وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص آب کرفس

خواص آب کرفس
پزشكان در طب قدیم، از آب كرفس برای درمان بسیاری از بیماری‌ها استفاده می‌كردند.آب کرفس دارای ویتامین ها و خواص بسیاری است ،آیا از این خواص اطلاعی دارید ؟

* پایین آوردن فشارخون، آسان‌كننده هضم، مقابله با سرطان و… از جمله خواص آب كرفس است.

* برگ‌های این گیاه، دارای ویتامین A فراوانی است و ساقه‌های آن سرشار از ویتامین‌های B1,B2,B6 و C و نیز مقادیر زیادی پتاسیم، اسیدفولیك، كلسیم، منیزیم، آهن، فسفر، سدیم و اسید آمینه است.
برخی از خواص آب كرفس:
* با سرطان مقابله می‌كند: طبق یافته‌های محققان در دانشگاه نیوجرسی، كرفس دارای تركیباتی است كه از پخش سلول‌های سرطانی پیشگیری و دارای تركیبی به نام استیلنیكس است كه رشد سلول‌های تومور را متوقف می‌كند .
 
* سطح كلسترول را كاهش می‌دهد: تحقیقات نشان داده‌اند كه وجود تركیب شیمیایی در كرفس، به نام "بوتیل فتالید" باعث كاهش سطح  كلسترول بد و زیانبارخون می‌شود.
 
* به هضم غذا كمك می‌كند: طی زمان آبگیری، مواد مغذی خاصی در فیبر این گیاه آزاد می‌شود كه به اجابت مزاج كمك می‌كند و به این ترتیب از آب كرفس می‌توان به عنوان یك ملین طبیعی و ضد یبوست استفاده كرد.
 
* ادرار آور است: پتاسیم و سدیم موجود در آب كرفس تنظیم كننده‌های قوی مایعات بدن هستند و به تولید ادرار كمك می‌كنند و بدن را از وجود مایعات اضافی خلاص می‌كنند.
ضدالتهاب است: آب این گیاه در موارد التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه استفاده می‌شود و همچنین سختی التهابات در بیماری‌هایی مانند آسم و آرتروز را كاهش می‌دهد.
 
فشارخون را كاهش می‌دهد: تحقیقات نشان می‌دهد مصرف روزانه آب كرفس به مدت یك هفته، تاثیر فوق‌العاده‌ای روی پایین آوردن فشارخون خواهد داشت.
 
رفع بی‌خوابی می‌كند: مواد معدنی موجود در آب این گیاه، خاصیت آرام بخشی روی سیستم عصبی دارند.
به كاهش وزن كمك می‌كند: با مصرف روزانه آب كرفس، ولع خوردن شیرینی‌جات، از بین می‌رود.
از ایجاد سنگ جلوگیری می‌كند: مصرف آن به شدت به افراد درگیر با سنگ كلیه و سنگ‌های مجاری ادراری توصیه می‌شود. آب كرفس از بین برنده قوی سموم بدن و به دنبال آن شكستن و حذف سنگ‌ها در بدن می‌شود.