وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

پرداخت وام هشتاد میلیونی مسكن به نخبگان

پرداخت وام هشتاد میلیونی مسكن به نخبگان
به گزارش بنیاد ملی نخبگان، فهرست اولین گروه شامل سیصد نفر از نخبگان مشمول دریافت تسهیلات مسکن از میان دانشمندان اعضای هیات علمی برجسته، پژوهشگران و استادیاران جوان نخبه تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان جهت اخذ وام 80 میلیون تومانی ساخت مسکن به بانک عامل ارسال شد.
 
بر اساس این گزارش ، معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس بنیاد ملی نخبگان اواخر تیرماه در حاشیه همایش "دانشجویان فعال ایرانی خارج از کشور" از فراهم شدن ساز و کار اجرای مصوبه تسهیلات مسکن نخبگان از طریق بانک مرکزی و سه بانک عامل خبر داد.
 
مصوبات اعطای تسهیلات مسکن به نخبگان و تسهیل دسترسی نوآوران به امکانات علمی و فنی دستگاه های دولتی و لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان سه مصوبه نشست دولت و نخبگان در شهریورماه سال گذشته بود که دو مصوبه نخست با ابلاغ آیین نامه های اجرایی مربوط وارد مرحله اجرا شده است و لایحه حمایت از شرکت های دانش بنیان پس از تصویب دولت هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در انتظار تصویب نمایندگان به سر می برد.
 
بر اساس مصوبه دولت ، وام مسکن نخبگان در دو سطح 500 و 800 میلیون ریالی با حداقل سود قانونی یعنی 12 درصد به سه هزار نفر از نخبگان تحت پوشش بنیاد ملی نخبگان تعلق می گیرد.