وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

رسوایی جدید کشیش کودک آزار امریکایی

رسوایی جدید کشیش کودک آزار امریکایی
"جان فی‌یالا" کشیش امریکایی از شهر دالاس در ایالت تگزاس که پیش از این به علت آزار جنسی یک پسر نوجوان امریکایی متهم شده بود، هفته گذشته به اتهام اقدام برای کشتن وی دستگیر شد.
بنابر اعلام مقامات امریکایی، وی که با سپردن وثیقه از زندان آزاد شده بود، هفته گذشته بعد از مذاکره با فردی که در واقع پلیس مخفی بود، دستگیر شد.
فی‌یالا قصد داشت این فرد را که فکر می‌کرد قاتلی حرفه‌ای است، استخدام و برای قتل این پسربچه امریکایی به خدمت گیرد.
فی‌یالا که در اکتبر 2008 میلادی، از مقام کشیشی برکنار شده بود، اکنون در زندان شهر دالاس به سر می‌برد. اتهام‌های وی شامل یک فقره اقدام به قتل و دو مورد آزار جنسی است.
تام رودز، وکیل مدافع پسربچه امریکایی به خبرنگار نشریه امریکایی اکسپرس نیوز گفته است: فی‌یالا موکلم را به خشونت فیزیکی و کشتن تهدید کرده و او را به شدت ترسانده بوده است.
این در حالی است که واتیکان در سال‌های اخیر در نهادهای کاتولیک کشورهای مختلف از جمله فرانسه، آلمان، ایرلند، هلند، اتریش، سوئیس و امریکا با رسوایی‌های مختلف از جمله کودک‌ آزاری مواجه شده است.
این رسوایی‌ها خشم مردم کشورهای مختلف را برانگیخته و اعتراض آن‌ها را نسبت به ناکامی واتیکان در برخورد مؤثر برای پایان دادن به این گونه موارد درپی داشته است.
فعالان و مردم کشورهای مختلف در اعتراض‌های خود بر لزوم اجرای قانون در مورد کشیش‌‌های متهم به کودک آزاری تاکید کرده‌اند.
در سال گذشته دست کم 300 نفر در پرونده‌های مختلف، تعدادی از کشیش‌های کاتولیک آلمان به آزار جنسی متهم و از آنان شکایت کرده‌اند.
قربانیان این ‌گونه پرونده‌ها می‌گویند، کلیسای کاتولیک با انتقال کشیش‌های متهم به مناطق دیگر، قصد پنهان‌کاری دارد.