وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

نکاتی درباره ی خواص میوه خارگیل

نکاتی درباره ی خواص میوه خارگیل

میوه ی خارگیل یک میوه یاستوایی می باشد که بسیار پرخاصیت می باشد.خارگیل گیاهی می باشد که نام آن به لاتین دورین (Durain) می باشد. شکل این میوه گرد و گاهی کشیده است. پوست آن پوشیده از خار و سبز مایل به قهوه ای میباشد و رنگ میوه آن زرد کم رنگ می باشد.

 

خارگیل منبع غنی فسفر و دارای بویی خاص می باشد.این گیاه بومی تایلند، مالزی، فیلیپین، اندونزی، برونئی و ویتنام می باشد. به نوشته سایت «ehow»، این میوه خاصیت انرژی زا دارد و غنی از ویتامین ها و مواد معدنی است.این میوه تصفیه کننده خون می باشد.

 

نکاتی درباره ی خواص میوه خارگیل

 

با ریشه و برگ های آن داروی مخصوص برای درمان تب و یرقان تهیه می شود.جوشانده تهیه شده از برگ و میوه آن برای درمان ورم و بیماری های پوستی استفاده می شود.میزان بالای تریپتوفان (tryptophan) نوعی اسید آمینه موجود در این میوه، اضطراب،

 

افسردگی و بی خوابی را از بین می برد.این میوه کاهش دهنده موثر کلسترول می باشد.پروتئین فراوان موجود در آن، به رشد عضلات کمک می کند.این میوه که منبع عالی ویتامین c است بدن را در مقابل عفونت ها مقاوم می سازد و رادیکال های آزاد و مضر را از بین می برد.

 

نکاتی درباره ی خواص میوه خارگیل

 

فولات موجود در آن به تولید گلبول های قرمز کمک می کند.خارگیل که منبع غنی منگنز است، در تنظیم میزان قند خون موثر است.این گیاه به افزایش اشتها کمک می کند.این میوه که سرشار از مواد مغذی و انرژی زا است برای سلامت گلبول های سفید مفید است.

 

فیبر فراوان موجود در این میوه مانع یبوست می شود.پتاسیم موجود در آن برای استخوان ها مفید می باشد.اگر از میگرن رنج می برید، خوردن این میوه می تواند سر درد شما را تسکین دهد. ریبوفلاوین (نوعی ویتامین B) موجود در آن برای درمان میگرن بسیار مفید است.