وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انتقام ‌گیری دخترانه در دنیای اینترنتی

انتقام ‌گیری دخترانه در دنیای اینترنتی
دختر جوان با انتشار عكس‌های خصوصی همكار قدیمی در فضای مجازی به انتقامجویی از وی دست زد.

چندی پیش دختر 24 ساله‌یی به شعبه دوم دادسرای ناحیه 31 مراجعه كرد و به طرح شكایت پرداخت. این دختر وقتی در برابر بازپرس پرونده قرار گرفت، گفت: در یك شركت ساختمانی كار می‌كنم و بخاطر موقعیت شغلی‌ام مجبور بودم همیشه ایمیل‌هایم را چك كنم. كاربری براحتی وارد سایت خصوصی‌ام شده و توانسته بود بر عكس‌ها و فیلم‌های خانوادگی‌ام دست پیدا كند.

نمی‌دانستم چه كسی دست به چنین عملی زده. تصور می‌كردم شاید اتفاقی باشد تا اینكه پس از مدتی عكس‌های خصوصی‌ام را در یك سایت مدل دیدم؛ خیلی وحشتناك بود. با ادعاهای این دختر، بازپرس پرونده دستور رسیدگی به پرونده را داد و گشت‌های اینترنتی پلیس در 2 شاخه مخابراتی و فضای مجازی به ردیابی‌های تخصصی دست زدند و توانستند سرنخی از دختر جوانی به دست آورند كه در پشت این نقشه‌های شوم قرار داشت.

تیم‌های اطلاعاتی با دستور بازپرس خروجی‌های رایانه‌یی را تحت نظر قرار دادند و توانستند محل دقیق این دزد رایانه را ردیابی كنند. وقتی پاتوق اینترنتی دزد فضای مجازی در تیررس پلیس دنیای رایانه‌یی قرار گرفت مشخص شد این دختر جوان از كافی‌نتی در شرق تهران نقشه شوم خود را به مرحله اجرا گذاشته است.

همزمان با ترسیم چهره فرضی متهم مشخص شد این هكر مدتی پیش با زن جوان همكار بوده است. با این سرنخ، دختر جوان به دادسرای جرایم رایانه‌یی فراخوانده شد و در برابر بازپرس پرونده لب به اعتراف باز كرد.

دختر 22 ساله كه هنوز باور ندارد در دام پلیس گرفتار شده گفت: مدتی بود در یك شركت ساختمانی استخدام شده بودم. هیچ‌كس در آنجا كار نمی‌كرد و تنها نیرویی كه باید همه دستورات كارفرما را اجرا می‌كرد من بودم. هرگاه وارد شركت می‌شدم سمیه پای میز كامپیوتر بود و با اینترنت كار می‌كرد.

 
همیشه مدیرعامل، كارها را به دوش من می‌انداخت و سمیه در شركت هیچ‌كاری نمی‌كرد ولی با این وجود همیشه حقوق و مزایایش نسبت به من بیشتر بود. سمیه زودتر از من استخدام شده بود و كارمندان شركت احترام خاصی نسبت به وی داشتند. حسودیم می‌شد زودتر از همه به خانه می‌رفت و دیرتر از دیگر كارمندان سر كار حاضر می‌شد.

وقتی یك‌بار متوجه شدم عكس‌های خانوادگی‌اش را وارد فضای مجازی اینترنت كرده تا به دوستان و همكارانش نشان دهد نقشه شومی طراحی ‌كردم. یك روز كه سمیه در دفتر حضور نداشت براحتی به رمز عبورش دسترسی پیدا كردم و عكس‌های خصوصی‌اش را برداشتم. با وجودی كه مدتی بود آن عكس‌ها را در اختیار داشتم ولی سعی كردم آنها را منتشر نكنم تا اینكه از شركت اخراج شدم.

عصبانی بودم با این همه كاری كه برای آن شركت ساختمانی انجام داده بودم نباید با من چنین رفتاری می‌كردند. می‌خواستم انتقامم را بگیرم به همین خاطر عكس‌های خصوصی سمیه را در سایت مدل منتشر كردم. تصور می‌كردم این سرقت، اینترنتی است و در دنیای مجازی، ماموران نمی‌توانند هكرها را به دام بیندازند. با ادعاهای این دختر انتقامجو تحقیقات از سوی بازپرس پرونده ادامه دارد.