این سریال چندین جایزه از جشنواره‌های «امی» و «گلدن گلوب» به عنوان بهترین سریال درام در سال 2003 دریافت کرده‌است. شخصیت اصلی این سریال «جک بائر» (کیفر ساترلند) است که در هشت فصل این سریال بازی کرده است.
 
او در «سی.‌تی‌.یو» یا همان سازمان ضدتروریستی که شاخه‌ای از سازمان «سیا» است کار می‌کند. هر فصل، یک روز تلاش او را برای متوقف ‌کردن حملات تروریستی نشان می‌دهد و در قسمت بیست و چهارم روز او تمام می‌شود. هر فصل این سریال، 24 قسمت دارد که از لحاظ داستانی بیست‌وچهار ساعت یک روز را شامل می‌شود و مدت هر قسمت حدوداً چهل دقیقه است که با ترکیب پیام‌های بازرگانی دقیقاً یک ساعت می‌شود.
هم‌چنین «غرور و تعصب» – اقتباس تلویزیونی رمان معروف «جین آستین» رمان‌نویس سرشناس انگلیسی – در میان محبوب‌ترین سریال‌های تلویزیونی قرار گرفت.
مینی‌سریال «خانه‌ی بلیك» دیگر سریال تلویزیونی محبوب آمریكایی‌ها است كه بر اساس اثری ادبی از «چارلز دیكنز» در سال 2005 ساخته شد. «خانه‌ی بلیك» محصولی آمریكایی-انگلیسی است كه از شبكه‌های «بی.بی.سی» و «پی.بی.اس» پخش می‌شد.
به نوشته‌ی روزنامه‌ی گاردین، «سوینی» هم سریالی تلویزیونی انگلیسی بود كه نامش در فهرست برترین درام‌های كلاسیك دیده شد. پخش این سریال پلیسی از سال 1975 تا 1978 طول كشید.