وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

 

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو مطلبیست که امروز در ایران ناز به آن میپردازیم با ما همراه باشید.یکی از روغن هایی که برای پوست و مو بسیار اهمیت دارد روغن مورینگا می باشد. خواص روغن مورینگا برای پوست و مو به اثبات رسیده است و اگر دوست دارید فواید این روغن را به طور کامل بدانید با ما همراه شوید.

 

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

 

درخت مورینگا یکی از مشهورترین درختانی می باشد که در جهان وجود دارد و برخی از افراد آن را درخت طبل می نامند. در واقع روغن مورینگا از دانه های این درخت بدست می آید و تاثیرات شگفت انگیز و باور نکردنی بر روی پوست و مو دارد و این روغن در کتاب یونانی ها به ثبت رسیده است.

 

البته علاوه بر فواید درمانی شما می توانید از این روغن برای تهیه غذا نیز استفاده کنید و طعم و مزه غذا را لذیذ تر سازید. این روغن دارای یک سری مواد خاص می باشد و این مواد کاملا ضروری و مهم هستند و اگر بتوانید آن ها را به بدن برسانید قطعا از بروز برخی مشکلات پوستی پیشگیری خواهید کرد. مواد موجود در این روغن عبارت است از :

 

ویتامین E که برای بالا بردن سیستم ایمنی بدن کاربرد دارد و مشکلات پوستی را به حداقل می رساند.استرول های موجود در این روغن به بدن شما کمک می کند تا بتوانید کلسترول بالای خون خود را کاهش داده و از بروز مشکلات دیابتی پیشگیری خواهد کرد.فلاونوئیدهای موجود در این روغن می توانند رگ های بدن را تقویت کرده و منجر به کاهش التهابات بدن خواهند شد.

 

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

 

-بهبود مشکلات پوستی

روغن مورینگا یکی از بهترین مرطوب کننده هایی می باشد که شما می توانید از آن برای بهبود مشکلات پوستی خود کمک بگیرید. در واقع استفاده معمولی از این روغن و ماساژ دادن آن بر روی پوست می تواند خواص و تاثیرات آن را برای درمان یک سری از مشکلات پوستی فراهم کند. مشکلات پوستی که با استفاده از این روغن از بین می رود عبارتند از :

-بهبود خشکی پوست و مرطوب کردن آن

-کاهش آکنه ها و درمان آن ها

-بیش تر شدن درخشش پوست

-کاهش عفونت های قارچی روی پوست

-کاهش چین و چروک های پوستی

 

یکی دیگر از خواص بسیار مهم روغن مورینگا در این است که می تواند به عنوان نرم کننده طبیعی به کار برود و بسیاری از موهای خشک و شکننده را ترمیم کند.

 

در واقع هر چقدر این روغن برای پوست مفید باشد برای مو نیز مفید خواهد بود و استفاده از آن بی تاثیر نیست. با روغن مورینگا می توانید مو های خود را مرطوب کرده و از بروز شوره و عفونت های باکتریایی پیشگیری کنید.

 

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

 

*بهبود کبد با روغن مورینگا

روغن مورینگا برای افرادی که دارای مسمومیت های کبدی هستند بسیار مفید می باشد و شما می توانید برای درمان یک سری دیگر از بیماری های کبدی مانند هپاتیت B نیز از این روغن کمک بگیرید. در واقع این روغن می تواند کبد را پاکسازی کرده و سیگنالهایی که منجر به ایجاد بیماری می شوند را خنثی خواهد کرد.

 

*درمانی برای درد های روماتیسمی

روماتیسم یکی از دردناک ترین بیماری هایی می باشد که هر فرد در طی زندگی خود می تواند به آن مبتلا شود. در واقع استفاده از این روغن می تواند برای مقابله با این دردها مفید بوده و منجر به کاهش تورم و التهاب شود.

 

*درمان مشکلات عصبی

از خواص دیگر روغن مورینگا پیشگیری از هیستریک شدن و بروز عصبانیت های شدید می باشد و آرامش عصبی را برایتان به همراه می آورد. در واقع این روغن بیش تر برای ثبات عاطفی به کار می رود و شما می توانید برای درمان افسردگی نیز از آن استفاده کنید.

*بهبود خواب

اگر از اختلال بی خوابی رنج می برید به شما توصیه می کنیم که حتما از این روغن استفاده کنید. برای تاثیر گذاری بیش تر می توانید از روغن اسطوخودوس نیز به همراه این روغن استفاده کرده و ترکیب آن را بر کف سر خود بزنید و چند دقیقه ای ماساژ دهید تا تاثیر گذاری آن را مشاهده کنید.

 

خواص روغن مورینگا برای پوست و مو

 

*لایه برداری با روغن مورینگا

یکی دیگر از خواص روغن مورینگا این است که شما می توانید از این روغن به عنوان یکی از لایه بردار های طبیعی استفاده کنید. برای این کار لازم است تا بتوانید روغن زیتون را به همراه این روغن و مقداری شکر ترکیب کرده و بر روی پوست خود اعمال کنید و بعد از ۲۰ دقیقه صورت خود را آب سرد بشویید.

 

*نرم شدن ناخن ها

اگر ناخن های بسیار خشکی دارید می توانید با استفاده از این روغن مقداری از خشکی آن ها را کاهش داده و ناخن های خوش فرم تر و سالم تری داشته باشید.

 

*استفاده در پخت و پز

این روغن را مانند سایر روغن هایی که در غذا استفاده می شود می توانید بر روی غذا های بریزید و یا مواد غذایی خود را درون آن تفت دهید. عطر این روغن وارد غذای شما می شود و آن را بی نظیر می سازد.

*استفاده بهداشتی

یکی دیگر از فوایدی که این روغن برای بدن دارد این است که شما می توانید از آن برای مصارف بهداشتی کمک بگیرید. موارد استفاده روغن مورینگا برای بدن عبارت است از :

-درمان جای آکنه ها

-درمان سوختگی ها و بریدگی ها

-مبارزه و درمان شوره

-کاهش چین و چروک های پوستی

-درمان سریع آفتاب سوختگی

-پاک کردن مواد سمی از بدن

-درمان اضطراب، افسردگی و استرس بیش از حد

-افزایش خواب

-سلامتی دهان و دندان ها

-کاهش درد های عضلانی

 

*عوارض جانبی

روغن مورینگا یکی از روغن هایی می باشد که تاثیرات دو جانبه دارد. یعنی زمانی که شما از این روغن ها استفاده می کنید علاوه بر تاثیرات مثبت ممکن است دچار تاثیرات منفی آن نیز شده و مشکلاتی برایتان ایجاد شود. عوارضی که استفاده از این روغن با خود به همراه دارد عبارت است از :

 

-روغن مورینگا و استفاده آرایشی آن

این روغن برای خانم های باردار توصیه نمی شود و اگر باردار هستید و یا قصد باردار شدن را دارید توصیه می کنیم از این روغن استفاده نکنید.

 

این روغن بدون عارضه نیست و عوارض بسیار کمی را با خود برای مصرف کننده به همراه دارد.برای استفاده از این روغن ها همیشه باید به برچسب آن توجه کنید تا بتوانید از آن به اندازه کافی استفاده کرده و ضرری به بدن خود نرسانید.

 

برای پخت و پز باید روغن های مناسبی را تهیه کنید و برخی از این روغن ها برای این کار مناسب نمی باشند زیرا با حلال ها مخلوط شده اند و ممکن است مشکلات بسیاری را برایتان ایجاد کند.

 

برای این که تشخیص بدهید این روغن اصلی می باشد بهتر است به نحوه استخراج آن و نحوه تولید آن توجه بسیار زیادی نشان دهید تا فریب نخورده و بتوانید از این روغن نهایت استفاده را ببرید.