وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

شرایط جدید عرضه گاز CNG به خودروها

شرایط جدید عرضه گاز CNG به خودروها
عبدالله جلالی درباره جزئیات طرح صدور برچسب انرژی برای خودروهای دوگانه سوز، گفت: در حال حاضر بیش از دو میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودروی گاز سوز در سطح کشور تردد می کنند که انجام معاینه فنی و تستهای دوره ای در ناوگان حمل و نقل خودروهای دوگانه سوز ضروری به نظر می رسد.
قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با تاکید بر اینکه ایمنی مخازن CNG به دلیل فشردگی گاز طبیعی از حساسیت بالایی برخوردار است، تصریح کرد: بر این اساس مخازن گاز خودروهای دوگانه سوز در دوره های زمانی مختلف باید مورد بازبینی و آزمایش فنی قرار بگیرند.

وی با با اعلام اینکه هر مخزن CNG باید در هر دوره سه تا پنج ساله مورد بازبینی قرار بگیرد، اظهار داشت: بر این اساس معاینه فنی تمامی خودروهای دوگانه سوز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با انجام معاینه فنی، برای خودروهای دوگانه سوز استاندارد و بدون مشکل فنی برچسب انرژی صادر خواهد شد، افزود: صدور این برچسب انرژی به منزله استاندارد بودن تردد خودروهای گاز سوز است.

جلالی با اشاره به اینکه با اجرای این طرح ملی آن دسته از خودروهای گازسوزی که در کارگاههای غیر مجاز تبدیل شده اند از گردونه حمل و نقل خارج خواهند شد، تبیین کرد: به طوری که به زودی امکان سوخت گیری خودروهای گازسوز فاقد برچسب انرژی در جایگاههای CNG ممنوع خواهد شد.

به گزارش مهر، در حال حاضر تعداد یکهزار و ۶۸۰ جایگاه CNG در سراسر کشور راه اندازی شده است که با فعالیت این تعداد جایگاه روزانه ۱۵ تا ۱۷ میلیون متر مکعب گاز طبیعی در این بخشها مورد استفاده قرار می گیرد.

این در حالی است که ساخت ۵۰۰ جایگاه جدید CNG در سطح کشور در دستور کار وزارت نفت قرار دارد ضمن آنکه در شرایط فعلی نزدیک به ۹ هزار و ۵۰۰ نازل عرضه سی.ان.جی در سطح کشور فعال است.

با ساخت این تعداد جایگاه ظرفیت سوخت رسانی به خودروهای دوگانه سوز را به یک میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در ساعت افزایش یافته است.