وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

ممنوعیت تماشای فیلم «فعالیت فراهنجار3» برای زیر 17 سال

ممنوعیت تماشای فیلم «فعالیت فراهنجار3» برای زیر 17 سال
با انتشار نخستین تریلر فیلم «فعالیت فراهنجار3»، تماشای این درام دلهره‌آور برای مخاطبان زیر 17 سال ممنوع اعلام شد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این فیلم كه ادامه‌ی قسمت اول و دوم فعالیت فراهنجار است، یك اثر ترسناك در گونه آثار دلهره (تریلر) است.
به نوشته كامینگ سون، «فعالیت فراهنجار3» در 21 اكتبر (29 مهر) در معرض تماشای مخاطبان قرار می گیرد.
بخش اول فیلم فعالیت فراهنجار تنها با بودجه‌ای 15 هزار دلاری در سال 2005 ساخته شد، اما در جریان اصلی سینما قرار گرفته و ظرف پنج هفته بیش از 42 میلیون دلار فروش داشته است و در كل فروش 200 میلیون دلاری را عاید خود كرده است.
بخش دوم فیلم نیز به بهانه وجود یک رد پای قلابی، به روایت داستانی درباره حضور نیروهای اهریمنی و برخورد آنها با یک زوج بخت‌برگشته در خانه‌ای در شهر سان‌دیه‌گو می‌پردازد.
به گزارش ایسنا، بارزترین و در واقع ترسناک ترین ویژگی بخش اول فعالیت فراهنجار این است که تقریبا 90 درصد کسانی که قبل از دیدن آن چیزی در موردش نشنیده‌اند فکر می‌کنند که فیلم واقعی است.
علت این موضوع این است که کل فیلم با دوربین هندی‌کم گرفته شده و در ابتدای آن هم از پلیس به خاطر انتشار فیلم تشکر شده است.
از طرف دیگر بازی به شدت طبیعی و بی‌نقص دو بازیگر نه چندان معروف آن هیچ شکی برای بیننده باقی نمی‌گذارد که فیلم واقعی است.
فعالیت فراهنجار یك، پرسودترین فیلم تاریخ هالیوود شد . کل هزینه ساخت فیلم 15 هزار دلار بوده (حتی لوکیشن فیلم خانه خود کارگردان است) و کل فروش آن به حدود 107 میلیون دلار رسید.
استیون اسپیلبرگ از جمله اولین کسانی بود که فیلم به طور خصوصی برایش نمایش داده شد و آن قدر ترسید که هنگام خارج شدن از اتاق نمایش فکر کرد که در قفل شده و فریاد زنان تقاضای کمک کرد. همچنین پایان فیلم با نظر او تغییر کرد.
فیلم در هفته اول نمایش 9 میلیون دلار فروخت تا رکورد فروش برای فیلم‌های اکران شده در کمتر از 200 سالن را بشکند.
در«فعالیت های فراهنجار» تمهید دراماتیک جالبی سبب شده تا تمام فیلم با دوربین میکا ضبط شود؛ میکا اصرار دارد با ثبت لحظه ها همسرش را قانع کند که همه چیز عادی است و هیچ چیز غیر طبیعی او را تهدید نمی کند. به این ترتیب دوربین فیلم برداری اجازه پیدا می کند تا در همه شرایط در نزدیک حادثه حضور داشته باشد و در شرایطی که کاراکترها به کام مرگ فرو می روند بازهم دوربین روشن است تا پلیس از طریق فیلم های ضبط شده به حقیقت ماجرا دست پیدا کند.
از نکات دیگر «فعالیت های فراهنجار» باید به حذف موسیقی از فیلم اشاره کرد. این فیلم در تیتراژ از موسیقی استفاده نمی کند و موسیقی صحنه هم در آن چندان جایی ندارد، برای اثری که می خواهد فاصله اش تا واقعیت به حد اقل برسد این انتخاب کاملا منطقی و ضروری است. به عبارتی این فیلم شبیه یک زندگی کاملا عادی است و حتی ریتم کند تدوین، تماشاگر را درست مثل میکا و کیت که تعطیلاتشان را در خانه می گذرانند بی‌حوصله و کسل می کند.
فیلم‌برداری روی دست و حرکت های تکانشی و گردش های ناگهانی دوربین که عادت تصویربرداران مبتدی است در ردیف کارهایی است که به بیننده اثبات می کند؛ این تصویربرداری کاری آماتور، تصادفی و بدون برنامه‌ریزی و دکوپاژ قبلی است و داستان باور پذیرتر می شود.
ایده ساخت فعالیت فراهنجار بر اساس تجربه شخصی کارگردان فیلم به ذهن او رسید. یک شب که Oren Peli خواب بود جعبه پودر ماشین لباس شویی بدون هیچ دلیلی از قفسه‌اش به پایین پرت شد. در حالی که تقریباً 30 سانتیمتر از لبه آن فاصله داشت.
دو بازیگر اصلی تنها 500 دلار برای بازی در این فیلم گرفتند که البته بعد از فروش خیره کننده آن سهم بیشتری دریافت کردند. کل فیلم در 10 روز فیلم‌برداری شد.