وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نتایج یك پژوهش جنجال‌ برانگیز در مورد اینترنت !!

نتایج یك پژوهش جنجال‌ برانگیز در مورد اینترنت !!
در پژوهشی كه احتمالا به بحث جنجال‌برانگیزی تبدیل خواهد شد، یك شركت مشاوره روانسنجی مستقر در بریتیش كلمبیا، در گزارشی اظهار كرده كاربران مرورگر اینترنت اكسپلورر از بهره هوشی كمتری نسبت به كاربران سایر مرورگرها برخوردار هستند.

به گزارش ایران ناز شركت «آپتی‌كوانت» این ادعای خود را بر پایه نتایج بدست آمده از كاربران آن‌لاین در آزمایش آن‌لاین مقیاس هوش بزرگسالان وکسلر خوانده است.

نتایج این آزمایش از میان 100 هزار انگلیسی زبان در نیوزلند، استرالیا، انگلستان، كانادا و آمریكا در یك دوره چهار هفته‌ای جمع‌آوری شده كه نتایج آنها با مرورگری كه برای دستیابی به این آزمایش مورد استفاده قرار می‌گرفت، به مقایسه گذاشته شد.

در این گزارش، شركت آپتی‌كوانت به توصیف چگونگی دستیابی افراد به این آزمایش از طریق نمایش موتور جست‌وجو یا تبلیغات موجود در سایر سایتها پرداخته، بدین معنی كه این افراد به دنبال انجام چنین آزمایشی بودند. همچنین افرادی كه سن خود را زیر 16 سال اعلام كرده بودند، به سایتهای دیگر راهنمایی شده و در نتیجه از پژوهش حذف می‌شدند.

كاربران به محض ورود در سایت باید به سوالاتی در مورد سن و جنسیت خود پاسخ داده و سپس آزمایشات مرتبط با گروه خود را انجام می‌دادند.

پس از دوره چهار هفته‌ای این پژوهش، نتایج آزمایش با مرورگرها مقایسه شد و به گفته این شركت، نتایج به صورت واضح نشان دادند كه كاربران مرورگرهای دیگر به جز اینترنت اكسپلورر، مانند فایرفاكس، كروم، سافاری، كامینو و اوپرا از نتایج بالاتری برخوردار بودند.

علاوه بر گروه‌بندی افراد با نتایج پایین‌تر، به عنوان كم هوش، نویسندگان آپتی‌كوانت همچنین اظهار كردند كه چنین بازدیدكنندگانی از مقاومت بیشتری در برابر تغییر برخوردار بودند كه می‌تواند در برابر هر نرم‌افزار دیگر در بازار نیز همین‌طور باشد.

یكی از جنبه‌های جالب این گزارش در چگونگی تفسیر نتایج آزمایش به عنوان «بالا» یا «پایین» به جای «بالا» یا «زیر میانگین» است؛ حالتی كه در مطالعات مشابه بیشتر دیده می‌شود. دلیل این انتخاب این است كه در حالت اول یك حس قضاوت وجود دارد؛ در حالیكه در حالت دوم چنین حسی وجود ندارد.

 
از این رو، نویسندگان در این پژوهش دریافتند : « برخی از كاربران از برخی دیگر باهوشتر هستند » ؛ به جای این كه به این نتیجه برسند: «برخی از سطوح بالاتر یا پایین‌تر از حد میانگین هوش قرار دارند.»

جالب‌تر این كه برخی از كاربران وفادار به اینترنت اكسپلورر قصد دارند از آپتی‌كوانت به خاطر این گزارش شكایت كرده و لئونارد هاوارد، مدیرعامل این شركت از دریافت تعداد زیادی ایمیل انزجارآمیز خبر داده است.