وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گزارشی از سبیت 2009

در بزرگ‌ترین رخداد فناوری اطلاعات جهان، 4300 شركت از 69 كشور جهان تازه‌ترین دستاوردهای صنعت IT و ICT را در معرض دید بازدید‌كنندگان قرار داده‌اند.به گزارش ایسنا، در مراسم افتتاحیه نمایشگاه آنگلا مركل، صدر اعظم آلمان و آرنولد شوارتزنگر، فرماندار ایالت كالیفرنیا آمریكا حضور داشتند. ایالت كالیفرنیا شریك اصلی سبیت امسال است. سبیت از سه‌شنبه هفته گذشته تا روز یكشنبه برگزار شد.

گزارشی از سبیت 2009

سبیت در دوره ركود و بحران اقتصادی یك راه‌حل برای شركت‌های اقتصادی ارائه داده است:ICT برای تسهیل ارتباطات و كاهش هزینه‌ها. روی تابلوی بزرگ در ورودی سبیت نوشته شده بود: بحران؟ نه فرصت

شرایط اقتصادی دشوار امسال مانع حضور نام‌های بزرگ شد اما غیبت آن‌ها به شركت‌های كوچك فرصت داد نوآوری‌های خود را نمایش دهند.

یكی از این شركت‌ها David Vision Systems بود كه برای داشتن جایگاهی در بازار اسكن سه بعدی مبارزه می‌كند. این شركت اسكنر لیزری سه بعدی جیبی را عرضه كرده كه می‌تواند به عنوان یك سرگرمی‌ توسط همه مورد استفاده قرار گیرد. به ‌عنوان مثال كاربران می‌توانند مدل‌های سه بعدی از خود و صورت‌شان را در یك بازی رایانه‌یی یا محیط مجازی دیگری قرار دهند.

از دیگر نوآوری‌های به نمایش درآمده در سبیت، نخستین رادیوی خودروی اینترنتی جهان بود كه توسط Blaupunkt رونمایی شد؛ رانندگان برای استفاده از این دستگاه به یك تلفن همراه نسل سوم نیاز دارند كه به بلوتوث مجهز باشد تا به 35 هزار شبكه رادیویی سراسر جهان گوش كنند.

برای افراد محتاطی كه به‌دنبال جلوگیری از شنود مكالماتشان هستند دستگاه كوچكی ازسوی Rohde & Schwarz در این نمایشگاه رونمایی شد كه می‌تواند با اتصال به تلفن‌های همراه صدای كاربر را به رمز در بیاورد؛ این فن‌آوری از قلمرو ارتباطات دولتی و نظامی ‌سرچشمه می‌گیرد.

انواع دیگری از فن‌آوری بی‌سیم نیز در نمایشگاه سبیت در معرفی نمایش قرار گرفتند اما شاید نه به شكلی كه بازدیدكنندگان انتظار داشتند. به‌عنوان مثال سیستم GPS ازسوی شركت نیوزلندی Tracmap به نمایش درآمد كه به كشاورزان كمك می‌كند در پاشیدن غلات و علف صرفه‌جویی كنند؛ همچنین می‌تواند به تازه كاران در پشت فرمان كمك كند.

همانطور كه در نمایشگاه تجاری تلفن همراه بارسلون تلفن‌های همراه به نمایش درآمده وعده می‌دادند دوستدار محیط زیست باشند، موضوع سبیت در‌ آلمان نیز فن‌آوری سبز بود. در نمایشگاه امسال سبیت بخش افزوده شده‌ای برای نمایش جهان IT سبز شامل دیتاسنترها و فن‌آوری‌های تراشه، نوآوری‌های IT، برنامه‌های ارتباطی و همراه و راهبردهای IT سبز و مشاوره بود كه نزدیك به 20 سازمان حضور داشتند.

بنا بر اعلام مسوولان مربوطه سال آینده مدت زمان برگزاری سبیت یك روز كاهش یافته و از 2 تا 6 ماه مارس برگزار خواهد شد.

ایران در سبیت

 

گزارشی از سبیت 2009

به گزارش همشهری آنلاین، ایران تا‌كنون 7 دوره در سبیت شركت داشته است. اوج سبیت و حضور ایران نیز سال‌ 2005 بوده است.

امسال،6 شركت شامل 3 شركت تولید مولتی‌مدیا و 3 شركت تخصصی نرم‌افزار به همراه 50نرم‌افزار دیگر كه برگزیده جشنواره رسانه‌های دیجیتال هستند در غرفه ایران حضور دارند. با این حال به اذعان تمام صاحب‌نظران و بازدید‌كنندگان، این غرفه در شأن ایران نبوده و نشان‌دهنده توان ‌آی‌تی ایران نیست. حتی سفیر ایران در آلمان نیز در بازدید خود از غرفه ایران بر این نكته تاكید كرد.

 نرم‌افزارهای ارائه‌شده در زمینه‌هایی همچون ترجمه متون از انگلیسی به فارسی، تبدیل متون فارسی از عكس به متن ( OCR)، نرم افزارهای معرفی فرهنگ و تمدن ایران، نرم افزارهای معرفی گنجینه‌های اسلامی و دینی، معارف و تعالیم مذهبی، توریسم و گردشگری، ادبیات و عرفان، سرگرمی برای كودكان و نوجوانان، بازی‌های رایانه‌ای و نرم‌افزارهای كاربردی برای تلفن همراه است.

با این حال عیسی زارع‌پور، مدیر مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌گوید: «برنامه‌ریزی دقیق و جامعی برای حضور ایران در سبیت صورت گرفت و پیوند زدن جشنواره رسانه‌های دیجیتال به سبیت بر همین اساس صورت گرفته است» وی می‌افزاید: «فلسفه حضور شركت‌های ایرانی در سبیت حمایت دولت از بخش خصوصی برای توانمند‌تر شدن و دیدن بازارهای هدف و برقراری ارتباط با طرف‌های خارجی برای توسعه صادرات نرم افزاری كشور است.»

 

پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز