وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

روشهای برتر برای افزایش طول عمر

آیا واقعا ممكن است كه شخصی  تا سن صد سالگی با شادی و خوشحالی زندگی كند؟ خبر خوشحال كننده این است كه بدن شما طوری طراحی شده است كه تا صد سال هم می‌تواند به خوبی زندگی كند. فقط باید راه آن را پیدا كنید.

از راه خود خارج شدن یعنی نگاه صادقانه‌ای به عادات و روشهای زندگی روزانه‌تان بیندازید. بیشتر ما انسانها عادات روزانه‌مان رابه گونه‌ای پرورش داده‌ایم كه پتانسیل حقیقی سلامت را در ما محدود می‌كند.

اما اجازه ندهید كه عادات بد گذشته شما را دلسرد كند. هیچ گاه برای اینكه انتخاب‌های جدیدی داشته باشید دیر نیست. آنچه در گذشته انجام داده‌اید، می‌تواند تغییر یابد و بدن شما عینا به این تغییرات پاسخ مثبت خواهد داد. آنچه كه اهمیت دارد، كاری است كه شما از این لحظه به بعد انجام می‌دهید.

پنج عادت روزانه برتر برای طول عمر بیشتر
چهارده تا بیست و یك روز طول می‌كشد تا تكرار یك رفتار با یك فرم جدید در مغز شما جایگذین شود. زمانی كه الگو شكل گرفت، یك پاسخ رفتاری خودکار را در بر دارد.

زمانی كه شما عادات سالم و جدید را ارتقا می‌دهید، این عادتها  كم كم جایگزین عادات بد گذشته میشوند. این عادات مادام العمری سالم مستقیما ازصد ساله‌های موجود در جای جای كره خاكی گرفته شده است. و من صراحتا و مطمئنا می‌توانم بگویم كه این عادات شما را متحول كرده و به شما شادابی و جوانی را بازمیگرداند.

پنج وعده كوچك در روز غذا بخورید
در فرهنگ غرب، وعده غذایی سه بار در روز پیشنهاد میشود. اما مطلوب آن است كه پنج بار در روز غذا خورده شود. وقتی كه شما در وعده‌های كوچكتر اما پنج بار در روز غذا میخورید، به طور مداوم در طول روز برای انجام فعالیت‌هایتان مواد مغذی، قند خون و انرژی كافی برای بدن آزاد میگردد.

بعلاوه این روش خوردن، عوارض كمتری بر روی سیستم‌های گوارشی و متابولیكی دارد. و همچنین خطر بیماری قلبی را از کاهش می‌دهد.

به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا روید
مزایای سلامتی یك برنامه تمرینی روزانه به اندازه كافی تأکید نشده است. ورزش منظم میتواند سلامت فیزیولوژیكی بدن را ارتقا بخشد، باعث قویتر شدن سیستم ایمنی بدن شود، تحركت مفاصل را حفظ کند، منجر به افزایش انرژی شود و غیره.

به دنبال فرصت‌هایی باشید كه در طول روز به فعالیت‌های فیزیكی بپردازید. راه رفتن قدرتی، دویدن یا استفاده از دوچرخه به جای سوار شدن در اتومبیل. ورزش تای چی (tai chi) را وارد برنامه‌هایتان كنید. در كلاس‌های ژیمناستیك ثبت نام كنید و حتما در این كلاس‌ها شركت كنید. ورزش كنید و به دستورات عمل كنید و نتایج سلامتی مطلوب آن را به وضوح در كارهایتان مشاهده می‌كنید.

همواره خندان باشید
با توجه به تحقیقات دریافته ایم كه خنده و شادی عملكرد ایمنی بدن را بالا میبرد. مخصوصا باعث ساخت سلول‌های كشنده طبیعی كه به محافظت از بدن در مقابل بیماری‌ها و انواع سرطان‌ها كمك میكنند، می‌شوند. همچنین باعث افزایش آزاد شدن اندرفینها میشود كه تركیباتی در مغز شما هستند كه به شما احساس خوبی می‌بخشند. بدون شك افراد شاد بیشتر عمر میكنند و زندگی سالم‌تری دارند.

روزی هشت لیوان آب بنوشید
آب برای عملكرد سالم بدن ضروری است. صد ساله‌های كره خاكی اظهار داشته‌اند كه آب محلی‌شان، منبع طول عمر و سلامتیشان میباشد. و دانشمندان هم با آنها موافق هستند. آنچه كه همه آنها عموما دارا هستند، منابع آب خالص قرار گرفته در جایی دور از شهر و عاری از مواد شیمیایی و سموم میباشند.

از آب‌های تصفیه شده استفاده كنید. بهترین فرایندهای تصفیه آنهایی هستند که در آن از زغال (charcoal) فعال استفاده می‌شود که ناخاصی‌ها را می‌زداید ولی مواد معدنی محلول در آب را باقی می‌گذارد. همچنین آب را در ظرفهای پلاستیكی انبار نكنید زیرا بی فنیل پلی كلرینه میتواند وارد آب شود.

تفكر عمیق ( meditation) داشته باشید
استرس ریشه تمامی بیماری‌هایی است كه مدت زمان زندگی‌مان را كوتاه می‌كند. در جامعه مدرن ما، استرس در حال افزایش است مگر اینكه شما راه حلی برای اداره كردن آن پیدا كنید. بهترین راه برای رها شدن از تنش‌ها و به دست آوردن قدرت برای ادامه زندگی به روش ایده‌آل، تفكر عمیق (meditation) می‌باشد. این تفكر به شما می‌آموزد كه چگونه نفس بكشید تا از این طریق 70? سمها و مواد زائد را از بدن خارج كنید همچنین باعث آرام شدن مغز و كاهش هورمون‌های استرس می‌شود. تفكرعمیق، خویشتن‌داری انسان را كه وجود آن در جهت به دست آوردن سلامتی و طول عمر لازم می‌باشد را تقویت می‌كند.

این تفكر عمیق (meditation) آغازین را امتحان کنید
به راحتی بر روی یك صندلی یا كف زمین بنشینید. چشمهایتان را ببندید و به طور طبیعی تنفس كنید. هر زمان كه افكار به سراغتان آمد، آن افكار را از خود رانده به درون یك بالن بفرستید تا به آسمان برود و ناپدید شود. تا زمانی كه تمام افكار از شما جدا شوند. پس از یك مدت كوتاه، شما احساس سبكی می‌كنید و فكر شما راحت میشود. در ابتدا رسیدن به این حالت سخت و وقت گیر است اما با تمرین آسان‌تر و سریعتر می‌شود.

آرزو می‌كنم كه ازاین عادات سالم در جهت سالها زندگی سالم داشتن سود ببرید.

زندگی طولانی، سالم و شادی داشته باشید.