وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آمار باور نکردنی حضور زنان خیابانی در تهران!! +عکس

آمار باور نکردنی حضور زنان خیابانی در تهران!! +عکس
به گزارش ایران ناز رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی چند روز پیش گزارشی در مورد آسیب‌ پذیرترین مناطق تهران و طرح مقابله، کنترل و کاهش آسیبها و ناهنجاریهای اجتماعی ارائه کرد.
 
مرتضی طلایی رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران در جلسه علنی روز سه شنبه گزارشی در خصوص طرح مقابله، کنترل و کاهش آسیب ها و ناهنجاریهای اجتماعی ارائه کرد.

وی با بیان اینکه شهرداری مسئولیت مستقیمی در خصوص برخورد با آسیب ها ندارد، گفت: شورا با استفاده از ظرفیت هایش به موضوع پیشگیری و کنترل آسیبهای اجتماعی می پردازد.

مناطق دارای بیشترین معتاد
طلایی با بیان اینکه یکی از مهمترین آسیبهای اجتماعی اعتیاد است، گفت: مناطق ۱۲، ۱۶ ،۱۷، ۱۸، ۱۳، ۱۴، ۱۹ و ۲۰ تهران بیشترین معتادان را دارند. همچنین بیشترین تکدی گری در مناطق ۱، ۳، ۲ و ۵ رخ می دهد.

 
آمار باور نکردنی حضور زنان خیابانی در تهران!! +عکس
بیشترین زنان ولگرد مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶
وی با اشاره به آمار زنان خیابانی گفت: مناطق ۱، ۲، ۳ و ۶ میانگین بیشترین زنان ولگرد را دارند و بیشترین کارتن خواب ها در مناطق ۷، ۱۲ و ۱۶ ساکن هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه رشد طلاق و پیامدهای آن در تهران قابل توجه است، گفت: متاسفانه پیامدهای ناشی از طلاق و مشکلات زنان سرپرست خانواده نادیده گرفته می شود.

طلایی اعتیاد را مشکل پنهان جامعه دانست که آمار دقیقی در رابطه با آن وجود ندارد و گفت: متاسفانه جنسیت، سن و نوع مواد مخدر تغییر کرده و استفاده از مواد افیونی به شیشه تغییر کرده است.

۹۰ درصد کودکان کار پسرند
وی در ادامه با اشاره به کودکان کار و خیابان گفت: ۹۰ درصد این کودکان پسر و ۸۵ درصد آنها دارای خانواده و یا در ارتباط با خانواده خود هستند.

به گفته طلایی بیش از ۸۰ درصد خانواده این کودکان دارای درآمدهای زیر ۱۰۰ هزار تومان هستند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا با بیان اینکه شیوه تکدی گری از مستقیم به غیر مستقیم تغییر یافته است، گفت: فقر، بیکاری، مهاجرت، فرار از خانه و درآمدزایی بدون زحمت و مالیات سبب گسترش تکدی گری در شهر شده است.

۹۰ درصد گدایان از کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند
طلایی تاکید کرد: ۷۵ درصد متکدیان جمع آوری شده از سطح شهر از توان کاری برخوردار هستند و تنها ۱۰ درصد آنها سن بالای ۵۱ سال دارند و ۹۰ درصد آنها از حقوق کارمندان رسمی درآمد بالاتری دارند.

 
ضرورت تشکیل سازمانی مستقل برای ساماندهی دوجنسه ها و زنان خیابانی
وی دو جنسه ها و زنان خیابانی را از دیگر آسیب های شهر تهران دانست و گفت: تنوع و رشد روزافزون آسیب های اجتماعی، تشکیل یک سازمان مستقل را در این زمینه گوشزد می کند. متاسفانه تنوع دستگاههای متولی و موازی کاری و پراکندگی و تداخل کاری سبب شده طرح های این حوزه آن طور که باید کارآمد نباشند.

طلایی با انتقاد از بودجه کم شهرداری در خصوص ساماندهی آسیب های اجتماعی گفت: ۹۰ درصد از بودجه سازمان رفاه صرف احداث دو گرمخانه در سطح شهر شده است.