وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

مایکروسافت پشتیبانی از ویندوز xp را تا سال 2014 تمدید کرد

کمپانی مایکروسافت اعلام کرد قرار است تا سال 2014 به پشتیبانی از سیستم عامل ویندوز XP بپردازد.

مایکروسافت سرانجام آخرین درخواست عمومی کاربران خود را پذیرفت. این شرکت تصمیم گرفته است ویندوز XP را به همراه آپدیت ها و اصلاحیه های (patch) امنیتی تا آوریل 2014 بصورت فنی پشتیبانی نماید. با این وجود مایکروسافت قصد دارد فروش XP را فقط تا 30 ژوئن ادامه دهد.

این مطالب بدین معنا است که مایکروسافت بعد از 30 ژوئن توزیع ویندوز XP را بعنوان یک محصول مستقل و همچنین دادن مجوز (license) آنرا به سازندگان کامپیوتر از قبیل Lenovo، HP، Dell و غیره متوقف خواهد کرد.

در فروشگاه های خدمات کامپیوتری یا در محصولات سازندگان کامپیوتر ممکن است هنوز نسخه های کپی ویندوز یا کامپیوترهایی که بر روی آن ویندوز XP نصب است، یافت شود. البته این موضوع طبیعی است؛ چرا که فروشگاهها و سازندگان کامپیوتر معمولا از کالاهای موجود خود استفاده می کنند. گفته شده که بهتر است سیستم هایی با سخت افزار محدود یا با قیمت کم تا ژانویه 2009 به همراه ویندوز XP ارائه شوند.

همچنین مایکروسافت امکان Downgrade ویندوز ویستا به XP را طبق شرایط مجوز (licensing) برای کاربران فراهم نموده است. بنابراین افرادی که نسخه کپی ویندوز ویستا را تهیه کنند خواهند توانست ویندوز XP را بدون هیچ گونه هزینه اضافه ای اجرا نمایند.

دلیل مایکروسافت از تمدید این دوره زمانی، پشتیبانی از مشتری های تجاری بزرگی هست که سیستم عامل ویندوز خود را در حال حاضر به ویستا ارتقاء نداده اند. نمونه ای از این مشتری ها شرکت هایی هستند که مایل نیستند ویندوز ویستا را بخاطر قطعات سیستمی گران قیمت مورد نیاز (system requirements) جایگزین XP کنند.

بنابراین مشتری های تجاری بزرگ می توانند تا زمان عرضه ویندوز 7 (که قرار است در سال 2010 منتشر شود) ویستا را کنار گذاشته و از XP استفاده کنند.



پایگاه فرهنگی تفریحی ایران ناز