وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

چهار باور اشتباه درباره ریزش مو

می‌گویند كسی كه هر روز موهایش می‌ریزد، باید به متخصص پوست و مو مراجعه كند.

نه! هر ریزش موی روزانه‌ای غیرطبیعی نیست. برای این‌ كه بدانید كدام ریزش مو طبیعی است و كدام غیرطبیعی، باید به 2 نكته توجه كنید: نكته اول این كه عمر متوسط هر مو روی سر بنده یا شما 1000 روز است و نكته دوم این كه، 100 هزار پیاز مو حالا كمی كمتر یا بیشتر روی سر هر یك از ما وجود دارد. حالا این 2 نكته را بگذارید كنار هم.

نتیجه چه می‌شود؟ بله، ریزش مو تا روزی 100 عدد هم غیرطبیعی نیست. كشیدن آرام یك دسته از موها روش ساده‌ای است برای تعیین طبیعی یا غیرطبیعی بودن ریزش مو. اگر با كشیدن حدود 100 تار مو مشروط بر این كه طی 24 ساعت گذشته سرتان را شسته باشید بیش از 5 تار مو كنده شود، احتمالا دچار یك ریزش موی غیرطبیعی شده‌اید و باید به پزشك مراجعه كنید.

2- برخی تصور می‌كنند سیگار هیچ تاثیری بر ریزش مو ندارد.

دقیقا برعكس! سیگار یكی از شایع‌ترین علل ضعف مو و ریزش آن بویژه در آقایان است كه منجر به تجمع چربی زائد در اطراف پیاز مو شده و راه رسیدن مواد غذایی به پیاز مو را مسدود می‌كند.

3- محلول موضعی ماینوكسیدیل، یكی‌ دو ماهه اثر می‌كند و بخشی از موهای از دست رفته را بازمی‌گرداند.

این دارو اگرچه نزد پزشكان، داروی نسبتا موثری تلقی می‌شود؛ اما شرط تاثیرش مصرف طولانی‌مدت (بلكه مصرف مادام‌العمر) است. تداوم مصرف این دارو آن‌قدر اهمیت دارد كه پزشكان هشدار می‌دهند معمولا بین 3 تا 6 ماه پس از قطع این دارو، ریزش مو دوباره برمی‌گردد.

ماینوكسیدیل منجر به ضخیم شدن موها و افزایش خونرسانی در ناحیه مورد مصرف ‌شده و به این ترتیب، باعث رشد و تقویت موها می‌شود.از این نكته هم نباید غافل شد كه این دارو نقشی بیشتر از یك مكمل درمانی ندارد. درمان بیماری زمینه‌ای با تشخیص پزشك به همراه مراقبت صحیح از موی سر، بهترین و موثرترین درمان است.

4- مراقبت از موهای پیوندشده بسیار سخت و طولانی‌مدت است؟

خیر، موهای پیوند شده پس از گذشت 48 ساعت قابل شستشو بوده و پس از این مدت، حتی قابلیت شستشوی روزانه هم پیدا خواهد كرد. بخیه‌های ناحیه عمل را نیز معمولا پس از 10 تا 14 روز برمی‌دارند. 3 تا 5 ماه بعد، اغلب موهای پیوند شده شروع به رشد می‌كنند و تا آخر عمر نیز به رشدشان در همان اندازه طبیعی (نیم اینچ در ماه) ادامه می‌دهند. بهترین تراكم نیز یك سال پس از پیوند مو دیده می‌شود.

محل عمل جراحی معمولا تا 9 روز قابل مشاهده است كه طی این مدت، صدها دلمه نقطه‌ای شكل بر روی سر پدیدار می‌شوند اما پس از ریزش این دلمه‌ها، پوست سر كاملا طبیعی به نظر می‌رسد. پزشكان با بهره‌گیری از تكنیك‌های پیشرفته، حتی خط رویش مو را نیز با ظرافت مطلوبی بازسازی می‌كنند به نحوی كه اصلا نمی‌شود تشخیص داد آیا این فرد مورد عمل قرار گرفته است یا نه. چشم‌اندازهای پیش‌روی پزشكان و بیماران نیز بسیار روشن‌تر از گذشته است.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز