وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

گل بخرم یا ویرا؟

هرچند میزان تولید خودروسازان خصوصی كشور به هیچ وجه قابل مقایسه با ایران خودرو و سایپا نیست، اما به هر شكل محصولات مونتاژی بخش خصوصی نیز به لحاظ آنكه معمولا تحت برند شركت‌های معتبر دنیا مونتاژ می‌شوند مشتریان خاص خود را دارند برهمین مبنا ستون حق انتخاب امروز را به مقایسه دو محصول كم‌تیراژ یعنی فولكس گل و پروتون ویرا هاچ‌بك معمولی اختصاص داده‌ایم.

گل كه تحت برند شركت فولكس واگن آلمان، توسط خودروساز خصوصی كرمان موتور به مونتاژ می‌رسد دارای موتوری 1800 سی‌سی است كه به واسطه آن 100 اسب بخار قدرت تولید می‌كند، اما ویرا كه برند شركت پروتون مالزی به حساب آمده و میهمان خط تولید زاگرس خودرو است به واسطه موتور 1500 سی‌سی‌اش توانایی تولید تنها 90 اسب بخار قدرت را دارد.
با گل می‌توان در عرض 8/6 ثانیه به شتاب صد كیلومتر رسید در حالی كه ویرا 5/11 ثانیه، وقت شما را در این زمینه می‌گیرد. رانندگی با ویرا یعنی تجربه سرعت 190 كیلومتر در ساعت؛ این در حالی است كه نماینده فولكس سرعت بالاتری را نسبت به نماینده پروتون داراست.
هر دو محصول از باكی 50 لیتری بهره برده و مصرف سوخت نسبتا یكسانی دارند. به نحوی كه ویرا در هر صد كیلومتر تركیبی 6/7 لیتر بنزین می‌بلعد و گل نیز در همین سیكل 8/7 لیتر بنزین مصرف می‌كند. این در حالی است كه گل تنها در مدل پنج دنده دستی مونتاژ می‌شود اما ویرا علاوه بر این مدل، در نوع اتوماتیك 4 دنده نیز به مونتاژ می‌رسد.
از لحاظ آپشن‌‌های به كار رفته در این دو نیز باید به وجود آینه‌های برقی و ایربگ در گل اشاره كرد كه ویرا از این دو بی‌بهره است. هم‌اكنون گل با تیراژ بسیار اندك در كرمان موتور مونتاژ می‌شود، اما شنیده‌ها از زاگرس خودرو خبر از توقف تولید ویرا می‌دهد.
نكته مشترك میان گل و ویرا، عدم عمل به تعهدات شركت‌های داخلی سازنده این دو در قبال ثبت‌نام‌كنندگان طی سال‌جاری است.
این در حالی است كه هم‌اكنون گل با قیمت 17میلیون و 200هزار تومان در بازار به فروش می‌رسد و ویرا هاچ بك معمولی نیز در صورت موجود بودن، نرخی برابر با 17میلیون و 450هزار تومان را داراست.


پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز