وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

اهواز بهترین شهر خوزستان برای سفر است؟

اهواز بهترین شهر خوزستان برای سفر است؟

اهواز بهترین شهر خوزستان برای سفر است؟

 

به هر گوشه از ایران که سر بزنید مقصدی ایده‌آل برای سفر پیدا می‌شود. خطه جنوب کشور نیز از این موهب بی‌بهره نیست و مقاصد گردشگری جذابی را در خود جای داده است که لذت سفر به برخی از آنها دست کمی از تجربه شیرین سفر به مقاصد شناخته‌شده ایرانگردی در نقاط دیگر ندارد.

 

استان خوزستان را می‌توان گل سرسبد مقاصد جنوب کشور دانست که بسیاری از شهرهای گردشگری پرطرفدار جنوب نظیر آبادان، اهواز، شوشتر، خرمشهر، دزفول، ایذه و ماهشهر در آن قرار دارند.

 

اهواز بهترین شهر خوزستان برای سفر است؟

 

در این بین بسیاری از گردشگران اهواز را بهترین شهر خوزستان برای سفر می‌دانند. در مطلب حاضر قرار است مقصد اهواز را از جنبه‌های مختلف در مقایسه با دیگر شهرهای گردشگری استان خوزستان بررسی کنیم.

 

معرفی اجمالی شهر اهواز

پیش از آنکه به بررسی جنبه‌های مختلف شهر اهواز به عنوان یک مقصد گردشگری بپردازیم بهتر است شهر اهواز را در مجموع به شما معرفی کنیم. اهواز مرکز استان خوزستان است و در ناحیه جنوب غربی کشورمان قرار دارد.

 

این شهر از نظر وسعت و جمعیت در جایگاه ششم از فهرست شهرهای جنوبی ایران قرار دارد. گذشته از آن اهواز جزو اولین شهرهای آباد در خطه جنوب محسوب می‌شود و این موضوع بیشتر به واسطه عبور رود کارون از این شهر است.

 

قرارگیری رود کارون در اهواز، این شهر را در گذشته به عنوان منطقه‌ای استراتژیک برای تردد کشتی‌ها و انجام داد و ستد تجاری تبدیل کرده بود.

 

علاوه بر آن اهواز به سبب دارا بودن وسیع‌ترین میدان نفتی ایران نیز جزو مهم‌ترین شهرهای جنوبی و تاثیرگذارترین شهرهای کشور در رونق اقتصاد نفتی بشمار می‌رود.

 

گذشته از همه اینها اهواز جزو کلان‌شهرهای تاریخی و گردشگری مهم در ناحیه جنوب کشور به حساب می‌آید.

 

میزان گردشگران اهواز اغلب بیشتر از آن چیزی است که تصور می‌شود و این موضوع را می‌توان از میزان تقاضای بالا برای خرید بلیط هواپیما تهران به اهواز و مبدا شهرهای دیگر به اهواز نیز فهمید.

 

شرایط آب و هوای اهواز برای سفر

روشن است که شرایط آب و هوایی در شهرهای جنوبی کمابیش شبیه یکدیگر است و بطور کلی آب و هوای شهرهای گردشگری خوزستان نیز آب و هوای گرمسیری است.

 

با این حال بر اساس آمارهای سازمان هواشناسی این استان اهواز چندین سال است که جزو گرم‌ترین شهرهای خوزستان محسوب می‌شود.

 

بنابراین برای آن دسته زا گردشگرانی که در فصل گرم سال قصد سفر به شهرهای جنوبی به ویژه شهرهای خوزستان را دارند شاید بهتر باشد که چند گزینه دیگر مانند اندیمشک یا دزفول که همواره از خنک‌ترین شهرهای خوزستان در تابستان هستند را در نظر بگیرند.

 

بطور مثال منطقه چال کندری دزفول مکان فوق العاده‌ای برای فرار از گرمای طاقت فرسای اهواز است. با این حال همین ویژگی شهر اهواز سبب شده است تا این شهر به مقصدی ایده‌آل برای سفرهای زمستانی تبدیل شود و زیرا در این فصل هوای اهواز معتدل است.

 

بسیاری از ساکنان پایتخت نیز در این مواقع ترغیب به خرید بلیط هواپیما تهران اهواز در فصل زمستان می‌کند. البته بهتر است همزمان با بلیط رفت، بلیط برگشت یعنی بلیط هواپیما اهواز تهران را هم رزرو کنید تا با کمبود بلیط مواجه نشوید.

 

آب و هوای اهواز علاوه بر گرمای زیاد در فصل تابستان یک ویژگی دیگر هم دارد که اغلب افراد نیز با آن آشنا هستند و آن هم آلودگی بسیار زیادی است که بر اثر تردد بیش از اندازه وسایل حمل و نقل عمومی، احداث تعداد زیادی از کارخانه‌ها و عدم بکارگیری تدبیر مناسب در برابر ریزگردها به یک مسأله‌ای بحرانی تبدیل شده است.

 

هرچند این بحران گریبان‌گیر اغلب شهرها به ویژه در ناحیه جنوب است اما این معضل در اهواز بیش از دیگر شهرها دیده می‌شود.

 

از این منظر بسیاری از گردشگرانی که تمایل دارند تا با سفر به شهرهای جنوبی از میزبانی مردمان خونگرم جنوب و جاذبه‌گردی در این خطه لذت ببرند دیگر شهرهای خوزستان را در نظر بگیرند این موضوع به ویژه آن دسته از افرادی که از بیماری‌های تنفسی رنج می‌برند حائز اهمیت خواهد بود.

 

شرایط آب و هوای اهواز برای سفر

 

تنوع جاذبه‌های اهواز و شهرهای دیگر خوزستان

بی‌شک جاذبه‌های گردشگری اهواز اصلی‌ترین دلیلی است که گردشگران را از هر نقطه از کشور ترغیب می‌کند بعد از رزرو بلیط هواپیما راهی این شهر شوند.

 

اغلب مورخان بر این عقیده هستند که قدمت اهواز به دوران ساسانیان باز می‌گردد. شهر اهواز بیشتر به عنوان شهری تاریخی شناخته می‌شود و تعداد جاذبه‌های تاریخی آن از دیگر جاذبه‌های گردشگری‌اش پیشی می‌گیرد.

 

در کنار آن رود مشهور کارون و پل‌هایی که در سرتاسر این رود پرآوازه احداث شده است از بارزترین و پرطرفدارترین جاذبه‌هیا گردشگری اهواز بشمار می‌روند.

 

علاوه بر آن خانه ماپار، بازار عبدالحمید، سرای معین التجار، پل طبیعت کیانپارس، رود کارون، پل سفید و کلیسای سورت مسروپ نیز از نمونه‌‌های جاذبه‌های دیدنی اهواز هستند.

 

با این وجود اهواز به سبب شرایط آب و هوایی خاصی که دارد از پوشش گیاهی زیادی برخوردار نیست و از این رو تعداد جاذبه‌های طبیعی آن کمتر از جاذبه‌های تاریخی آن است.

 

هرچند این موضوع تا حد زیادی درباره شهرهای دیگر خوزستان نیز صدق می‌کند اما با این حال برخی شهرها نظیر ایذه، شوشتر و دزفول برای آن دسته از گردشگران علاقمند به طبیعت‌گردی گزینه‌های مناسب‌تری هستند.

 

با این حال با توجه به موقعیت اهواز که مرکز استان خوزستان است به نظر می‌رسد که رستوران‌ها، مراکز تفریحی یا مراکز خرید بیشتری در این شهر پیدا شود.

 

تنوع جاذبه‌های اهواز و شهرهای دیگر خوزستان

 

کلام آخر

اگرچه شهرت و آوازه اهواز به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد سفر در استان خوزستان بیش از دیگر شهرهای این استان به گوش گردشگران رسیده است اما با این حال این استان شهرهای گردشگری دیگری را هم در خود جای داده است که سفر به هر کدام از آنها لطف خاص خودش را دارد.

 

خونگرمی و میزبانی گرم و صمیمانه مردمان جنوب، زندگی شبانه فعال و پویا، طعم لذیذ و متفاوت غذاهای جنوبی و تنوع جاذبه‌های گردشگری از جمله دلایلی هستند که گردشگران علاقمند به سفر به استان خوزستان را مجذوب خود می‌کند.

 

در این بین شهر اهواز با قدمت و موقعیت استراتژیک خود توانسته است توجه بیشتری را به خود جلب کند اما با توجه به جنبه‌های مثبتی که دیگر شهرهای خوزستان نیز از آن بهره برده‌اند نمی‌توان گفت بطور حتم این شهر از هر نظر بهترین شهر خوزستان برای سفر است.

 

گردشگران با توجه به ملاک‌های مختلفی گزینه‌های متنوعی برای سفر در استان خوزستان در اختیار دارند.