وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کشف دریاچه ای بکر با قدمتی معادل 20 میلیون سال!

کشف دریاچه ای بکر با قدمتی معادل 20 میلیون سال!
در مراسم تقدیر از دانشمندان روس كه سرانجام موفق به نفوذ به دریاچه «وستوك» به عنوان بیگانه‌ترین و بكرترین دریاچه جهان در قطب جنوب شدند، آب این دریاچه باستانی به «ولادیمیر پوتین» نخست وزیر روسیه اهدا شد.

به گزارش ایران ناز به نقل از ایسنا روز جمعه (10 فوریه) و در مراسم تقدیر از دانشمندان روس، « یوری توروتنف» وزیر منابع طبیعی روسیه، یك قوطی حاوی یخ‌های ذوب شده دریاچه را به «ولادیمیر پوتین» نخست وزیر این كشور اهدا كرد.

نخست‌وزیر روسیه كه موفقیت دانشمندان در این زمینه را یك رویداد بزرگ توصیف می‌كرد، ضمن ابراز شگفتی از این موفقیت،‌ گفت: روزگاری دایناسورها از آب این دریاچه می‌نوشیدند. وی از اعطای نشان ملی روسیه به تیم تحقیقاتی در آینده نزدیك خبر داد.
 
کشف دریاچه ای بکر با قدمتی معادل 20 میلیون سال!

پس از دو دهه تلاش، دانشمندان روس، یكشنبه هفته گذشته (پنجم فوریه) موفق شدند به دریاچه «وستوك» در زیر توده‌های عظیم یخی در عمق 12 هزار و 366 پایی شرق قطب جنوب دست یابند. این درحالیست كه اخبار رسمی این موفقیت را تایید نكرده بودند.
نزدیك به 20 میلیون سال است كه هیچ نوری به دریاچه وستوك تابیده نشده است و پیش‌بینی می‌شود گونه های منحصر به فردی از موجودات در این دریاچه باستانی زندگی كنند. برخی محققان از احتمال وجود زندگی میكروبی در این دریاچه بسیار تاریك با وجود فشار بسیار بالا و سرمای شدید خبر می‌دهند.

دانشمندان شرایط دریاچه وستوك در زیر یخ‌های قطب جنوب را با وضعیت پوسته یخی مریخ، «اروپا» به عنوان قمر مشتری و انسلادوس به عنوان قمر زحل مشابه می‌دانند. دستیابی به این دریاچه می‌تواند به دانشمندان برای بررسی امكان وجود حیات در سیارات منظومه شمسی كمك كند.