وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

دزد حرفه‌ای ، ماشین عروس سرقتی را كرایه می‌داد

سارق حرفه‌ای كه خودروهای مسروقه مدل بالا را به عنوان ماشین عروس به زوج‌های جوان كرایه می‌داد ، تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دستگیر شد.

سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران از دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو خبر داد و به «جام‌جم» گفت: روز 16 خرداد امسال مردی با مركز فوریت‌های پلیسی 110 تهران تماس گرفت و از سرقت یك دستگاه خودروی بنز در مقابل یك مجتمع مسكونی واقع در اتوبان چمران خبر داد.

پس از این تماس، ماموران كلانتری 134 شهرك غرب با اعزام به محل سرقت، به تحقیق از مرد شاكی پرداختند.

این مرد در اظهاراتش به پلیس گفت: هفته گذشته آگهی فروش خودرویم را در یكی از روزنامه‌ها چاپ كردم روز حادثه مردی تماس تلفنی با من گرفت و خود را متقاضی خرید بنز معرفی كرد و پس از مشاهده خودرو و گفتگو درخصوص مبلغ فروش آن، قرار شد پس از مشورت با برادرش، روز بعد برای معامله با من ملاقاتی داشته باشد.

10 دقیقه بعد هنگام خارج شدن از آپارتمانم، متوجه شدم خودرویم به سرقت رفته است.

سارق خودرو، هنگام معامله دستگیر شد

سرهنگ محمدیان ادامه داد: به این ترتیب، پرونده‌ای در كلانتری تشكیل شد و برای ادامه تحقیقات در اختیار كارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و جستجوی پلیس برای یافتن سارق خودرو آغاز شد.

در ادامه تحقیقات پلیسی معلوم شد مرد جوانی روز 26 خردادماه به یكی از نمایندگی‌های فروش خودروی بنز رفته و قصد فروش خودروی شاكی را دارد.

با مشخص شدن این موضوع، ماموران پس از هماهنگی قضایی با بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران، به این مركز فروش خودرو عزیمت و با توقیف خودرو، راننده (30 ساله)‌ آن به نام آرش را دستگیر و برای ادامه تحقیقات به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران منتقل كردند.

آرش، متهم، در بازجویی‌های پلیسی، راز سرقت‌های متعددی را فاش كرد.

خودروهای دزدی، ماشین عروس می‌شد

مرد سارق در اظهاراتش به پلیس گفت: از مهر سال 86 پس از مطالعه آگهی روزنامه‌ها، شماره افرادی كه قصد فروش ماكسیما، زانتیا و بنز خود را داشتند ، در دفترچه‌ای ثبت می‌كردم و طی تماس با آنها، خود را متقاضی خرید خودروها معرفی و با گرفتن نشانی منازلشان ، آنها را ملاقات و اعتمادشان را جلب می‌كردم و به بهانه این كه درخصوص خرید خودروها قصد مشورت با خانواده‌ام را دارم، با فروشندگان برای روز دیگری قرار ملاقات می‌گذاشتم و پس از این كه خانه آنها را ترك می‌كردم، خودروهای مدل بالایشان را به سرقت می‌بردم.

بعد از سرقت‌ها، با نصب پلاك‌های جعلی روی خودروها، به یك گلفروشی مراجعه و به دروغ ادعا می‌كردم گالری اتومبیل دارم و اگر وی بخواهد، می‌توانم خودروهایم را به عنوان ماشین عروس به وی كرایه دهم كه مرد گلفروش قبول كرد و هر شب بابت كرایه هر یك از خودروها، از مرد گلفروش 100 تا 250 هزار تومان دریافت می‌كردم.

بنا بر این گزارش ، متهم پس از اعتراف به ده ها فقره سرقت خودروهای مدل بالا از مردم، با قرار قانونی از سوی بازپرس شعبه ششم دادسرای جنایی تهران روانه بازداشتگاه پلیس شد تا تحقیقات تكمیلی از وی انجام و راز دیگر سرقت‌هایش فاش شود.

تاكنون ماموران پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران 4 دستگاه خودروی مدل بالای مسروقه را كشف و تحویل مالباختگان داده‌اند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز