وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

کاربرد هایی شگفت انگیز از ساده ترین مواد

 

لیمو
این میوه موارد استعمال زیاد دارد، لكه تخم مرغ را از ظروف نقره ای و فلزات آب نقره داده شده و فولاد، پاك می‌كند. عاج زرد و وسایل ساخته شده از استخوان را سفید رنگ می‌كند و اگر با آب مخلوط شود می‌توان آن را برای پاك كردن كلاه‌های حصیری به رنگ‌های سفید و روشن به كار برد. اگرآن را با آب و نمك مخلوط كنیم در پاك كردن مرمرها اعجاز می‌كند چون ماده مخصوص جلادادن وسایل طلایی و نقره ای است.

* پیاز
برای پاك كردن چرم می‌توان از آن استفاده كرد. پیاز را ببرید و چرم را با آن مالش دهید. اگر پیاز كثیف شد یك لایه دیگر از آن را ببرید تا دوباره قابل استفاده باشد، این كار را با دستكش پلاستیكی انجام دهید.

* تخم مرغ
سفیده تخم مرغ را به هم بزنید تا تبدیل به كف شود و چند قطره سركه به آن اضافه كنید تا وسیله خوبی برای پاك كردن اشیای طلاكاری باشد. همچنین اگر آن را با قلم مو روی مبلهای چرمی‌بكشیم، زیبایی و طراوت اولیه شان را به آنها بازمی‌گرداند.

* قند
اگر یك حبه قند را خیلی كم خیس كنیم، می‌توانیم لكه‌های سطحی روی لباس حاصله از اطوی داغ را پاك كنیم. همچنین اگر در یك لیتر آب، یك حبه قند حل شود برای آهار دادن روبان‌ها مناسب است.

* نمك دریا
اگر نمك دریا را با كمی‌آب شیرین مخلوط كنیم برای پاك كردن طلا و وسایل آب طلا كاری شده خیلی مناسب است و اگر آب كافی اضافه شود مایع خوبی برای شستن و تمیزكردن تنگ‌های بلور خواهدبود.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز