وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

آیا میدانید وزوز گوش ناشی از چیست؟

آیا میدانید وزوز گوش ناشی از چیست؟
یک متخصص گوش و حلق و بینی گفت که وز وز گوش به صدایی مبهم در گوش گفته میشود که بسیار آزاردهنده است. این صدا میتواند با فرکانس پایین و شبیه به همهمه باشد و یا میتواند به صورت تیز و با فرکانس بالا ایجاد شود.
 
به گزارش ایران ناز دکتر نادر صاکی اظهار کرد: این عارضه دلایل مختلفی دارد و با معاینه بیمار دلیل اصلی آن مشخص می شود زیرا نشانه ای است که در بیماری های مختلف بروز می کند.

وی افزود: گاهی این عارضه نماد بیماری های گوش داخلی، پاره شدن پرده گوش و یا جرم درون گوش است و در برخی موارد نیز ناشی از بیماری های روانی مانند اضطراب و افسردگی است. این بیماری ها روی عصب شنوایی تاثیر گذاشته و چنین عارضه ای را ایجاد می کنند.

این متخصص گوش و حلق و بینی گفت: افزایش سن نیز موجب پیرگوشی شده و در پی آن وزوز گوش نیز ایجاد می شود. بیماری هایی چون کم خونی، چربی بالا و فشار خون بالا نیز ممکن است این عارضه را ایجاد کنند.

وی ادامه داد: بیماران پس از شناسایی بیماری تحت درمان دارویی قرار می گیرند و در صورتی که درمان دارویی پاسخ ندهد از وسیله  حفاظت کننده صوت استفاده می شود که در اصطلاح صدا خفه کن گفته می شود و صدای داخل گوش را آرام می کند. البته اگر عامل بیماری رفع شود نیازی به درمان نیست.