وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

وکیل ملکی، هزینه وکیل ملکی تهران

۵ پیشنهاد برای سفر به کشورهای نزدیک ایران

۵ پیشنهاد برای سفر به کشورهای نزدیک ایران

۵ پیشنهاد برای سفر به کشورهای نزدیک ایران

 

اولین چیزی که با شنیدن کلمه “تابستان” به ذهن ما می‌رسد، تعطیلات، سفر و گردشگری است.

 

اما هر چقدرهم که ممکن است هیجان‌انگیز به نظر برسد، انتخاب بهترین مقصد برای سفر و گذران یک تعطیلات عالی، به خودی خود یک کار خسته‌کننده است.

 

۵ پیشنهاد برای سفر به کشورهای نزدیک ایران

 

به همین خاطر، ما در این مقاله ۵ پیشنهاد برای سفر به کشورهای نزدیک به ایران برای شما داریم.

 

سفر به ترکیه

ترکیه کشوری زیبا با غذاهای شگفت‌انگیز، آثار باستانی فوق‌العاده زیبا، مسجدهای باشکوه، شهرهای رنگارنگ و فرهنگ غنی است.

 

از همه مهم‌تر، در همسایگی کشور ما قرار دارد و سفر به آن به دلایل زیادی آسان است. به‌طور مثال، سفر به ترکیه نیاز به ویزا ندارد و شما تنها با یک پاسپورت می‌توانید وارد خاک ترکیه شوید.

 

بلیط هواپیما ترکیه از پرتکرارترین خریدهای افراد در طی سال است. با شروع تابستان هم یکی از ترجیحات بسیاری از گردشگران، سفر به یکی از شهرهای ترکیه است.

 

به‌طور مثال، سفر به استانبول، بی‌تردید یکی از محبوب‌ترین انتخاب‌های گردشگران ایرانی است. اگر با تور استانبول راهی این شهر شوید، خواهید دید که چه اندازه زیبا و دوست‌داشتنی است.

 

بهتر است بازدید از بهترین مکان‌های تاریخی استانبول مانند مسجد سلطان احمد، کاخ توپکاپی، دولما باغچه و غیره را از دست ندهید.

 

اما اگر به دنبال گذران چند روز آرام و به دور از شلوغی هستید، استانبول پر است از جزیره‌های تفریحی کوچک و بزرگ.

 

یا مثلا منطقه بیکوز که در شرق بسفور در شمال اسکودار و جنوب دریای سیاه قرار دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای روزهای تابستانی محسوب می‌شود.

 

برای سفر به ترکیه پیشنهاد میکنیم بلیط هواپیما سفرمارکت را رزرو کنید تا با مقایسه قیمت ایرلاین های مختلف در نهایت بلیط مناسب را بخرید.

 

سفر به امارات

امارات متحده عربی، از جمله کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس است که در همسایگی کشور ما قرار دارد.

 

شاید بتوان گفت امارت دبیدر این کشور، مشهورترین امارت برای ایرانی‌ها باشد. دبی در کنار استانبول، یکی دیگر از مقصد‌های پرتکرار گردشگری برای ایرانی‌ها محسوب می‌شود.

 

دبی که به دلیل جاذبه‌های خارق‌العاده، مهندسی فوق‌مدرن و زندگی شبانه بسیار پر نورش شهرت دارد، در طی سال، افراد بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

 

این شهر برخی از بهترین هتل‌ها و استراحتگاه‌های جهان را در خود جای داده است. مراکز خرید و جاذبه‌های گردشگری زیادی که دارد، به طور کامل برای مشغول نگه داشتن گردشگران در تابستان کافی هستند.

 

به حدی که گرمای هوا چندان به چشم نمی‌آید. بهترین کارهایی که می‌توانید در تور دبی انجام دهید، این است که از برج خلیفه دیدن کنید، به دلفیناریوم دبی بروید، سافاری در صحرای دبی را امتحان کنید، به بزرگترین پارک آبی خاورمیانه، یعنی Atlantis Aqua، بروید، در سواحل زیبا و درخشان شهر استراحت کنید و کارهایی از این دست.

 

دبی همیشه چیزی برای شگفت‌زده کردن شما دارد. مطئن باشید از خرید بلیط هواپیما دبی پشیمان نخواهید شد.

 

سفر به امارات

 

سفر به قطر

قطر هم به مانند امارات، یکی از کشورهای کوچک اطراف خلیج فارس است. دوحه، پایتخت این کشور، یکی از بهترین مکان‌ها برای گذران تعطیلات به‌شمار می‌آید.

 

اگر دوست دارید به یکی از کشورهای اطراف ایران سفر کنید، تأکید می‌کنیم پیشنهاد سفر به دوحه را از گزینه‌های خود خارج نکنید.

 

دوحه شهری ترکیب شده از سنت و مدرنیته است. به این معنا که طرفداران هر دو معماری می‌توانند از پتانسیل گردشگری این شهر لذت ببرند.

 

کارهایی که در تور قطر می‌توانید انجام دهید چیست؟ از چتربازی بر فراز خلیج گرفته تا غواصی در زیر آب‌های آن، بالا رفتن از تپه‌های شنی تا گشت‌وگذار در قلعه‌های باستانی، دیدن صحرای مرموز و پرشکوه آن و آبتنی در پارک ‌های آبی دوحه.

 

به جز این‌ها، خرید از مراکز خرید دوحه، بازدید از موزه‌های زیبای شهر، غذا خوردن در رستوران های دوحه و غیره پیشنهاد می‌شود.

 

دوحه یک شهر ساحلی است؛ به این معنا که شما می‌توانید علاوه بر قدم زدن کنار آب و تماشای منظره‌ی زیبای خلیج فارس، از انواع و اقسام تفریحات آبی استفاده کنید.

 

به‌طور مثال، کایت سواری، جت اسکی، کایاک سواری، غواصی، پارو زدن ایستاده و غیره ازجمله فعالیت‌های مبتنی‌بر آب در قطر هستند.

 

سفر به ارمنستان

اگر تمایل ندارید در تابستان و باوجود هوای گرم کشورهای جنوب ایران به آن‌جا سفر کنید، پیشنهاد بعدی ما به شما سفر به ارمنستان است.

 

ایروان، پایتخت این کشور، از جمله مقاصد گردشگری پرتکرار ایرانی‌ها محسوب می‌شود. این کشور شگفت‌انگیز جایی در بالای کوه های قفقاز قرار دارد.

 

با طبیعت جادویی، آثار باستانی و میراثی که هنوز به طور کامل کشف نشده است. ارمنستان اگرچه کشور کوچکی است، اما دارای ۱۱ منطقه است که هر کدام به طور مشخصی جذاب و منحصربه‌فرد هستند.

 

در تور ارمنستان شما با تاریخ غنی و جذاب این کشور آشنا می‌شوید و می‌توانید میراثی را از مراحل مختلف تاریخ ارمنستان، مانند معبد پاگان گارنی یا کلیساهای مسیحی در اچمیادزین مشاهده کنید.

 

تابستان‌ها در ارمنستان زمان مناسبی برای یک تور چندروزه از ایروان به سراسر کشور است. شما در عرض حدود ۱۰ روز، می توانید میراث فرهنگی و تاریخی شگفت‌انگیز این کشور را ببینید.

 

دریاچه سوان که بزرگترین دریاچه ناحیه قفقاز است، در ارمنستان واقع شده و طبیعت بسیار زیبایی در اطراف آن قرار دارد.

 

شهر گغارکونیک به دلیل وجود دریاچه سوان به ویژه در فصل تابستان یک مکان عالی برای گردشگری است. ارمنستان به غذاهای سنتی‌اش هم شهرت دارد.

 

به همین خاطر بد نیست اگر در یکی از رستوران های ایراوان، یکی از غذاهای محلی این کشور را امتحان کنید.

 

درنهایت شما می‌توانید از سایر مکان های دیدنی ارمنستان بازدید کنید و خاطرات شیرینی در حافظه‌هایتان ثبت کنید.

 

سفر به تفلیس

گرجستان که بین‌قاره‌ای بین اروپا و آسیا قرار دارد، آخرین پیشنهاد ما به شما برای سفر به کشورهای نزدیک ایران است.

 

تفلیس پایتخت زیبای این کشور، به برخی از بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها، خانه‌های جذاب با حیاط‌های دلباز، معماری هنری و مکان‌های دیدنی‌اش شهرت دارد.

 

باوجود اینکه تفلیس به سرعت در حال تبدیل شدن به یک شهر مدرن اروپایی است، اما همچنان می‌توانید میراث گذشتگان را در جای جای شهر ببینید.

 

مثلا دست‌فروشانی که در بازارهای محلی شهر به فروش صنایع دستی و سوغاتی‌های مختلف این شهر مشغولند، برای بسیاری از گردشگران سرگرم‌کننده خواهند بود.

 

از جمله مکان‌هایی که می‌توانید در تور تفلیس بازدید کنید، کلیسای جامع تثلیث مقدس است.

 

این کلیسا، با ارتفاع ۸۷ متر، بزرگترین کلیسای جامع ارتدکس گرجستان محسوب می‌شود و گنبد طلایی آن تقریباً از همه جای تفلیس قابل مشاهده است.

 

کاخ ملکه دارجان، قلعه ناریکالا، پارک متاتسمیندا، شهر سنگی اوپلیستیخه، بازار پل خشک، پل صلح. غیره از دیگر بهترین مکان‌های دیدنی ارمنستان هستند.

 

اگر به دنبال رزرو اتاق در یکی از هتل های تفلیس هستید، پیشنهاد می‌کنیم شب را در یکی از بهترین اقامتگاه‌های تفلیس بگذرانید: فابریکا.

 

فابریکا یک کارخانه بزرگ خیاطی قدیمی شوروی است که به یک فضای چند منظوره تبدیل شده است.

 

این مکان در حال حاضر دارای بزرگترین هاستل در منطقه، کافه‌ها، استودیوهای هنرمندان، یک فضای کار مشترک و یک حیاط باز صنعتی خلاقانه است.

 

سفر به تفلیس

 

کلام آخر:

سفر، تحرک، شادی، سرزندگی و اطلاعات بسیاری به شما می‌بخشد. آشنایی با مردم، فرهنگ، مکان‌ها، زبان‌ها و طبیعت تازه، یکی از بهترین کارهایی است که انسان می‌تواند در زندگی خود انجام دهد.

 

پس همین الان به سایت یا اپ سفرمارکت بروید و یکی از بلیط‌های هواپیما، به هر مقصدی که مورد نظر شما است را خریداری کنید و از تعطیلات پیش رویتان لذت ببرید.