وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

سفر سه روزه به مشهد با خرید بلیط هواپیما سفرمارکت

سفر سه روزه به مشهد با خرید بلیط هواپیما سفرمارکت

سفر سه روزه به مشهد با خرید بلیط هواپیما سفرمارکت

 

شهر مشهد از جمله پر طرفدارترین مقاصد گردشگری ایران به شمار می‌رود. وقتی صحبت از سفر به مشهد باشد بیشتر افراد به سرعت به یاد حرم امام رضا (ع) افتاده و آن را سفری زیارتی در نظر می‌گیرند.

 

این در حالی است که سفر به این شهر می‌تواند هم فال و هم تماشا باشد. این شهر مکان‌های گردشگری دیگری هم دارد که می‌توانید ضمن زیارت از ضریح امام رضا (ع)، از آنها نیز بازدید کنید.

 

سفر سه روزه به مشهد با خرید بلیط هواپیما سفرمارکت

 

اتفاقا تعداد این جاذبه‌های گردشگری کم هم نیست. به همین دلیل برای بازدید از آنها نیاز به یک برنامه‌ی منسجم دارید تا بتوانید به درستی از زمان خود استفاده کرده و به بسیاری از آنها سری بزنید.

 

برنامه سفر سه روزه به مشهد

یکی از بهترین روش‌ها برای سفر به هر مقصدی، استفاده از برنامه‌ریزی‌های آماده است.

 

این برنامه‌ریزی‌ها این امکان را برایتان فراهم می‌کنند که بدون نگرانی بابت نقشه کشیدن برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری مختلف، صرفا وسایل خود را جمع کرده و آماده‌ی گذراندن یک تعطیلات به‌یادماندنی شوید.

 

سفرمارکت نه تنها در رزرو هتل در مشهد، خرید بلیط هواپیما تهران مشهد، رزرو تور مشهد و غیره به شما کمک می‌کند، بلکه یک برنامه‌ی سه روزه برای سفر به این شهر نیز تنظیم کرده است.

 

از طریق راهنمای سفر به مشهد سفرمارکت می‌توانید روزهای خود در سفر را مدیریت کرده و به ترتیب از مهمترین جاذبه‌های گردشگری در مشهد، بازدید کنید.

 

حتی اگر قصد سفر با تور را هم داشته باشید می‌توانید از این برنامه‌ریزی استفاده کنید چرا که اکثر تورهای مشهد شامل ۲ شب و ۳ روز می‌شوند.

 

روز اول برنامه سفر به مشهد

روز اول سفر به مشهد را با زیارت حرم امام رضا (ع)، بازدید از دیدنی‌های داخل حرم و همچنین سفر به ییلاق معروف اطراف مشهد، یعنی طرقبه آغاز می‌کنیم.

 

بدیهی است که برنامه سفر به مشهد با زیارت از حرم امام رضا (ع) شروع شود. حرم در تمام ساعات شبانه روز باز است. در نتیجه هر ساعتی که راحت‌تر هستید را برای زیارت انتخاب کنید.

 

بهتر است در ساعت‌هایی برای زیارت بروید که حرم خلوت‌تر باشد. همچنین چیزی حدود ۲ تا ۳ ساعت را برای بازدید از حرم اختصاص دهید.

 

برنامه سفر به مشهد

 

دو موزه‌ی بزرگ در محوطه‌ی حرم امام رضا (ع) قرار دارد که بازدید از هر دو می‌تواند جذاب و جالب باشد. یکی از آنها موزه‌ی مرکزی و دیگری موزه‌ی فرش است.

 

برای دسترسی به هر دوی این موزه‌ها کافی است سری به صحن کوثر بزنید. موزه‌ی مرکزی شامل کلکسیون جالبی از تمبر، سکه و اسکناس، ضریح‌ها و کاشی‌کاری‌های قدیمی حرم، نقاشی، موجودات دریایی و… می‌شود.

 

موزه‌ی فرش نیز گنجینه‌ای نفیس از فرش‌ها و قالی‌های ایرانی را در خود جای داده است. پیشنهاد می‌شود ۱ ساعت را برای بازدید از این موزه‌ها در نظر داشته باشید.

 

ساعت کار موزه‌ها برای نیمه‌ی اول سال بین ساعت ۸ صبح تا ۸ شب و برای نیمه‌ی دوم، از ساعت ۸ صبح تا ۶ عصر است.

 

اگر اهل خرید و بازار گردی باشید می‌توانید سری هم به بازار های مشهد بزنید. در بین مراکز خرید شهر مشهد، بازار رضا معروف‌ترین و قدیمی‌ترین مورد است.

 

حداقل دو ساعت را برای گشت و گذار در این بازار کنار بگذارید. عمده‌ی کسبه‌ی بازار رضا از ساعت ۹ صبح تا ۶ عصر فعالیت می‌کنند و تقریبا هر چیزی را می‌توانید در این بازار پیدا کنید؛ از مهر و سجاده و چادر نماز گرفته تا زعفران و زرشک که همگی سوغاتی‌های خوبی محسوب می‌شوند.

 

حال می‌رویم سراغ ییلاقات اطراف مشهد که به خصوص اگر در تابستان به این شهر سفر کرده باشید، می‌توانند انتخاب هیجان انگیزی برای گذران تعطیلات باشند.

 

چالیدره یک مجموعه‌ی تفریحی نو ساز در اطراف سدّی به همین نام است که طیف گسترده‌ای از تفریحات جذاب مانند قایق‌سواری، تله سیژ، بانجی جامپینگ و… را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد.

 

بازدید از این مجموعه‌ هم می‌تواند رنگ و بوی هیجان‌انگیزتری به سفر شما بدهد و هم می‌تواند شکموها را خوشحال کند چرا که رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در این محل واقع شده است.

 

ساعات پایانی روز اول سفر خود را هم می‌توانید برای بازدید از طرقبه کنار بگذارید. طرقبه منطقه‌ای خوش آب و هواست که رستوران‌های زیبا و بستنی‌فروشی‌های جذابی دارد.

 

بازدید از طرقبه رایگان و شبانه‌روزی است و می‌تواند انتخاب خوبی برای به اتمام رساندن اولین روز از یک سفر به‌یادماندنی به شهر مشهد باشد.

 

روز دوم برنامه سفر به مشهد

سفرمارکت روز دوم برنامه‌ریزی خود برای سفر به مشهد را عمدتا به بازدید از مکان‌های تاریخی این شهر اختصاص می‌دهد.

 

می‌توانید برای روز دوم سری به خانه تاریخی داروغه و حمام مهدی قلی بیک بزنید.

 

خانه تاریخی داروغه بنایی به جا مانده از دوره‌ی قاجار است و زمانی متعلق به داروغه‌ی شهر بود. همین هم باعث شد به این نام معروف شود.

 

حمام مهدی قلی بیک نیز یک حمام تاریخی و قدیمی در شهر مشهد است که قدمت آن به دوره‌ی صفویه بر می‌گردد.

 

می‌توانید مجددا به زیارت حرم امام رضا (ع) هم بروید. همانطور که گفته شد بازدید از حرم رضوی محدود به ساعت خاصی نمی‌شود.

 

در نتیجه با خیال راحت هر ساعتی که راحت‌تر بودید را برای زیارت و خلوت معنوی انتخاب کنید.

 

یک پیشنهاد جذاب دیگر برای روز دوم برنامه سفر به مشهد هم می‌تواند گذران وقت در سرزمین موج‌های آبی باشد.

 

مهمترین نکته در مورد این مجموعه‌ی تفریحی این است که دو بخش جداگانه برای خانم‌ها و آقایان دارد.

 

در نتیجه تمام اعضای خانواده می‌توانند همزمان از تفریح در این مجموعه‌ی هیجان‌انگیز لذت ببرند.

 

سرزمین موج‌های آبی ، خرید بلیط هواپیما مشهد از سفرمارکت

 

روز سوم برنامه سفر به مشهد

سفرمارکت پیشنهاد می‌کند روز سوم برنامه‌ریزی را به بازدید از باغ وکیل‌آباد، میدان جانباز و مرکز خرید الماس شرق اختصاص دهید.

 

باغ وکیل‌آباد یک پارک جنگلی وسیع و بسیار زیبا است که در انتهای بلوار وکیل‌آباد قرار دارد.

 

یک رودخانه از میان این باغ می‌گذرد که فضای آن را برای صرف ناهار و داشتن یک پیک نیک دلچسب، فراموش‌نشدنی می‌کند.

 

بعد از باغ وکیل‌آباد، ۲ تا ۳ ساعت از زمان خود را هم برای پاساژ گردی در میدان جانباز کنار بگذارید.

 

میدان جانباز علاوه بر این که فضایی را برای عکاسی در اختیار دوربین به دست‌های خوش‌ذوق قرار داده است، شامل چندین مرکز خرید مدرن و شناخته‌شده‌ی شهر مشهد نیز می‌شود.

 

بلوار جانباز را تا انتها رفته و از چندین مرکز خرید بزرگ مانند پروما، مروارید گوهرشاد، کیان سنتر ۲، مرکز تجاری پاژ و غیره بازدید کنید. در نهایت، بازدید از الماس شرق را هم فراموش نکنید.

 

الماس شرق یک مرکز تجاری بزرگ و شیک در نزدیکی میدان جانباز است که تنوع فراوان کالاهای آن می‌تواند چمدان‌هایتان را از سوغاتی‌های رنگارنگ پر کند.

 

سخن پایانی

سفر به مشهد معمولا به هدف زیارت امام رضا (ع) و سپری کردن لحظاتی در جوار بارگاه ملکوتی این حضرت انجام می‌شود اما می‌توانید با یک برنامه‌ریزی درست و حسابی، نهایت استفاده را از حضور خود در این شهر داشته باشید.

 

کافی است پس از رسیدگی به مقدمات سفر مانند خرید تور مشهد و یا رزرو بلیط هواپیما و هتل، برنامه‌ی سفرمارکت برای گشت‌وگذار در شهر را به دست گرفته و بهترین استفاده را از تعطیلات خود داشته باشید.