وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

جنایت در دفاع از خواهر

مردی که در دفاع از خواهرش مرتکب قتل شده بود به زودی در دادگاه کیفری استان فارس محاکمه می شود. بهمن ماه سال گذشته به ماموران خبر دادند مرد جوانی در خانه به قتل رسیده است. بلافاصله پلیس در محل حاضر و تحقیقات در این خصوص آغاز شد. ماموران بعد از انتقال جسد به پزشکی قانونی افرادی را که در محل حضور داشتند مورد بازجویی قرار دادند.

تحقیقات نشان داد عامل قتل برادرزن مقتول بوده است. آنها به خاطر اختلافی که مقتول با همسرش داشته است با هم درگیر شده و در این میان مهدی با ضربه چاقو شوهر خواهرش را به قتل رسانده است. ماموران مهدی را که در محل حضور داشت، بازداشت کردند و چاقویی خون آلود را که در صحنه بود به عنوان مدرک جرم ضمیمه پرونده کردند.

مهدی در اداره آگاهی و بازجویی ها به قتل شوهر خواهرش اعتراف کرد و گفت؛ بعد از اینکه خواهرم ازدواج کرد دردسرهای خانواده ام شروع شد چون دامادمان خواهرم را به شدت کتک می زد. ما در خانواده یی بزرگ شدیم که هرگز رفتار خشونت آمیز در خانواده نبوده است، به همین خاطر هم رفتار شوهر خواهرم خیلی برای ما عجیب و دردناک بود، تا اینکه من تصمیم گرفتم به خانه خواهرم بروم و با شوهر او صحبت کنم.

وی ادامه داد؛ هر کاری می کردیم شوهر خواهرم زیر بار نمی رفت و می گفت هر طور دوست داشته باشد با همسرش رفتار می کند. خیلی ناراحت می شدم وقتی می دیدم خواهرم هر روز با سر و صورت خونین و کبود به خانه پدرم می آید. شوهر خواهرم حاضر نبود خواهرم را طلاق دهد و می گفت خودش می داند چطور زندگی اش را اداره کند.

متهم جوان ادامه داد؛ هر روز صبح با صدای گریه و فغان خواهرم از خواب بیدار می شدم. او صبح ها به خانه ما می آمد و می گفت چطور شوهرش شب قبل او را کتک زده است. رابطه خانواده من با شوهر خواهرم روز به روز بدتر شد تا اینکه چند شب قبل از حادثه خواهرم با حالت قهر خانه اش را ترک کرد و به خانه ما آمد. چند روزی گذشت و شوهر خواهرم برای بردن همسرش آمد. من هم در خانه بودم و روی دیوار نشسته بودم. خواهرم می گفت حاضر نیست به خانه شوهرش برگردد و نمی تواند این زندگی را تحمل کند اما شوهرش اصرار می کرد او برگردد. با اینکه خواهرم پیش ما بود شوهرش باز به او حمله کرد تا به صورتش سیلی بزند. از دیدن این صحنه به شدت ناراحت شدم و از روی دیوار به پایین پریدم تا مانع او شوم. قصد کشتن شوهر خواهرم را نداشتم، فقط می خواستم مانع کتک خوردن خواهرم شوم. اما چون چاقویی در دستم بود و مستقیم روی او افتادم چاقو به سینه اش فرو رفت و غرق در خون روی زمین افتاد.

متهم گفت؛ از اتفاقی که افتاده است، پشیمانم اما نمی خواستم این طور شود و می خواستم خواهرم را از دست او نجات دهم. شوهر خواهرم بارها تهدید کرده بود یک روز خواهرم را حتماً می کشد و من همیشه بابت این موضوع دلنگرانی داشتم و هر بار که شوهرش او را می زد، فکر می کردم خواهرم حتماً می میرد تا اینکه این حادثه اتفاق افتاد.

این در حالی است که پزشکی قانونی در اظهارنظر خود در مورد قتل گفت؛ علت مرگ ضربه جسم نوک تیز و برنده به سینه و پارگی قلب بوده است که باعث خارج شدن شدید خون و مرگ مقتول شده است. وی در همان لحظات اولیه جان باخته و ضربه بسیار عمیق و کشنده بوده است. با اینکه مهدی مدعی بود از بالای دیوار به سمت مقتول پرت شده است و قصد زدن ضربه را نداشته در قتل شوهر خواهرش مجرم شناخته شد و بعد از صدور کیفرخواست پرونده برای محاکمه به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد.

اولیای دم مقتول برای پسر جوان تقاضای قصاص کرده و مدعی شده اند از خواسته خود عقب نشینی نخواهند کرد. وی به زودی در دادگاه محاکمه خواهد شد.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز