وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

انداختن یک نوزاد به سطل زباله

دوران حبس پنج ساله یک پزشک‌یار چینی به خاطر انداختن یک نوزاد به سطل زباله در سوپرمارکتی در هنگ کنگ از روز چهارشنبه آغاز شد.

خبرگزاری آلمان از هنگ کنگ گزارش داد، تسوئی چی لام مدعی است فکر می‌کرده این نوزاد زودرس هنگام زایمان غیرمنتظره در دستشویی کلینیک وی در نوامبر سال گذشته، مرده به دنیا آمده است.

این مرد 67 ساله نوزاد دختر را که هنوز بند نافش بریده نشده بود، در روزنامه و کیسه زباله گذاشت و در سطل زباله‌ای در یکی از سوپرمارکت‌های شهر انداخت.

اما این نوزاد که 10 هفته زودتر از موعد به دنیا آمده بود، هنوز جان داشت و یکی از کارکنان سوپرمارکت هنگامی که متوجه تکان خوردن کیسه پلاستیکی در سطل زباله می‌شود، فکر می‌کند حیوانی در آن است. این نوزاد دختر با وجود کمبود اکسیژن و نقص مادرزادی قلبی جان سالم به در برد.

پزشکان گفتند او در 31 هفتگی بارداری مادرش به دنیا آمده است. تسویی پس از آنکه پلیس او را از روی فیلم دوربین مداربسته سوپرمارکت شناسایی کرد، بازداشت شد. پنج جفت جنینی و 12 نوع سم در یخچال کلینیک تسویی کشف شد. او پس از آنکه مدعی بی‌گناه بودن شد، مقابل دادگاه قرار گرفت و به خاطر رها کردن نوزاد و در اختیار داشتن سم در کلینیکش محکوم شد.

بر اساس گزارش دادگاه که در روزنامه چاینا مورنینگ پست به چاپ رسید، تسویی سابقه‌دار بوده و در موارد مختلف جریمه و زندانی شده است. پزشکان چینی فعالیت گسترده‌ای در هنگ کنگ دارای هفت میلیون جمعیت دارند، اما پزشک‌یاران در حال حاضر باید طبق قانون ثبت رسمی شوند تا مجوز کار بگیرند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز