وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

موهایی که به سختی شانه می شوند

موهایی که به سختی شانه می شوند

شما چند بار در روز موهایتان را شانه می‌كنید؟
شاید هم اصلا موهایتان را شانه نمی‌كنید و وقتی به آرایشگاه برای كوتاه كردن موهایتان می‌روید، آرایشگر با هزار مكافات موهای كرك شما را شانه كرده و از هم باز می‌كند ولی اگر موهایتان همیشه كرك اند و با هیچ شانه ای نمی‌توانید از پس صاف كردن آنها برآیید، باید بگوییم كه بد نیست با یك متخصص پوست و مو مشورت كنید.

 

شاید شما مبتلا به “نشانگان موهای ضد شانه” باشید.

 

“نشانگان موهایی كه شانه نمی‌شوند” یك بیماری بسیار نادر است كه از سال 1973 میلادی فقط 100 نفر مبتلا به این بیماری شناسایی شده اند. این بیماری بیشتر در سنین 3 ماهگی تا 12 سالگی سر و كله اش پیدا می‌شود و اغلب در این سنین قابل تشخیص است.

 

كسانی كه این بیماری را دارند موهایشان اغلب به رنگ بور، طلایی و یا حتی كاهی است و مانند برق گرفته ها به صورت مستقیم از سرشان روییده است. شانه كردن موها برای این افراد مكافات است چون این موها به هیچ وجه شانه نمی‌شوند.

 

اگر شما یك ذره‌بین دست تان بگیرید و به این موها از نزدیك نگاه كنید، می‌بینید كه در ساقه این موها تعداد بیشتری كانال و یا شیار دیده می‌شود البته این تشخیص را یك متخصص پوست خیلی آسان تر می‌دهد.

 

اگر شما موهای طبیعی دارید باید به دلیل داشتن این موها خداوند را سپاس بگویید چون همین كه شما انگشتان تان را در میان موهایتان فرو می‌كنید و می‌توانید موهایتان را كه به راحتی خم می‌شوند حالت دهید، نعمتی است كه بعضی از آن محروم اند.

 

كسانی كه دچار این بیماری هستند به هیچ وجه نمی‌توانند انگشتانشان را در میان موهایشان فرو كنند چون موهایشان اصلا خم نمی‌شوند و انعطاف پذیرند چه برسد به اینكه دنده های شانه در میان موهایشان وارد شود.

 

گوشه ای از یك بیماری ارثی
باید شما دچار این بیماری باشید تا بدانید كه چه قدر دشوار است كه شما موهایی داشته باشید كه خشك و شكننده و بی دوام باشند و با اندكی فشار از سر شما جدا شوند.

 

گاهی این موها را “‌موهای شیشه ای” هم می‌گویند چون این موها آنقدر براق و روشن هستند كه نور خورشید و یا نور محیط را به اطراف منعكس می‌كنند. تصور نكنید فقط این بلا بر سر موهای سر می‌آید. موهای ابروی این افراد هم سیخ سیخ در فضا باقی می‌ماند و به هیچ وجه مرتب نمی‌شود.

 

متخصصان پوست این بیماری نادر را در یك بیماری ژنتیكی می‌دانند كه “اكتودرمال دیسپلازی” نامیده می‌شود. این بیماری یك بیماری ارثی است كه نه فقط پوست و موی فرد، بلكه دندان ها و ناخن هایشان را هم از حالت عادی خارج می‌كند. این افراد اغلب تعداد دندان هایشان كمتر از افراد عادی است و دندان های نیش بیرون زده ای دارند.

 

بیوتین جواب می‌دهد
اگر شما و یا یكی از آشنایانتان مبتلا به این بیماری نادر هستید،‌ باید حتما زیر نظر یك متخصص پوست درمان را شروع كنید. برخی از متخصصان پوست و مو اعتقاد دارند كه این موهای مهار نشدنی را می‌توان با “بیوتین”‌ و یا همان ” ویتامین H” مقداری مرتب كرد. حتی می‌توانید روغن های حاوی بیوتین را برای مرتب كردن موهایتان استفاده كنید و خواهید دید كه موها اندكی مرتب تر خواهند شد.

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره

روانشناسی آنلاین ، خدمات مشاوره