وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

لباس جدید اسلامی برای امدادگران زن

لباس جدید اسلامی برای امدادگران زن

برای نخستین‌بار در خاورمیانه لباس مخصوص زنان امدادگر (توانا) با توجه به شئونات اسلامی و راحتی امدادگران زن طراحی شد.
به گزارش فارس، كشور ما از جمله سیل، زلزله، رانش زمین و همچنین حوادث دست ساخت انسان مانند تصادفات جاده‌ای نیز هر ساله قربانیان زیادی می‌گیرد. چنین حوادث و سوانحی به شدت زندگی بازماندگان را تحت تأثیر منفی خود قرار می‌دهد به طوری كه تا سال‌های بعد نیز همچنان بازماندگان تحت تأثیر منفی حوادث و بلایا قرار دارند.

این در حالی است كه اصولاً بیش از نیمی از بازماندگان از حوادث و سوانح را زنان و كودكان تشكیل می‌دهند. این گروه به ویژه كودكان كم سن به شدت در حوادث و بلایا آسیب‌پذیری ویژه‌ای دارند، زنان نیز در مقایسه با مردان بیشتر تحت تأثیر حوادث و بلایا قرار می‌گیرند، با این حال در برنامه‌های مختلف امداد و نجات توجه خاص یا ویژه‌ای به این دو گروه كه از آسیب‌پذیرترین گروه‌ها به شمار می‌آیند نشده است.

لباس جدید اسلامی برای امدادگران زن

همچنین، نبود توجه ویژه به زنان و كودكان در فعالیت‌های مختلف امدادی در حالی است كه شناسایی نیازها و تأمین نیازهای مصرف‌كننده خدمات، یكی از مباحث نوین و جدید در ارائه خدمات بهداشتی و درمانی است. در سیستم ارائه خدمات درمانی و امدادی ضرورت دارد كه خدمات ارائه شده متناسب با نیازهای مصرف‌كنندگان خدمات باشد. با این حال برنامه جامعه كه تأمین‌كننده نیاز این گروه از مصرف‌كنندگان خدمات باشد به صورت مدون و منسجم طراحی و تنظیم نشده است.

نكته بسیار مهم دیگری كه ضرورت توجه خاص به ارائه خدمات امدادی و نجات به زنان و كودكان را از اهمیت بیشتری برخوردار می‌كند توجه به ابعاد فرهنگی، اعتقادی و شرعی در ارائه خدمات امداد و نجات است. اگرچه، در فعالیت‌های امداد و نجات، ضرورت نجات مصدومان از هر اصلی مهم‌تر است با این حال، در مواردی كم توجهی به مسائل شرعی و فرهنگی خاص كشور، مانع از فعالیت‌های امدادی امدادگران مرد نسبت به مصدومان زن شده است.

* فعالیت زنان امدادگر بر سرعت و كیفیت ارائه خدمات به زنان آسیب دیده می‌افزاید

ابوالحسن فقیه رئیس جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، اظهار داشت: از آن جایی كه با فعالیت و حضور امدادگران زن مشكلات شرعی كاهش می‌یابد، به نظر می‌رسد فعالیت زنان امدادگر بتواند بر سرعت و كیفیت ارائه خدمات به زنان آسیب دیده بیفزاید.

لباس جدید اسلامی برای امدادگران زن

لباس جدید اسلامی برای امدادگران زن